Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 2 September 2008

UBAH PEMIKIRAN UNTUK TINGKAT TARAF HIDUP – Utusan Melayau

SRI AMAN 1 Sept. - Masyarakat luar bandar diminta supaya mengubah corak pemikiran mereka supaya tidak ketinggalan daripada arus pembangunan.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Begunan, Mong Dagang berkata, kebanyakan golongan masyarakat luar bandar pada masa ini masih lagi mengamalkan corak pemikiran lama dan ia mendatangkan kesan negatif kepada usaha peningkatan taraf hidup mereka.

''Jika masyarakat luar bandar masih mengamalkan pemikiran lama, maka mereka akan ketinggalan berbanding masyarakat lain dalam arus pemodenan negeri," katanya di sini baru-baru ini.


Kah kah kah….. woit YB bila lagi YB nak ubah cara bercakap. Masyarakat luar bandar dah lama berubah….. mereka dah nak buangkan YB-YB semua ke dalam tong sampah sejarah…. Kah kah kah….. YB tidak sedar ke… YB akan akan tenggelm dalam arus perubahan rakyat…… YB ni…. Tak baca paper ke? Kah kah kah….

7 ulasan:

Master Yoda berkata...

Salam Tok Hisham,

Sat lagi jd bahan dlm muzium la ini YB...

Kah kah kah

Sepatutnye depa yg ubah pemikiran, dr "ketuanan poket sendiri" kepada kepentingan rakyat bwh...

Tanpa Nama berkata...

macammana nak ikut orang bandar mereka ni penuh dengan hipokrit , sosial dan menetingkan diri sendiri, baik duduk kat kampong dan cara pemikiran kampong bersih dari otak kuning .

Tanpa Nama berkata...

bang isham, tu adun sarawak la bang.. bukan adun sabah..

ps:keep up ur blog!

najib berkata...

kepala hotak bapak dia orang..suruh dia orang la tukar..kita dah lama tukar..dia orang yang bagi mampus rakyat pastu suruh rakyat ubah cara hidup..

mmie berkata...

pebende yang YBodoh ni cakap...
"tukar pemikiran lama"? sampah la... ini macam ayat pak lah "ubah gaya hidup" , honggah die...

HajiBol berkata...

Brader...pakat-pakat la pi Sarawak...tengok macamana rakyat dibuli pembesar BN...

Rumah pembesar dan kekayaannya berganda-ganda dari rakyat.

Dahla miskin bertambah miskin. YB BN dari dulu sampai sekarang dok merompak harta rakyat untuk diri dan kroni.

Haji Bol...
Kudei

Tanpa Nama berkata...

Bro Isham,

Masa remaja dulu aku baca Gila-Gila untuk ketawa. Sekaraang kalau anak aku beli aku marah dia, alasan-bahasa merapu. Bila dah tua ni ada pulak bacaan yang boleh buat aku ketawa tak sudah-sudah...Utusan Meloya, bayar seringgit lima kupang boleh ketawa hari-hari....Navy pencen