.

Jumaat, 12 Mei 2017

SIBUK NAK JADI TOK ARAB





SIBUK NAK JADI TOK ARAB
TT, jatidiri melayu dah hancus. melayu memang malu nak amalkan budaya sendiri. semua sibuk nak jadi pak arab. aku bagi contoh satu jer, melayu sekarang lebih suka pakai jubah arab berbanding pakai baju melayu. kononnya lebih islamik. islam tak ajar mesti pakai jubah serban dan dan dan...
islam cuma ajar supaya tutup aurat dan jenis2 pakaian untuk tutup aurat terpulang la pada adat budaya memasing. kalau kau cina muslim, pakai jer la cara pakaian cina asalkan tutup aurat. asalkan jgn pakai pakaian yg pelik pada pandangan masyarakat setempat dah la. sama la jugak mcm pakai kain pelikat, org tua2 kalau nampak kau solat pakai seluar,sibuk nak suruh tukar pakai kain pelikat, kononnya lebih islamik.. ishh! pelik2 ah melayu nih!! on 
BANI MELAYU WAJIB BERUBAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/12/17




--------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Melayu kan bodoh

Tau nya nak JILAT saja

Ada otak tak nak pikir

Semua nak tiru orang lain

MARIA OZAWA kangkang nak jilat saja , Bini kat rumah di janda kan bagi BANGLA

Bodoh betul