Selasa, 2 September 2008

BERUBAH DEMI SURVIVAL POLITIK – Utusan Melayau

APAKAH mekanisme yang boleh digunakan untuk menjenamakan semula Barisan Nasional (BN) bagi menarik sokongan generasi muda sekali gus mengekalkan statusnya sebagai parti pemerintah?

Itulah persoalan yang berlegar di fikiran apabila Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada Sabtu lalu mencadangkan format dan pengisian gabungan itu yang wujud sejak 1973 diubah bagi menarik golongan muda.

Muhyiddin berkata, usaha mengolah semula BN perlu dimulakan oleh UMNO sendiri sebelum diikuti oleh parti-parti komponen yang akan mengumpulkan maklum balas kehendak kaum yang diwakili mereka.


Kah kah kah…. jenama baru ? Kah kah kah…. Luis Vuiton dah ada orang punya, Gap dah ada orang punya…. Georgio Armani pun dah jadi jenama orang…. Kamdar dan Mydin pun jenama orang dah chup….

La tu ... napa tak ubah nama United Malays National Organisation tu….ganti jenama baru...kah kah kah….. ni nama Mat Salleh… orang muda  la ni tak ramai belajar Maths dan Science dalam bahasa Mat Salleh pasai itu depan tak sukung….depa tak tahu apa ke jadahnya masih pakai nama Mat Salleh ni…. Kah kah kah. Hang nak survive lebih baik hang lawan Dolah.....kah kah kah.

4 ulasan:

Karipole berkata...

Barisan Chap Ayam

amoker berkata...

Aisk.. pasti ada lagu baru, website baru , baju baru. dan belanja RM1 billion utk itu.

Tanpa Nama berkata...

lawan dolah 2 jangan x lawan...banyak cantik nak passing2 cm mak bapak diorg yg punya jawatan pm 2....

helmyhashim berkata...

muahaha... pakailah jenama SARKAS.. memang budget besar utk penjenamaan semula... bukan logo, name kene tukar tp presiden, naib presiden dan menteri2 yang korup...