Selasa, 2 September 2008

HOT !! CUTI 16 SEPT: PAS HIPOKRIT KATA SHABERY

KUALA LUMPUR, 2 Sept (Bernama)-- Kerajaan PAS Kelantan tidak seharusnya bersikap hipokrit apabila hendak menjadikan 16 Sept sebagai cuti umum, kata Menteri Penerangan Datuk Ahmad Shabery Cheek.

Beliau berkata ini kerana mengikut sejarah, kerajaan PAS Kelantan telah mempertikaikan penggabungan Semenanjung, Sabah dan Sarawak bagi membentuk Malaysia.

Malah, katanya kerajaan Kelantan PAS pernah membawa kes ke mahkamah kerana mempertikaikan penggabungan tersebut, tetapi kes itu ditolak oleh Mahkamah Persekutuan pada 14 Sept 1963.


Kah kah kah….. menteri Parti 46 ni nak klentong sejarah. Woit jangan jadi ngok.

Memang betul PAS ketika itu PMIP menentang pembentukan Malaysia. Bukan sahaja PMIP yang menentang – Parti Rakyat , Parti Buruh dan Barisan Sosialis dari Singapura juga menentang. Parti Rakyat dari Berunai juga menentang.

Kenapa mereka menentang ?

Kerana rakyat Sabah dan Serawak termasuk Berunai hendak merdeka dari penjajah British. Rakyat Kalimantan Utara mahu membentuk negara mereka  sendiri. Projek Malaysia ini juga adalah strateji kuasa imperialis Anglo-Amerika untuk mengepong Indonesia yang di pimpin oleh Nasionalis Agung Bung Karno. 

Menentang pembentukan Malaysia adalah tanda solidariti dan setia kawan Melayu Raya.

Kah kah kah…. yang paling bodoh sekali ialah United Malays National Organisation bersetuju Singapura ‘masuk Malaysia’. Ini kerja bangang. Macam mana Singapura nak masuk Malaysia kerana Singapura adalah sebahagian dari Tanah Melayu. Idea bangang inilah yang di tentang oleh PMIP, Parti Rakyat dan Parti Buruh.

Rakyat Kalimantan Utara juga tidak setuju. Mereka di paksa oleh British.

Akahirnya apa berlaku ? Boestaman, Hasnul Hadi, Dr. Buhannuddin dan ramai lagi di cekup oleh ISA dan dihantar ke kamunting. Ini sejarah.

Bila Singapura keluar Malaysia parti United Malays National Organisation ini menyuruk dalam reban ayam…..bukan bertelor  tapi mengeram telor sendiri ….. kah kah kah.

Menteri ngok Debat Perdana dari Kemaman ni….. memang bodoh lagi bangang. Patutlah dia masuk parti yang bernama 46.

Kah kah kah…. orang suka 69 dia suka 46 … patutlah biol…. Kah kah kah.

29 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dia ni memang cari publisiti murah..mulut pun berbuih nak debat ngan orang..

eeeeee....geli...busuk tau..

fikiranlicin berkata...

Bro benar mereka menipu fakta... tegakkan yang benar bro.. tahniah

Hasbullah Pit berkata...

Sejarah tidak terhenti setakat ini.
Masih belum terlalu lambat kalau nak membentuk negara Melayu Raya, atau apa pun nama yang menggabungkan Malaysia Indonesia Brunei, Moro dan patani.

Tanpa Nama berkata...

harharhar..posisi 46 camner tu..berbuih mulut gamatnyer

Tanpa Nama berkata...

ape crita ttg video norlaila?

Tanpa Nama berkata...

Gua caya lulah Bro,
Lu gasak habis habis itu ngok.

Ni semua takut, tak lama lagi semua ngok ni nak hilang jawatan, jadi menggelabar tak tentu hala...kah...kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

trimakasih bro... kerana banyak menyedarkan kami golongan muda tentang sejarah yang betul... Selama ini kami hanya baca buku sejarah teks SPM jer....'

abecomel

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah,
hahahah gua paling suka 69,lu siot la bro kahkahkahkah.

perfectwater75 berkata...

salam tuan!

sya lebih sedih apabila mengenangkan nasib pejuang kemerdekaan yang dilupakan jasa mereka seperti Ahmad Boestamam, Burhanuddin Al Helmi, Pak Sako dan lain-lain...tiada langsung disebut oleh media perdana.

sedih...sadis...tragis..

tq!

Mr Green berkata...

Masuk aje blog Shabeery tu.....cakap lu tak belajar sejarah ker....

Tanpa Nama berkata...

Posisi 46 tuh, luar tabi'e tuh..... patutlah UMNO nih suka sangat tuduh orang, perancangan yang dibuat tuh cam ambil pengalaman diorang aje....


kahkahkah.... nasib baik diorang tak masukkan drama oral seks sekali.........

biol punya UMNO. berbuih-buih.

AnakSemuaBangsa berkata...

Salam..

Unmo adalah penyesat fakta sejarah malaya yang sebenar..

Dalam sistem pelajaran malaysia Umno saja pejuang kemerdekaan dan penyelamat bangsa.
Pejuang sebenar dinafikan dan dituduh sebagai penderhaka bangsa.

Siapakah yang mengeluarkan singapura dari tanah melayu?
Batu putih apa cerita.?
TERBARU:Wilayah Iskandar punya rizab air terbesar didunia akan dikuasai Singapura?

Nusantara bermaksud Alam melayu.
Cuba bayangkan Nusantara menjadi satu negara,tidakah negaranya besar dan menjadi satu kuasa besar dalam dunia.
Nusantara terdiri dari singapura,patani darulsalam,selatan kemboja,brunei darul salam,sabah,sarawak,kepulauaan boneo,mindanoa selatan filipina dan indonesia.

