Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 3 November 2008

ZAID PERLU KELUAR RUMPUN MELAYU – SHAHIDAN - melayau


KANGAR 2 Nov. Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perlis, Datuk Seri Dr Shahidan Kassim menyifatkan kenyataan Senator Datuk Zaid Ibrahim mengenai ketuanan Melayu sebagai keterlaluan.

Zaid perlu bertaubat, jika tidak, Zaid perlu keluar dari rumpun bangsa Melayu,kata Shahidan yang juga anggota Majlis Tertinggi UMNO.

Shahidan berkata, jika bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri itu terus mempertikai konsep ketuanan Melayu, beliau tidak seharusnya menjadi Melayu lagi kerana sebagai bangsa Melayu Zaid seharusnya membela Melayu bukan memburukkannya.

Shahidan yang juga anggota Majlis Tertinggi UMNO mahu Zaid memohon maaf kerana selama ini beliau dikenali dengan nama Melayu.

Baru-baru ini Zaid mendakwa konsep ketuanan Melayu adalah satu kegagalan yang membawa keburukan kepada kaum itu malah beliau menyifatkan konsep itu juga menyebabkan berlaku pembaziran sumber, tenaga dan masa yang penting dalam menangani isu sebenar negara.


kah kah kah…. BERTAUBAT?.... kah kah kah… woit munkeee… cam mana nak taubat…. kah kah kah…..bertaubat dari apa?.... kah kah kah….

woit…. tolong bagi tahu cam mana nak KELUAR DARI RUMPUN MELAYU….. kah kah kah…. minat borang dari siapa?.... kah kah kah…nanti ada yang nak keluar tak nak jadi melayu…. kena tangkap pulak…. kah kah kah… tuduh murtad…. kah kah kah…

zaid ni kata KETUANAN MELAYU ni buatkan melayu jadi ngook….kah kah kah…. bila munkee ni buka mulut terbukti bahawa apa yang zahid kata betul…. kah kah kah…

munkee ni adalah contoh terbaik ketuanan melayu… kah kah kah…ketuanan melayu ni buatkan orang jadi NGOOOOK….kah kah kah



9 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Baik jugak cadangan Setan itu.
"Zaid Perlu Keluar dari rumpun Melayu "
Dengan ini bermakna Cik Lina Joy boleh keluar dari rumpun Melayu jugak.
Sama atau tak sama punya makna?

Mesti tunggu fatwa lagi dari profesor Kang bin Kong ke?

cucupakkasim berkata...

pembetulan:-
bukanya keluar dari rumpun melayu tetapi keluar dari kumpulan pemimpin-pemimpin united malays national organisation yang merupakan kumpulan PENCURI BESAR,yang telah mencuri hasil negara dan hak-hak rakyat sejak 51 tahun lalu..oleh itu telah tiba masanya zaid mengepalai proses untuk mengHIDUPkan SOSIALISMA..!

noel berkata...

Hehe..shahidan nie.. orang dah tak mau dia..dia dok bising lagie.

Saja nak publisiti tu..

Shahidan.. hang ckp sampai keluaq beghaih pulut padang besaq pun orang tak heran la barder...

Non-intelektual speking langsung shahidan nie.. Patut orang tak mau pilih dia jadi MB.
Tu pun jangannnn.. badan perhubungan nak pegang jugakkkk...

Tanpa Nama berkata...

Susah si Zaid nie bila mati ... berebut orang nak mayat dia nie ... yalah ... nak tanam kat kubur mana ... Melayu atau Melayu Murtad ...

joe berkata...

kah kah kah

ni memang lawak paling kelas la, hang pon kalah isham! kah kah kah.. melayu ni dah jadi agama, taksub betoi depa nih..sampai kalo tesalah cakap pon kene TAUBAT! gila btoi!!

kah kah kah

DaGame berkata...

ah iyee... tuhan mana yg dia nak buat taubat tuh? seingat akula.. islam takde plak ajar pasal ketuanan bangsa.. apatah lagi MURTAD BANGSA! kahkahkah! bongoooookkk

Tanpa Nama berkata...

Ni dah mcm ajaran sesat nih. Nak tau tak Melayu pun ada rasul gak.Kalau dia tau dia pun ckp kena hukum bunuh pasal dah kira murtad nih...khak ptuih....!

tangansotong berkata...

Shahidan Kassim buat kenyataan sebab beliau dah lama tak buat kenyataan...nak glamor la tu...Walau bagaimana pun kenyataan Zaid Ibrahim memang agak melampau umpama mencalit tahi di muka sendiri...

enche treq berkata...

hak3..
terselah kengokkan beliau..