Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 22 September 2008

SUKAR BAGI ANWAR UNTUK TUBUH KERAJAAN – Utusan Melayau


KUALA LUMPUR 21 Sept. - Adalah sukar bagi Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menubuhkan sebuah kerajaan ekoran kesukaran parti itu bekerjasama dengan DAP berbanding Pas, kata Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah.

Beliau berkata, perbezaan ketara dalam dasar dan ideologi antara parti-parti ini merupakan masalah terbesar Anwar dalam usaha mewujudkan satu pakatan yang benar-benar mantap antara mereka
.

kah kah kah…. perbezaaaaaan…. memanglah bebeza…. tapi yang pasti hanya ada KETUAN RAKYAT….. tak faham faham… inilah ideologi …. rakyat yang jadi tuan bukan ketuanan melayu…. bukan untuk umnoputra tetapi untuk rakyatputra….kah kah kah…

pak engku… pak engku tak sukar ke nak dapat pencalonan ? mana lebih sukar anwar nak tubuh malaysia baru atau pak engku dapat pencalonan....kah kah kah… dapek ko tak dapek 60 bahagian?

tahun 1987 dulu pak engku menang …. tapi kena tipu oleh madey… tak kan seken roun ni pun madey … dua kali kena klentong pak engku….ada cadangan …jangan bertanding solo… tak best … ambil ibrahim ali running mate …macam clinton dg al-gore….baru best….kah kah kah....



4 ulasan:

cucupakkasim berkata...

eden kalo jadi tengku eden poei jumpo si nuar tuu..eden lompak,kiro ape yeih,eden team-up dengan dio weii..kurang-kurang eden tak komponan,den dapek jadi timbalan pun oraitt...(orang penang perasan nak jadi orang nogori..pelik bunyinya weii...)

bodolah bodowi berkata...

just cadangan...mintak bro tukar gune utusan melayau ke utusan melancau@ utusan melampau @ utusan melayang

Farouk berkata...

Dah betul dah tu, apa yang Ku Li cakap. Memang kerajaan baru Anwar sukar untuk ditubuhkan disebabkan oleh agenda yang berbeza di antara PKR, PAS dan DAP. Ketuanan rakyat yang bro cakap tu, itu hanya janji kosong Anuar. Buat masa ni, itulah modal beliau. Sok kalau kerajaan baru dia tu dapat ditubuhkan, ketuanan rakyat kemana, apa kemana..Silap-silap maruah Melayu pun tergadai. Kita jangan lupa, Anwar ni nak jadi PM je. Bila dia dah jadi PM, lantaklah rakyat nak jadi apa pun..

Tanpa Nama berkata...

Kalau percayakan Anwar sangat tu kenapae. Setakat ni janji dia semua bohong. hanya banyak berdalih. Cakap Tak serupa bikin.

Tak habis-habis dengan mimpi mat jenin dia.

Buka mata lebar-lebar.
Jangan Gajah Depan mata tak kelihatan tetapi kuman diseberang lautan nampak terang benderang.