Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 13 November 2008

NAJIB - FLIP BINTI FLOOOOP

Najib: Bumiputera quota is still national policy

By Shannon Teoh – Malaysian Insider

KUALA LUMPUR, Nov 13 - Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Razak clarified today the 30 per cent Bumiputera equity remains a national policy despite yesterday's announcement to relax the requirement.

"This is just to make it as easy as possible to implement," he explained. Yesterday, Najib, who is also Finance Minister, announced that the government would allow non-Bumiputeras to take up unsubscribed shares of companies that were looking to be floated on the Bursa Malaysia.

He said the relaxation, which would take effect immediately, was to ensure that the Malaysian capital investment market stays progressive and competitive.

Today, after announcing the Childcare and Early Education National Policy
, he explained to reporters that companies seeking to be listed will still have to go through the same procedures.


kah kah kah… ingat tak 2 minggu dulu munkee ni cakap DASAR EKONOMI BARU tak boleh pakai lagi….. esoknya dia kata DEB MASIH DASAR NEGARA…. kah kah kah..

kelmarin dia kata…. TAK PERLU 30% BUMIPUTERA…. kah kah kah…. hari ini dia kata MASIH PERLU DAN GUNA DASAR LAMA…. kah kah kah…. kah kah kah…

woit munkeee…. dulu mat ngantuk jadi flip flop… ni mat mongol pun flip flooooop… kah kah kah….

apa terjadi ?.... kah kah kah…. mula munkee ni buat dasar menteri keduitan…. pulang ke rumah… ada menteri keduiatan yang lebih godang…. kah kah kah….bik mama sudah bamboooo…. kah kah kah …. kena tukar polisi….. FLIP BINTI FLOOOOP…kah kah kah



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

What business had the bik mama to do with the sports thingy event whereby Najib announced his approval to set up a 'badminton academy'.....she was amongst the VIPs...how bloody inappropriate!! My guess is...the academy will be named after her and she will be life patron of it...care to take a wager with me...TUKAR TIUB???
And the idiot P.M in-waiting berkobar-kobar talked about HIM??? wanting to see a Malaysian win a gold in next Olympic, hence the setting up of an academy????!!! Bummer....am I out of touch with reality here...are we getting our priorities right, here????

FatimahIbrahim berkata...

lemah nya bakal PM kita ni. Ni baru isu dalam negara. Ntah macammana kalau luar negara. Skop lebih luas.
Malu kita nanti.

nan berkata...

paper semalam cakap org melayu la yg paling ramai pendapatan below 1000..syabas UMNO..syabas BN..macam ni kita jarjis ketuanan melayu..

kluangman berkata...

Kalau dah tahu flip flop..janganlah ambik pot...apa punya turrrrrrrrrrr kau ni.

ilovebudu berkata...

dah keamrut...tak sabar nak tawan sumer surat khabar kat malaya..indone bila nak masuk?

Tanpa Nama berkata...

Tu lah....la ni hanya DSAI sesuai mewakili melayu...calon lain hancur punya...kalau tak pun Tuan Gur la

kucingsiam berkata...

~meow

Maaf, 30% ekuiti untuk ahli United Malays National Organization. Tak pernah dengar pon orang PAS PKR dapat habuan nih.

Cayalah lu UMNO, korang guna ketuanan Melayu ... korner kontrak sesama korang (pasai tu lawan lah baling kerusi masa mesyuarat) ... pas tu, bagi kroni cina bikin projek, korang goyang kaki saja bulan bulan wang masuk kocek, melayu lain melarat kau peduli apa.

lihat saja kelantan ... 95% melayu ... tapi nak dapat wang persekutuan lebih susah daripada naik roket ke bulan. tulah orang pangkah saja bulan tak yah susah susah.

hahaha.

mentaliti tuan-hamba dulu kini dan selamanya. kalau tak sujud dan cium kaki busuk korang, nak hukum, peduli apa sesame melayu ... korang nak orang sujud ... sembah itu feudalisme namanya.

ketuanan rakyat bukan ketuanan melayu ~ hidup kaum pekerja!

3viLXeIjI berkata...

PaYah oRg tAk tAU nAk bEzA HaLal hArAm Ni..iNsAFlAh wAhAi wAk MongGol..