.

Jumaat, 12 Mei 2017

HARI INI - JUMAAT LALU







ANAK SEMUA

BANGSA

DI BUMI 

MANUSIA

BANGSA

SEMUA 

AGAMA



Kes Surau Austin: Saya minta maaf, tak berniat jahat

JOHOR BAHRU - “Saya tidak berniat jahat atau ingin menyinggung perasaan dengan membunyikan hon kereta pada masa itu,” kata pemandu kenderaan yang tular dipukul kerana membunyikan hon dihadapan Surau Austin Perdana, 5 Mei lalu.

Selepas hampir seminggu kes berkenaan yang tular dilaman sosial, pemandu, Toh Chai Eun, 28, tampil membuat permohonan maaf secara terbuka kepada seluruh masyarakat Islam terutama mereka yang terlibat dalam kes berkenaan yang berlaku kira-kira jam 1.30 tengah hari, Jumaat la

MINGGU

LALU HARI

INI KITA

MELIHAT DIRI


TERIMA KASEH

SDR TOH CHAI

TERIMA KASEH

SEMUA


----------------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

org islam yg baru selesai solat jumaat yg kononnya membawa akhlak rasulullah yg cepuk cina tu ada mintak maaf tak pada dia???

sepatutnya org yg cepuk mamat tu dan rosakkan kereta dia pun kena mintak maaf, islam tak ajar mcm tu. islam bersifat mendidik bukannya mengamuk tak tentu pasal. mmg kelakar laa kes ni, nampak sangat melayu islam ni bahlul. masa cepuk mamat tu ramai2 siap ada yg pakai jubah lagi tuu! memalukan islam.

mamat cino tu mmg la salah, abis kau ingat main cepuk2 dan rosakkan kereta dia tu tak salah ke? kalau cino tu salah sekalipun, tangkap dia dan adukan pada pihak berkuasa, bukannya ambik tindakan sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Kena belasah. Kena minta maaf! Belasah orang! Minta...er...er paksa yang mujur tak mati minta maaf! Dunia Islam baru! Ketuanan Islam? Pembuli? Menjijak orang minoriti? Memang kita kuat. Kita majoriti!Boleh buat apa sahaja. Tak suka dihina?Tak suka dipukul? Tak suka kena tendang?? Sila keluar!!!

Tanpa Nama berkata...


Mesjid itu rumah Allah yg LAPANG dan luas

Rumah Allah itu LAPANG TERANG sistematik dan teratur..

Jln kerumah Allah itu pon LAPANG takde "JAM" kusut & serabut

Tetapi rumah Allah kat negara ini slalu "JAM" serabut & bnyk hilang beg & kasut!

Mungkinkah krn IMAM2 mufti2 serta lobai2 nya ber IQ ciput setahap otak disiku &LUTOT!?

zaharuddin Ahmad berkata...

"Bravo"....Mr Toh. ..
It took courage and maturity in you to do so...
I hope others can follow the same.. (despite Johorean chinese
and singaporean chinese have different feeling towards malay in johore)...a BIG THANK YOU...

Tanpa Nama berkata...

Knp nampak mcm kena paksa aje. Org yg parkir kereta halang laluan tak mahu minta maaf sama? Allah maha adil sementara penganut islam tak semestinya.

Tanpa Nama berkata...

aiyoooooooooo?

kenapa yang kena hantem KENA minta maaf?
tapi, yang hantam pulak takde?
macam kes 'berat sebelah' aje.................



bukan macam,
tapi
MEMANG BERAT SEBELAH!

Tanpa Nama berkata...

Itu yang terhalang di luar masjid. Nak masuk pintu masjid pon terhalang. Kalau bole nk bawak moto kereta sampai saf depan.
Bila nk mintak maaf. Takpa aku yg terhalang nk pimpin orang tua separuh uzur masuk masjid pulak yg kna mintak maaf

DevilXOXO berkata...

ntahla, tapi aku rasa lebih baik kalo nak buat ibadat dalam masa yang sama jangan la menyusahkan dan membahayakan orang lain, letak kereta asal boleh je, jalan asal 3 lorong jadi 1 lorong,jalan jadi sesak, kalau ambulan atau bomba nak lalu pun susah, kalau dah lambat tu menapak la sikit, kalo malas nak menapak lain kali datang cepat ke masjid...harap kereta je besar tapi otak kecik..

Tanpa Nama berkata...

x payah nak liberal sangat. cina ni mmg patut kena belasah pun.yang parking mcm celaka tu lain kira.