Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 13 November 2008

NAJIB MINTA SEMUA PASAR RAYA IKHLAS TURUNKAN HARGA -melayau

PUTRAJAYA 12 Nov. Datuk Seri Najib Tun Razak meminta semua pasar raya besar agar secara ikhlas melakukan penurunan harga dan bukan kerana sekadar mengikut arahan kerajaan.

Timbalan Perdana Menteri berkata, penurunan harga yang dilakukan dengan tulen akan memberi manfaat yang besar kepada rakyat selepas mereka terbeban oleh krisis ekonomi global kebelakangan ini.

Memang kita sedia maklum dengan usaha dan kempen-kempen yang dilakukan oleh kerajaan untuk mencapai dua matlamat induk, iaitu untuk memastikan negara masih terus membangun di tengah-tengah kegawatan ekonomi global, dan menjamin pertumbuhan ekonomi pada kadar yang munasabah dengan meneruskan program-program yang berkaitan dengan rakyat.


kah kah kah….minta turun harga?.... kah kah kah…. munkee ngoook ni dari mana?...kah kah kah …. ingat kapitalis ni boleh ikhlas ikhlas ke…. kah kah kah… ingat kaum kapitalis ni nak buat sedekah jariah….. ngoooook… kah kah kah…

negara masih terus membangun di tengah-tengah kegawatan ekonomi global…. kah kah kah…. mana satu yang betul…. kah kah kah…. membangun?.... kah kah kah… di tengah-tengah kegawatan ekonomi global…. kah kah kah….

woit cukuplaaaa…. jangan tipu melayu… hentikan laaa…sudah 50 tahun bodohkan melayu…. kah kah kah…. udah banyak melayu bodoh…. cukuplaaaa… jangan lah buat projek bodohkan melayu lagi…. kah kah kah



4 ulasan:

pak yatim berkata...

PUTRAJAYA 13 Nov. Pengusaha pasar raya besar meminta Datuk Seri Najib Tun Razak agar secara ikhlas melakukan penurunan harga minyak dan bukan kerana sekadar mengikut rentak pakatan rakyat.

ruang saya berkata...

peniaga-peniaga diluar sana diharapkan prihatin dengan beban pembeli.turunkanlah harga pada takat yang boleh diturunkan tanpa peniaga menangung kerugian.untung itu perlu tapi kalau mengaut untung sehingga menganiaya pembeli apa gunanya.

joe berkata...

kah kah kah..

aku pegi tesco, beli buah kering campuran tu..ade 2 rak, yang atas tulis rm5.90 bagi 375g, rak bawah pulak rm7.30 pon bagi 375g..tapi cap perniagaan same je..memang sha-rikat yang same..

pulak dah, mane 1 nih? takpe, kite pegi cek dekat bar scanner (dengan izin yang di pertua)..tudya..skali cek, beep, beep, kluar lah pekung di dada..RM6.80.. tudya..bijak2, depa pakai sistem purata kut..

3 harga bagi produk yang sama..tapi yg tertipu orang yang sama, rakyat malaysia. yang kaya? hmm..PEKEMBAR kut?

kah kah kah..apa lagi? mana cukop tesco je..wall-mart takmau bawak masuk ka PEKEMBAR oi?

FatimahIbrahim berkata...

Encik Najib, susah sungguh nak memenuhi seruan tu. Dah nama nya berniaga, siapa yang tak nak untung.
Dan tolong la, jangan keluarkan kenyataan yang berbelit-belit.

entah apa nak jadi dengan bakal PM kita ni. Silap2 boleh lingkup Malaysia.