Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 3 November 2008

ALTERNATIF BARU GANTI PEMBERIAN REBAT MINYAK ? malayau


PUTRAJAYA 1 Nov. - Kerajaan sedang memikirkan alternatif baru untuk menggantikan pemberian rebat minyak berikutan maklum balas yang negatif daripada pelbagai pihak.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Abdul Samad berkata, gambaran dan pandangan yang diterima daripada pelbagai pihak menyatakan bahawa sistem rebat itu adalah satu sistem yang tidak disukai rakyat.

"Walaupun tujuan kerajaan memperkenalkan sistem ini ialah untuk memberi bantuan kepada pengguna dan pemilik kenderaan di bawah 2,000cc, namun nampaknya rakyat Malaysia tidak kisah.

"Tak ramai yang suka rebat ini dan ramai yang merasakan sistem rebat tak sepatutnya dilaksanakan," katanya dalam sidang akhbar di ibu pejabat kementerian itu di sini hari ini


kah kah kah….. orang ramai tak suka??? … kah kah kah…. ini berita baru… tak pernah pun dengar mat rempit tak suka rebat…. kah kah kah… tak ade pun berita orang komplin…. kah kah kah….siapa PELBAGAI PIHAK ni? …. Bagilaa tahu… ni nak kelentong lah ni… kah kah kah… nak kelentong mak cik felda…. kah kah kah

dulu cakap semua rakyat mengalu-alukan langkah tepat lagi bijak lagi pandai…kah kah kah…. dulu ada temu bual mat rempit kata gamin best…. ni tiba tiba kata orang ramai komplin…. sapa orang ramai ni ?.... kah kah kah…

kalau tak ada duit cakap laaa duit tak ada…. kah kah kah…. cakaplaaa harga minyak dah turun…. kah kah kah…. cakaplah… minyak yang kita jual pun dah murah…. cam mana nak bagi rebet…. kah kah kah…

cukuplaaaa…. hentikan laaaa kerja membodohkan orang melayu…. dah 50…kah kah kah…. dah ramai melayu bodoh…. di sintuk dah ada 20 ribu…kah kah kah… ni lum kira uitm lagi…. kah kah kah… ni lum kira ukm lagi… kah kah kah… ni lum kira kang kong lagi…. kah kah kah...

hentikan rembat duit rakyat .... bukan rebat.... rakyat bukan marah rebat... rakyat marah UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION REMBAT DUIT RAKYAT!.... kah kah kah



8 ulasan:

cucupakkasim berkata...

nampaknya mereka terpaksa mencari alternatif lain untuk mencuri rebat yang di-peruntukan ini juga,memang dasar pemimpin-pemimpin united malays national organisation ini adalah PENCURI BESAR,mencuri hasil negara dan hak-hak rakyat sejak 51 tahun lalu dan masih belum puas nampaknya..ayuh!! kita HIDUPkan SOSIALISMA..!

sengalan berkata...

Dulu ramai yang memekak cakap macam2. Cakap kereta besar pun banyak ada kapasiti enjin bawah 2.0. Semua pun nak tunjuk bijak masa tu, cakap kalau Honda Civiv pun bawah 2.0. Memang ya pun ada. Tapi sekarang bila dah nak hapuskan rebat, marah jugak tu. Ha baru tahu, dulu cakap banyak.

noel berkata...

Aku nak MUNTAH baca Shahir nyer statement.
Ckp mcm orang bodoh.
Dia ingat rakyat malaysia bodoh mcm dia kot.

Kamon la brader shahir..lu ingat nie tahun 80 han ker?.. Nie 2008 la brader.. dah nak masuk 2009.
RAKYAT MALAYSIA BUKAN BODOH.. walaupun hampa cuba perbodohkah.

Mcm nie punya menteri?.. mcm mana Malaysia nak maju?

Tanpa Nama berkata...

ditto!

Master Yoda berkata...

Salam Tok Hisham,

Den tak tahan la dengan ini perkara...

Lucu,kelakar dan aneh...

Kah kah kah.....

Ade ke depa interview org ramai psl mende nak hapuskan rebat ni?

Ade ke kuar kat Bulletin Utama TV 3 suku?

Tanpa Nama berkata...

Bro Isham...Rasa lawak gak...tp gua dah agak dah...nak hapuskan pun tgu sampai bulan 3 tahun depan ler....kalau tak ada yang bakar/pecahkan pejabat POS lak nanti...Den lom dapek laie rebet RM625.00 tuu, tak adil kalau hapuskan sekarang...hehehe
zaini76

Farouk berkata...

Saya rasa alternatif baru tak perlu difikirkan, cukup jika rebet minyak sebelum ni dikaji semula supaya pemberian rebet minyak adil mengikut kelas dan prestij kereta atau mungkin berdasarkan pendapatan dan kemampuan pengguna...

najis dowl berkata...

bro...lu gelak2 ni nak kne sekeh ke??
sebelum ni ak tumpang gelak je,tp start bro gne nk tipu mak cik felda ak jadi panas,,
jgn kutuk mak ak leh x!!
mak cik felda tu mintak tukar