.

Khamis, 1 Jun 2017

RAMAI MASIH TAK FAHAM







RAMAI TAK

FAHAM TUGAS

SPR & POLIS

TAK TAHU APA

LEMBAGA

DAULAH DAN

APA DAULAH

TERPENDAM

Pemuda Amanah buat laporan polis seluruh negara terhadap SPR
 | May 30, 2017
Nik berkata kemungkinan sesetengah pihak panik dengan peningkatan bilangan pengundi baru






KUALA LUMPUR: Pemuda Amanah hari ini membuat laporan polis agar Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) disiasat kerana bimbang campur tangan dalam pendaftaran pengundi baharu.

Pada sidang media di IPD Dang Wangi hari ini, Ketua Pemuda Amanah Wilayah Persekutuan Nik Abdul Razak berkata 14 laporan polis dibuat di seluruh negara terhadap SPR.
“Suku pertama 2017 menunjukkan terdapat peningkatan 500% dalam pendaftaran pemilih baru dan pertukaran alamat mengundi, berbanding suku yang sama pada tahun sebelumnya.
“Pada masa yang sama, tiba-tiba SPR tidak mahu memberikan kami senarai ‘soft copy’, yang saya fikir ia bukan secara kebetulan.
“Ada sesuatu yang mencurigakan dengan apa yang berlaku, dan itulah sebabnya kita membuat laporan polis mengenai perkara itu.”
Beliau berkata terdapat juga kemungkinan sesetengah pihak “panik” dengan peningkatan bilangan pengundi baru, dan dengan itu cuba campur tangan akses pembangkang kepada bahan maklumat, dengan bantuan SPR.
Nik, yang diiringi Ketua Pemuda Amanah Mohd Sany Hamzan, berkata terdapat lebih 246,000 pengundi berdaftar baru pada suku pertama tahun ini.
Beliau juga berkata minggu lalu SPR mengaku ia belum memasukkan 28,000 nama yang terdiri daripada pegawai beruniform dan pasangan mereka.
Daripada jumlah itu, 7,000 dari Wilayah Persekutuan, kata Nik.
“Kesilapan ini memalukan. Bagaimana SPR yang berpengalaman luas menguruskan pilihan raya, terlepas pandang 28,000 nama?
“Paling teruk, ada kemungkinan besar wujud salah laku dalam perkara ini. Bagi kita ia sangat mencurigakan. Jadi polis perlu menyiasat ini dengan segera.”
Nik juga berkata walaupun orang ramai masih boleh akses maklumat itu, namun ketiadaan ‘soft copy’ serta syarat yang menetapkan daftar pemilih tambahan hanya boleh dilihat di pejabat SPR menyukarkan pembangkang menyemaknya.
Lebih-lebih lagi pembangkang hanya diberi tempoh 2 minggu untuk mengkaji daftar pemilih tambahan, dan membuat bantahan jika perlu, katanya.
“Kita perlu sama ada mengambil gambar daftar pemilih atau fotostat di sana, dengan mesin fotokopi kita sendiri.
“Tetapi bayangkan, dokumen berkaitan satu kerusi Parlimen mengandungi sekitar 1,000 hingga 1,500 muka surat. Dan kita mempunyai 222 kerusi parlimen, yang bermakna kita perlu fotostat sekurang-kurangnya 222,000 muka surat.
“Itu mustahil untuk dilakukan dalam 2 minggu.”
Apabila ditanya rancangan Pemuda Amanah jika laporan polis tidak membuahkan hasil, Nik berkata mereka merancang untuk menghantar memorandum kepada Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia 6 Jun nanti.

Pilihan terakhir adalah mereka akan menghantar memorandum lain, kali ini kepada Yang di-Pertua Agong dan Majlis Raja-Raja, katanya.

TUGAS SPR

PASTKAN

NAJIB TERUS

MENANG

TUGAS POLIS

PUN SAMA

TAK CAYA 

SILA TONTON

FILEM SERAM

ROSEMARY'S

BABY

--------------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kata ulamak doa org berpuasa tu makbul....maka aku doakan Najib & Rosmah serta keturunannya sampai kiamat tak senang hidup walaupun dah songlap duit rakyat beratus juta kerana dalam beratus juta tu ada gak duit aku & keluarga aku yg dirembat... Amin...tlg aminkan wahai insan yg sama terkesan

Tanpa Nama berkata...

Game Perebutan pemangkah hampir tiba di puncak. Usaha lah sedaya mungkin demi sebuah kemenangan yg amat berbaloi.
Politik adalah kehidupan. Para pemenang beroleh kuasa Dan kemewahan. Penyokong menang sorak. Hidup teruskan berlangsung. Aminn.

Tanpa Nama berkata...



Inilah jenis AKIDAH org Melayu Islam ddlm SPR.

Inilah juga yg konon2nya mnjd AKIDAH org2 Melayu Islam yg bersopan santun.

DAN inilah juga AKIDAH lebai2 ustad yg suka sembunyi2 ddlm GELAP membuat makar khianat.

Ddlm semayang tunggang tunggik sebut/berikrar akan jln yg-LURUS-jln yg-LURUS ttpi prbuatan mrk terang2an sudahpun tunggang terbalik(MURTAD) berlawanan dgn FITRAH manusia yg-LURUS telus dan kudus..pastu sebuk mengecam serta mengutuk buku Hannah sbb takut rosak AKIDAH, sdangkan AKIDAH yg sgt2 terang sudah rosak MURTAD ddepan mata itu mrk jd bisu seolah2 buta tidak nampak!

Tunggang-tunggik2 gak ddlm semayang sebut AllahuAKHBAR, Allah Maha BESAR dan Allah shj yg wajib diTAKUTI, ttpi ddlm AKIDAH melayu Islam serta lebai2 walaun itu mrk sgt2 TAKUT pulok kpd Cina Dap mmerintah Msia! Kelakor kan?

TT,,AKIDAH bangang yg tunggang terbalik(MURTAD) nih memang kelakor..pelik..hina lg jijik!!

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Nasib baiK bumi ini Ada banyaK niK, kaLau hanya MonopoLy nik Cooper nak bodoH-bodoH susah banyaK kitaaaa

Tanpa Nama berkata...

Woi kawan, kalo doa kau makbul, gua wajib bunuh diri besok pagi. Tak mungkin doa kau makbul, gua berani gerenti dan mendahului tuhan punya dlm hal ni kerana jika doa setiap makhluk yg berpuasa makbul, maka tuhan akan jadi pening kepala pulak. Sumer doa bertentangan each other. Kalo lu bayar itu valet doa pun, x akan makbul juga..

Skrg ni terlalu ramai org berpuasa. Tuhan dah pening nak layan pelbagai permintaan2 Melayu yg kuat merapu tu. Doa kene yg baik2 mcm nabi, baru tuhan nak layan.

Lu kene ingat, Najib Rosmah pun berpuasa, doa dia worang lagi priority dari lu punya doa. Sbb tu derang berdoa lagi cepat berkat, sbb ada kedudukan dan jawatan. Lu cuma taraf sama seekor bangkai kambing saja bro.