.

Khamis, 1 Jun 2017

YA USTAD







YA USTAD



FACE BOOK

Assalamualaikum Ustaz :
Adakah terbatal puasa jika MAKAN rasuah?

Sekian soklan saya.


Khairul KReight bg definasi makan rasuah

LikeShow more reactions
Reply
2
10 hrs
Pascha Kudeta Selalunya ter takpe....tak sengaja

LikeShow more reactions
Reply
1
10 hrs
Mnarif Mnasir Hukumny xbatal seikh... Skirany sheikh msuk rsuah dlm mulut..bmkna seikh batal puasa..hehe

LikeShow more reactions
Reply
1
10 hrs
Zamri Zanal Makan pukul brape tu bang?

LikeShow more reactions
Reply
1
10 hrs
Ezi Iskandar Kalau makan waktu malam tak batal. Kalau mkn waktu siang kena tgk jgk ruksahnya.

LikeShow more reactions
Reply
2
10 hrs
Hafez Armstrong Dharul Nak kopipes...!!

LikeShow more reactions
Reply
1
10 hrs
ايمي فأيزة X ... Sobab dia x mkn dlm.. Tp mkn luar... Hahaha

LikeShow more reactions
Reply
2
9 hrs
Norazizi A Aziz Makan dalam ustazah.. Hahaha



-----------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah............
terbaik.........

Tanpa Nama berkata...


Wahai wostad labbai2 budiman disini Ana ada satu soklan buat Anta..

Tiap2 kali kita semayang fardu kita wajib baca/ikrar siratolMustaqim= jln yg-LURUS..

Adakah maksud jln yg-LURUS tu kita wajib berjln2 jln2 mcm askar berkawad berbaris LURUS?

Adakah maksud nya kita berjln2 melancong ke German mmbawa kote yg akan tegang tegak LURUS??

Ataupon kita berdiri LURUS mmberi ceramah dgn FITNAH merapu2 pilkua bewok babi barua dan broka??

Atau kita wajib berniat LURUS di hati(org tak tau) utk mmfitnah menipu PONTENG uturn tangguh2 dan mmbelit semahu2nya sbb dah mncekik dedak CURI 90juta?


ATAU pun jln yg LURUS itu hanya khusus utk Petir dan RIBUT shj supaya tepat-LURUS mmbaham serta mnghempap kemuka wostad2 labbai mcm kat kota sarang semut ari tu!??

Maafkan sy stad sbb sy jahil sy tak ngaji agama tak gi sek tahfiz n tak gi sek pondok mcm stad kasut adidas..

Tanpa Nama berkata...

Susah soklan nie, tnya parti pak lebai, diorang pun x bantah. Kompius gwa, Pak lebai blm jumpa ayat al-quran/hadis yg kata rasuah tu haram....mustahil, takat 30 juzuk tu kacang je diaorg hafal....mungkin gak hadis tu taraf dhaif atau palsu kot, gwa think positive. Kalu rasuah tu sejenis mknan atau minum & dimkn masa diharamkan makan...batal le posa tu.....eh, mimpi jd Pak lebai pulak