Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 3 November 2008

PUPUK PERPADUAN DI MENARA GADING – ROSMAH - melayau


KUALA SELANGOR 2 Nov. - Canselor Universiti Industri Selangor (Unisel), Datin Seri Rosmah Mansor berkata, menara gading harus berada di barisan hadapan dalam mengukuhkan perpaduan kebangsaan.

Menurutnya, tanpa perpaduan yang utuh di antara semua kaum di Malaysia, negara akan menghadapi masa depan yang kelam.

''Apa yang telah kita kendong mungkin keciciran manakala apa yang kita kejar tidak mungkin kita capai,'' katanya semasa berucap pada majlis Konvokesyen Unisel kali ke-3 di Kampus Bestari Jaya di sini hari ini.

Beliau berkata, universiti awam mahupun swasta masing-masing mempunyai tanggungjawab moral terhadap masyarakat bagi mendidik manusia yang bukan sahaja berpotensi dalam sempadan ilmu pengetahuan, tetapi juga mampu membina kehidupan bersama kelompok lain sebagai satu bangsa yang berjaya.

Dalam pada itu, Rosmah yang juga isteri Timbalan Perdana Menteri mengingatkan semua pihak supaya jangan mempengaruhi generasi muda yang kini berada di institusi pengajian tinggi demi kepentingan politik kelompok.


ROSMAH : VARSITIES MUST LEAD IN NATIONAL UNITY

(Bernama) KUALA SELANGOR: Universiti Industri Selangor (Unisel) chancellor Datin Seri Rosmah Mansor said universities must be at the forefront of efforts to strengthen national unity.

"Without strong unity among all races in Malaysia, we will face a bleak future. What we have may be lost while what we desire may not be achieved," she said at the Unisel convocation at Bestari Jaya here yesterday.

She said universities, public or private, had a moral responsibility to society, to educate people and build a life together with other groups to be a successful society.

University students represented the future and must strive to build a Malaysia that truly celebrated its diverse heritage.


kah kah kah…. rosmah????.... kah kah kah…kah kah kah … kah kah kah… kah kah kah…..

… national unity??? kah kah kah…kah kah kah…. universiti???.... kah kah kah…. keilmuan?....kah kah kah kah…

PUPUK PERPADUAN
????.... kah kah kah…. PUPUK MUKA DENGAN BEDAK bolehlaaaa….kah kah kah….kah kah kah….

apa yang kita kendong boleh tercicir?.... kah kah kah… apa yang kita kejar tak mungkin tercapai…. kah kah kah….

kendong apa ?......cam mana nak kendong…. boroi….kah kah kah… kejar?... nak kejar apa?.... kah kah kah…. nak kejar jam tangan…. kah kah kah…

nak tnya sikit…. u sekarang berapa kilo?.....kah kah kah….

bleak future?....kah kah kah.... malaysia are having bleak future because you are blocking the sunlight.... kah kah kah..



15 ulasan:

Tok Moh berkata...

Ha..ha...Ha..
Kendong Buah Dada...
Takut Cicir Pasal Besar ..
Kena Pakai Bra yang Kuat Sikit..

Bro Kalu lu kena Bik Mama Punya Buah..Fuhh... mau lemas..bro..
isap pun tak habis..Sebelah mau dekat 2kilo..
peh..seronok ler mat monggol isap..
patut la bibir merah..

Apa macam dah dapat ke entot-entot dengan puteri? isap pun sodap..
Sejuk hujan petang-petang camni layan...sebalut tembakau berdengung lepas tu layan entot...
nikmat..nikmat..donia..

Tanpa Nama berkata...

Pupuk perpaduan, pupuk patriotisme, pupuk ketuanan melayu dan gunakan kriteria itu maka universiti punya ranking akan melantun naik ke puncak dan terus menjadi'the best university in the world'. Universiti di bawah cengkaman UMNO/BN tidak akan menekan akan pencarian ilmu melalui kerja penyelidikan atau penerbitan tetapi tak habis-habis tekankan perpaduan, moral, patriotisme yang bukan menjadi kriteria bagi menjamin para mahasiswa atau tenaga pengajarnya meningkatkan ilmu bermutu.Lama-kelamaan universiti akan guna kriteria acuan sendiri yang tidak berdasarkan penjanaan ilmu yang saintifik bagi mencari pengiktirafan global. Mereka mahu graduan yang 'glokal', masak dengan moral tapi gersang dengan ilmu.Lihatlah kualiti para graduan kita selalu miskin dengan kemahiran dan ketrampilan pengetahuan dan analitikal. Kalu tak ada ilmu bagaimana nak analisis kenapa tiada perpaduan dalam paradigma ketuanan melayu?

