.

Ahad, 28 Mei 2017

SIRI YA USTAZ








YA USTAZ

Sementara ada ustad mimpi kat sini, aku pun nak tumpang sekaki tujuh inci tanya kat ustad yang bisastori, kalau orang tu puasa, dia bersungguh jaga tak minum air, tak makan nasi, tak makan budu, petai, sayur, buah, bubur, kuih, keropok, mcd, tapi dia bukan la tak makan semua,


JAWAB

dia ada gak makan angin, makan hati, makan tanggung, makan riba, atau makan rasuah, adakah puasa dia sah dan dia boleh beraya dengan orang lain yang puasa cukup? on 
YA USTAZ LAGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/28/17





------------------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tak bulih!!! Aku tak bagi! Kecwali dia bagi aku makan rasuah bawak aku makan angin sama ke londen atau swaziland, singapor atau batam tak maen! Yang laen satu pun tak bulih!! Kalau protes aku hack tv dia bagi siar penyimpang mohor kata tak nampak anak bulan - jadi bila dia pergi masjid lusanya dengan baju melayu baru sepasang siap samping bagai, masjid kosong lengang dan dia tunggu sorang sampai pukul 10 barulah dia sedar orang lain dah raya hari sebelumnya hahaha padan muka!

Tanpa Nama berkata...

Jawapannya mudah je bro. Ini serupa dengan persoalan ikan makan umpan. Dari perspektif ikan, tentulah ikan tak mau makan umpan. Dia akan menjerat tengkuk sendiri. Dari perspektif pengail pula, tentulah dia mau ikan makan umpan. Dia akan menjerit suka hati. Sekian.

Tanpa Nama berkata...

Cantik soklan nie, tanya mufti Pahang.....confirm kapir harbi DAP yg soal, bagi gwa...puasa tetap sah, sbb makan rasuah bkn penyebab puasa batal...jgn jadi puak khawarij, buat dosa semua gugur iman...psttt ada puak dimalaysia yg dh nk ikut puak khawarij nie....sejak-sejak now le hehehe....dia makan rasuah dosa dia tanggung...kata ustaz MAZA lagi jijik dr makan babi...eh mimpi jd ustaz lagi

Tanpa Nama berkata...

Cakap serious, aku tak nampak langsung apa persamaan perbandingan ikan dengan soalan brader tu. Kalau lu bagi perbandingan dengan sotong dapatlah jugak aku cuba palitkan pada haha berhuhuhaha di hariraya. Tapi kalau imam kampung macam haha tu makan rasuah beberapa juta, siapa nak imamkan sembahyang raya, siapa nak sembelihkan lembu-lembu korban? Siapa nak ikut jais skodeng hotel murah? Banyak soalan berkaitan ni.

Tanpa Nama berkata...

Hahah best la pulok ada Ustad Mimpi bukak forum soal jawab dalam blog ni haha lawok! Ustad Mimpi tolong jawab lagi soalang mat 6:02 PTG ateh ni, soalang berkaitang, banyok tu weh! Mu jangan pukul rata kata semuo tu kawarij ke atau kawasari ke atau kawazawa maria ke ustad!

Tanpa Nama berkata...

Hoii! Aku tanya baik, dengan cukup sopan, ayat, nahu, perbendaharaan kata, peribahasa, susunatur, semua elok, kenapa kau selamba nak mengata aku kapir hah?????!!!!!!! Kau tu cermin diri dulu, mungkin kau yang datang dari kelompok salah beriman, macam ayah pin kot???? Dahlah mengaku konon bermimpi jadi ustaz, puiiiii!!! Nak sangat gak, kau jadi lebai la!