Tetapi penjajah telah memecah belah supaya lemah dan senang diperintah.

Selamat..takbirr!!

Tanpa Nama berkata...

Buta sejarah punya menteri penerangan !!! hati tak pernah terang...hahaha.Memang jelas Sabry mulut buih ni buta sejarah, tu pun bila kalah debat aritu dia kata nak singkap sejarah demostrasi baling 1974..hahaha.Time kelas sejarah Sabry ni suka tido dalam kelas sampai berbuih mulut..sebab tu dia buta sejarah dan bila dia cuba cakap pasal sejarah mulut dia jadi bebuih sebab kena sumpah dengan cikgu sejarah dia ahahaha

http://suarasaktii.wordpress.com

HjMisaiKontot :الدليل السياحي berkata...

Pasca 16 sept...

suatu hari di tepi jalan menghala ke Chukai Kemaman....

Gerai "Satar Mulut Berbuih"...

cuba teka sape ownernya...??

Tanpa Nama berkata...

bro, gua harap lu bongkar lagi pembohongan united malays national organisation. gua tengah nak cuba memahami ni. mintak lu citar sket pasal Iskandariah Malaysia yg bakal di telan Singapura tu nanti. habislaa tergadai bumi bertuah ini. badigol punya united malays national organisation!!!isk...isk...

Izzat Aziz berkata...

chik ni ckp lbh..
ms 46 dulu sebuk duk kata
xde kebebasan media..
skrg apa kes?

sialan kuasa dua

Tanpa Nama berkata...

semua nya bangang dan bahlul.. aku heran sungguh dengan orang melayu sekarang ini.. perkara ini patut diungkit ketika anwar menjadi aktivis pelajar di universiti lagi.. pasai apa semua dok bising sekarang.. kalau dah tak mampu nak jadi prime minister pada 16 sept nii.. jangan lah ubah tajuk.. bagi aku bermula dari 1hb Jan sampai lah 31hb Dec pada setiap tahun bermula dari aku dilahirkan sampailah sekarang adalah hari kemerdekaan aku.. hari-hari aku merdeka, engkau orang aku tak tahulah sebab dalam setahun satu hari saja engkau orang merdeka, tuu pun tak tahu tarikh nya bila.. pooo raaah.. politik aje lebih.. orang melayu akan mampoih cepat kalau asyik berpolitik aje. nasib baik aku orang arab..

tak gitu mr carburetor dung jelebu

Tanpa Nama berkata...

Mr carburetor dung jelebu
tak payah nak tapis comment pembaca.. siarkan aje.. kena berani terima hakikat.. blog saya pun saya tak pernah tapis.. apa yang kau orang nak mencarut lantak lah.. asalkan kau orang bahagia..

kyrol berkata...

Aku rasa blog ni banyak membenamkan rasa benci yang amat terhadap UMNO. Lebih baik bahaskan isu dgn lebih fakta dari maki hamun. Nampak lebih cerdik sikit.

Aku ni penyokong anwar tapi malu weh klu korang still dok taruk org kaw2 macam ni. Ko tengok anwar, sekarang ni dah bercakap gaya2 ala PM dah.. nampak la sikit dia tu berkarisma

Tanpa Nama berkata...

dengaq saja nama shabery..nak termuntah..mcm mana boleh jadi menteri penerangan..kan bagus jadi menteri ayaq liuq...

Tanpa Nama berkata...

bro isham,
rasanya lu memang layak la kaji balik sejarah malaysia ni pastu buat buku.
Aku dah tak sanggup nak diperbodohkan oleh UMNO keparat ni yang dah tukar sejarah.

Tanpa Nama berkata...

aku ske 46, bleh lipat badan jadi bentuk 4.kahkahkah sambil mengelurkan buih dari mulut.pongkrang na pongkring la isham rais

Tanpa Nama berkata...

Salam Tok Hisham,

Br den tau upenye mende2 ni....

Baca buku teks sejarah,takde ape pon psl citer ni....

Sume dok gebang UMNO bgus...

Citt...Poooorahhh

TukunNegara berkata...

bodoh melayu umno ni takut lak kena maki . dah memang jatidiri dia org ni najis,ada hati nak malu malu plak kena maki . umno bukan saja penyesat,umno anti agama dan anti tuhan . dahlah guna keris yg tak releven sebagai lambang kekuatan . Encik Isham tolong cerita sikit ada ke dalam sejarah peperangan bangsa yang menang menggunakan keris .

Tanpa Nama berkata...

Shabery oh Shabery, kalau hang diam takde orang yg tuduh hang bisu ye.

Setuju sangat kalau 16 Sept mengganti 31 Ogos. Yang satu HARI MALAYSIA, satu HARI MALAYA. Sekarang ni kita Malaysia ke Malaya, tu kena ingat. Janganlah kita orang semenanjung angkuh sangat mengetepikan orang Sabah dan Sarawak ... seolah-olah Malaysia tu Malaya. Kalau dah ajak masuk kenalah bersikap adil, macam berbini dua lah tu... kena adil baru rumah tangga bahagia. Kan gitu?

Tanpa Nama berkata...

kenapa kau selalu sangat suka berdekeh dekeh kah kah kah?

Tanpa Nama berkata...

Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada kalian semua! Penduduk Sabah dan Sarawak tetap rakyat malaysia selama-lamanya...

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah....air liur berbuih yeeee....wek,,wek...kuuu semangat 46....bakar jembatan...thnx bro. for refresh history....

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah....air liur berbuih yeeee....wek,,wek...kuuu semangat 46....bakar jembatan...thnx bro. for refresh history....