Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 12 September 2008

SAH ! RAJA PETRA DI TAHAN

Pada jam 1.10 tengah hari ini seramai 10 orang anggota polis beruniform dan tidak beruniform telah datang ke rumah Raja Petra Kamaruddin di Sungai Buluh.

Raja Petra Kamaruddin kini di tanah di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri - ISA.

Di mana Raja Petra berada sekarang ini masih belum di ketahui.

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ot allah... tak sabar tunggu lepah jumaat. Bangsa nak tunjuk yg dia tu lebih gagah dari tuhan.
Hancur moral...

megat dewa berkata...

Kesian Raja Petra. Tak sempat dia nak semayang Jumaat...

Questions berkata...

adakah ini merupakan suatu pancingan dari BN untuk rakyat turun ke jalanraya memprotes penahanan raja petra di bawah ISA?

adakah rakyat akan terpancing untuk turun ke jalanraya memprotes?

adakah diwaktu rakyat turun ke jalanraya, provokasi akan dilakukan, huru-hara akan dicetuskan?

adakah huru-hara yang dicetuskan ini akan digunakan sebagai alasan untuk melakukan tindakan tangkapan ISA secara borong ke atas semua pimpinan pembangkang dan seterusnya mematikan sebarang usaha untuk merebut kuasa dari BN?

tapi jika rakyat tidak turun protes, adakah rakyat harus mendiamkan diri dan tidak berbuat apa-apa tentang kezaliman yang terang-terang dilakukan oleh BN dengan tangkapan tanpa bicara ini?

inilah dilemmanya - jika turun jalan, provokasi mungkin dilakukan untuk menimbulkan huru-hara dan seterusnya memberi legitimasi untuk BN membuat tangkapan ISA secara borong. jika tidak turun ke jalanraya pula, adakah kita sanggup membiarkan sahaja raja petra dizalimi tanpa kita berbuat apa-apa?

antara terus melawan kezaliman BN secara berhadapan sekarang juga atau menunggu sehingga janji anwar tiba untuk ambil-alih negara - yang mana satu pilihan kita?

jika janji anwar tidak tiba, apakah tindakan kita?

ronasina berkata...

singa laut umno keturunan albar tu nk tunjuk taring..penakut!

LilyRose berkata...

Da start da... pas ni sapa lagi? Time to exorcise these Syaitans from our country. We don't need and we don't want you around anymore..You've destroyed our country!

Tanpa Nama berkata...

Apa bulan ramadhan buat camni.org bukan islam pun x pki isa kat negara dia.kita melayu islam pakai?hari jumaat pkoi 1.10?polis pompuan ke yg dtg.umno secara kolektif telah menghina Islam!

hafiz berkata...

bro! aku mendaat tahu dia sekarang dibawa ke taiwan!hahahaha

FaridShah berkata...

Rakyat perlu bijaksana. Perlu bersabar tidak beerti mendiamkan diri. Tindakan yg amat terancang perlu disusun. Tingkatkan usaha dlm membantu ke arah peralihan kuasa pemerintah 16 Sept (916). Pemimpin2 harus berhati-hati dlm mengambil sebarang keputusan.

AllahuAkbar..

Tanpa Nama berkata...

WAHAI BINATANG UMNO BERTAUBATLAH BULAN PUASA, kalau tak bertaubat taufaan akan sampai. Sekarang siapa hina ISLAM, bulan Ramadhan pun bolih buat macham ni. Satu hari nanti, awak akan di-minta berbayar balik semua ini dengan modal dan keuntungan 51 tahun UMNO BERJAJAH, JANGAN MENANGIS DAN BERTEIRIAK bila ini jadi kepada mu si UMNO penghianat BANGSA, AGAMA DAN NEGARA. Lepaskan TOKOH KITA PAHLAWAN HANG RPK.

kalawangi berkata...

memang kita rase marah RPK ditahan di bawah ISA(Ikut Suka Aku) tapi tak per...kita doakan DSAI berjaya menubuhkan kerajaan baru...nanti taulah puak2 ni nasib diorang...

TAKBIR!!!REFORMASI!!!

coalminecanary berkata...

Saje nak provoke orang la tu. Hamid botak nak tunjuk perut dia lagi besao. Najib plak nak ikut jejak bapak, nak cetus satu lagi episod May 13. Paklah, bleh la tido lena sikit sebelum dia kene penggal Sept 16 atau Sept 20 ni.

bon bin jol berkata...

bukan semua menteri layak mentadbir negara kerana tidak cerdik dan ego, lihatlah apa yang telah terjadi sekarang sana sini dah huru hara tak aman.

yang menteri pandai tangkap sumbat org dlm ISA..member dia Ahmad Ismail yg gugat cina india tak masuk ISA

inilah dikatakan kerajaan yg jahat tidak adil.

rakyat mesti bersatu dan ramai2 sumpah semua menteri2 Barisan National agar jahanam hidup mereka dan runtuh kerajaan BN.