Ahad, 19 Oktober 2008

MASYARAKAT DUNIA DIMINTA HAYATI AJARAN AGAMA ELAK SENGETA : DRM – berita hairan

PUTRAJAYA: Masyarakat dunia harus kembali berpegang kepada kepercayaan agama sebenar untuk menyelesaikan permasalahan yang dihadapi sekarang, khususnya peperangan, kata bekas Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad.

Berucap pada Persidangan Kepimpinan Antarabangsa anjuran Global Peace Festival di sini semalam, Dr Mahathir berkata, pada masa ini masyarakat dunia bermusuhan kerana agama sedangkan agama menganjurkan perdamaian.

"Tidak ada agama menyuruh penganutnya berbuat jahat, berperang dan membunuh antara satu sama lain... Justeru, kita perlu kembali kepada di mana kita bermula dan ini perlu disandar kepada kepercayaan agama," katanya.


kah kah kah…. ya ampuuuun…. ya ustazzzzzz…..kah kah kah….yang buat huru hara kan malaysia ni sapa ustazzzzzz?.....kah kah kah…. 22 tahun habis harta rakyat di beri pada kroni siapa punya keja ustazzzzzz?.....kah kah kah…

dulu leterik rakyat punya…. dulu air rakyat punya… dulu hospital rakyat punya…. dulu jalan raya rakyat punya….abis abis bagi pada kroni atas nama nak kayakan bumiputra…. kah kah kah….wal siapa wal punya wal kerja wal al-uztazzzzzzzz….kah kah kah

ya ustazzzzzz….nak tanya sikit ada agama yang halalkan tahan rakyat tanpa bicara tak.....kah ah kah



10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

cantikkkkkkk...dia baru teringat la tu..
ini ustaz,2 kali engko,3 kali start
kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Saya tak perang agama.
Saya perang sama lu Madey!

Kau dah buang tebiat ke Madey?
Kembalikan Harta Rakyat!
Sebelum kau nak gi mana-mana.
El-Maut menanti kau!

Tanpa Nama berkata...

haha...Madey bongok!!! Tua Nyanyuk

goddamn those who should b damn berkata...

madey mamak kuti mahafiraun muka hang memang tebal klau tembak dgn AK47 pun x leh nak lepas.

Tanpa Nama berkata...

oi Mahathir! Jangan kau cuba nak pesong minda rakyat! Toksah nak cakap pasal isu antarabangsa! Tengok dalam negara dulu Mahathir wei! Mana ada persengketaan agama! Masalah negara kita pasal engkau dan parti engkau! Korupsi! Rakyat ditipu dan dirampas hak dan harta mereka, dari petroleum ke hutan rimba, dan kau kayakan kroni dan kau rosakkan minda pekerja kerajaan jadikan mereka pun bergantung pada dadah yang dinamakan rasuah!

CUKUP KAU NAK PESONG DAN MENIPU RAKYAT MAHATHIR... JANGAN CAKAP CAM BAIK SANGAT MAHATHIR!!!

Tanpa Nama berkata...

Sejarah menampilkan banyak bukti dalam tamadun manusia, manusia banyak berperang kerana agama. Segelintir yang menganut falsafah atau ajaran agama yang betul, kebanyakannya ikut buta tuli dengan kupasan alim ulama masing-masing. Fahaman agamapun dah banyak pecah, sulit mengesan yang mana betul. Yang bekuasa dan berpengaruh akan mempengaruhi atau memaksa fahamannya saja ke atas majoriti. Misalnya agama islam sudah dilaporkan ada 73 pecahannya tak tau pula agama kritian dan hindu. Majoriti rakyat selalu termakan dengan fahaman sempit agama masing-masing, jadi benda sempit yang dipakai apabila perlu keterbukaan akan dikatakan akan tidak tulen lagi pegangannya. hai agama ni ada dua aspek , baik dan tak baik. Yang baik susah dipegang dan yang tak baik senang saja diekploitasi oleh orang tertentu.
Intipati agama menganjur sesuatu yang baik, berbuat baik dan menganjurkan yang baik sulit dipraktikan. jadi banyak mudah dibuat adalah mengamalkan ritual, hiasan agama bukan intipatinya dari falsafah agama yang menganjurkan ke arah kebaikan manusia.

Tanpa Nama berkata...

dah banyak entri isham tulis yang kelakar. tapi yang ni paling paling paling kelakar woit! haha. last line tu kira 'Line of the Year' boleh? haha.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Agama lagi?
Pasal agama lah semua orang perang.
Pasal agama lah RPK kena ISA
Pasal agama lah Si uztaz tua dari entah mana kasi Warning !
Tun mamak sudah tua harus tafakul banyak sementara belum "kreok" dan bengkok macam udang.
Mamak ni pandai main agama sekarang ya.

Tanpa Nama berkata...

Dr M MUDAH LUPA...
x penah plak ak tgk ustazz M ni jadi imam...mampoih ang la madey

Tanpa Nama berkata...

AHHH...korang tau lak nk komen2 psal agam nih, korg ntah embahyang ke x...sme lah dgn wak sorg nih gak...hahaha...