Sarfarizmal Saad berkata...

Salam Blogger,

Layak kah Rosmah Mansor jadi canselor sebuah universiti???

Kalau saya lah, dia jadi guru besar sekolah rendah pun kurang berkelayakan...

Apa nak jadi institusi pengajian tinggi yang macam nie...???


Ikhlas...

hafiz berkata...

Bro. hari ini aku mau amuuk! hahaha PERPADUAN?!? HAHAHAHAH UMNO lah pemecah perpaduan... MCA jadi hanjing MIC jadi kerbau hahahah tahi kambing! hahahaha ha ro mim gim alip dal ha! hahahaha ROSMAH? hahaha KAK MAH!? hahaha

kali lima berkata...

Rosmah layak jadi bisexsual caunselor.

tiub gerek berkata...

tahniah....

blog anda menghampiri agka 1JUTA pengunjung dalam tempoh 3bln ja.

p/s: bleh lawan blog mamak 2 kot..

kah..kah..kah..

pemikir muda berkata...

apa yang Rosmah kata tu memang betul.perpaduan harus dipupuk pada setiap lapisan masyarakat agar kita sentiasa dapat hidup dalam keadaan aman damai dan tak perlu risau jika ada pemberontakan atau pengeboman secara terbuka berlaku.

namun,adakah Rosmah layak untuk membuat kenyataan sebegitu?dia dan Najib sendiri pun ada skandal yang tersendiri.apapun,ambil yang jernih dan buang yang keruh.

pekanpahang berkata...

Kenapalah si Ros ni di kekalkan lagi sebagai Censlor Unisel ni?.Menjatuhkan martabat ilmu je.TS Khalid lupa ke si Ros ni isteri pemimpin Umno,sedangkan Unisel milik kerajaan negeri PR.Lebih baik letak DSWan Azizah jadi Censlor lagi ummpphh kredebilitinya,dari segi kelayakan pula beliau adalah doktor pakar.

yoshz berkata...

yo mama! step aside! u are blocking our sunlight! n our plants cannot get enough oxygen becos becos... u are too big!
u suck too many oxygen n ur fart is very poisonous. thats why our indeks pencemaran udara is very high. becos u..u..very big.

finobacci berkata...

way the go bro... counting for 1st mllion... teruskan usaha anda.

kucingsiam berkata...

~meow

betul ... siapa rosmah ni ... apa kelayakannya sahingga boleh dilantik menjadi kanselor sebuah universiti.

Pernah habiskan 5 tahun membikin tesis ke dia ni.

Siapa yang kasi lantik tuh? Hmmm... barangkali doktor gigi muka botox tuh lah yang nak bodek.

Duit dah ada, pangkat dah ada, maka sekarang nak pura-pura tunjuk otak yang berisi juga? sorilah big mama ...

indraputra80 berkata...

quote"Sarfarizmal Saad berkata...

Salam Blogger,

Layak kah Rosmah Mansor jadi canselor sebuah universiti???

Kalau saya lah, dia jadi guru besar sekolah rendah pun kurang berkelayakan...

Apa nak jadi institusi pengajian tinggi yang macam nie...???Unquote


Ko tak kenal die.

Dengarnya semasa kt 1st. collage(UM)

Aunty.ni hebat tak terkira.

Klo Mung tak pecaya...

Tanya Isham,tuan blog ni...apa komen die.

Tanpa Nama berkata...

another stupid news...

Izwan berkata...

haha..

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah..hopefully now she realise despite a bit too late that national unity is of high degree of importance to the nation building but very fragile presently. I like to share on the spirit of Muhibbah Malaysian that sharing, giving and caring has not been realy push and introduce into our early academic (formative) years . naturally we have to admit that it is our own perception, self guilt and ignorance that divided the nation be it in particular malay, Indian, Chinesse , Bangali ..... the list goes on. What make it worst was that status, material, social concious and personal achievement is the barometer to deter and make us to restrict our infusion into other than our own race . No political ideology or menifesto is able to overcome this grievience situation. I am not able to accept what was earlier believe that no difference between Muthu a son of thosai seller in brickfield, Abu a son of nasi lemak seller in Kampung Baru and Ah Chong a son of Yong Tau Foo seller in petaling street. Notably the attitute of each individuals is hardly can we change...don't blame each fabric of the soceity because nurturing proceses of up bringing we always stresed on academic achievement and not abount need of human relationship. Alangden