.

Isnin, 10 Julai 2017

YA AMPOON YANG MAULANA





SOKONG

YA AMPOOON

YA MAULANA


TMJ doa negara stabil

JOHOR BAHRU – Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim berharap Malaysia kembali pulih daripada menjadi sebuah negara yang membudayakan rasuah.  
Menurutnya, negara ini menjadi tempat orang kaya semakin kaya, manakala orang miskin semakin miskin.

Katanya, beliau kini juga berada di negara yang mana media melindungi rasuah dan menjadikan orang tidak bersalah sebagai mangsa menjual cerita.

“Rakyat tidak lagi menilai dengan fakta tetapi menghakimi berdasarkan persepsi tentang apa seseorang memakai atau katakan.

HENDAKNYA

HENDAKNYA



------------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tuan minta berhati hati

Di Saudi wahabi raja muda umur 33 tahun dah naik ke atas dgn sgt cepat.

Retorik raja wahabi ni mudah. Nak jaga rakyat. Nak industrikan Saudi tanpa bgantung pd minyak

Tapi sudahnya austerity di kenakan. Gaji di potong. Elaun dan segala bonus tarik balik. Tapi rakyat Saudi tiba tiba tak berontak seolah memahami perlu berkorban demi negara. Walau ada yg dah kebuluran d Saudi tapi syg pd raja muda.

Lagi satu step jadi sultan. Raja moahamad anak sultan salman.

Tiba tiba dia serang yemen. Habis 10000 kanak jadi yatim.piatu. Darah muda raja muda.

Bulan lepas dia putus silaturahim dgn quter

Sekatan ekonomi yg Zionis pun tak buat kpd quter. Sekatan udara air dan darat. Qatar aireays tak boleh ruang Saudi.

Ini dia raja muda darah muda yang berjaya tarik hati rakyat dgn retorik bodoooos. Kunun untuk negara. Korban utk negara. Semua org di atas tak betul. Esok lusa sultan salman pun dia baham.

Tapi rakyat tak berontak kagum.dgn retorik retorik mangkuk ayun.

Hati hati lah.. Jgn kita look up to those above us.

Andai kita jadi Agong dan Allah soal. Apa dah ko buat selama 5tahun

Apa ko biar najip jadi p.m.? Kuasa pecat Najib d tangan Agong. Apa ko biar najip mengayun.. Mungkin Agong jawab saya pun takde kuasa sebab negara ini negara raja berperlambagaan.

Jadi nampak. Raja boleh cakap apa saja tarik hati rakyat. HAKIKATNYA RAJA TAKDE SATU HABUK.KUASA NAK.PECAT PM/MB/KM !!!