Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 22 Januari 2009

MB SELANGOR DIDESAK BERUNDUR SEMENTARA – berita hairan


SHAH ALAM: Kerajaan pembangkang Selangor mendesak Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengosongkan sementara jawatan Menteri Besar sehingga siasatan dakwaan salah guna wang kerajaan negeri berjumlah RM110,400 selesai.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo, berkata Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia sudah menggeledah Pejabat Menteri Besar dua hari lalu dan sehingga siasatan selesai, Abdul Khalid mesti melepaskan semua jawatan yang dipegangnya.



kah kah kah…. kah kah kah…. BERUNDUR SEMENTARA?.... kah kah kah …. satu pandangan yang amat sehat…..kah kah kah… inilah baru betul…. siapa yang kena siasat mengundur dulu….. kah kah kah…

woit…. nak tanya mat botox ni….. isteri rosmah yang ambil komisen kapal selam dan sukhoi tu…. bila nak berundur….. kah kah kah…..

kah kah…. isteri rosmah yang nak beli eurokopter tu….. jadi ke dia berundur…. kah kah kah kah…

kah kah kah… idea berundur ni memang terbaik…. kah kah kah…bila di laksanakan?…. kah kah kah…. abis semua kabinet mat ngantuk undur…. yang tinggal hanya mat botox…kah kah kah…. rancangan terbaik dari mat botox…. kah kah kah

woit…. mat botox jadi pemimpin negara…. kah kah kah… kah kah kah…




16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bagus juga cara saudara mengejek golongan cakap tak serupa bikin ni...TAHNIAH..Teruskan usaha menulis artikel.

jabsp berkata...

idea yang baik dari toyo.sebagai penghargaan dihadiahkan beberapa bilah lidi untuk dijadikan PENYAPU.
maka aku pun berseru:wahai puteri puteri gerombolan ,inilah calun ketua terbaik untuk dijadikan ketua putraputri gerombolan yang baru.

Tanpa Nama berkata...

Baguih dok ada la bro..

Mcm ni Pembangkang yg efektif..
Teruskan lagi membuka seluar dalam org lain...HAK Hak HAktuihhhh..

##### berkata...

dakwaan ini mungkin tak sahih sebab tak mungkin Khalid begitu bodoh untuk menggunakan wang haram sebanyak itu untuk tujuan yang baik.

namun biarlah siasatan dijalankan dahulu.kalau Khalid tak salah,dia dan penyokongnya tak perlu merasa risau.

Tanpa Nama berkata...

amat dialu2kan...terima kasih kerana bekas mb nih amat prihatin,mula sedar dan insaf bahawa rakyat dan pengundi amat meluat pada agenda rasuah-merasuah,menghabiskan duit.cuma aku nak tau amacam kes gerombolan bini dia perabih duit persatuan bini2 wakil rakyat tu aper hal???GERAK tak bergerak ke?

nisha berkata...

khir toyo cadangkan yang Khalid letak jawatan buat sementara waktu dan selepas selesai siasatan dia boleh sambung semula.

tapi boleh bayangkan tak kalau khir toyo yang disuruh letak jawatan.mesti khir akan bela diri dia dengan bersungguh-sungguh.sama la jugak dengan khalid.dia pun mesti bela diri dia juga.selagi tak dibuktikan bersalah,maka dia masih belum lagi bersalah.

tapi kalau betul bersalah,u better watchout la khalid!

Tanpa Nama berkata...

Wak botox tu lagi byk mkn rasuah, tak de pun BPR nak geledah... laki bini mkn rasuah.

Skrg ni cari pasal la tu... duit tk der nak buat botox, muka dah tk licin gebu...

Surh wak botox tu jual penyapu kt pasar mlm jer...

mh-j berkata...

Si Tempe ni is a real sore loser and sour grape. Tak habis-habis cari silap T.S Khalid. Buatlah 'homework' dulu sebelum hentam.
He's trying hard to remain in the limelight hence keeping himself busy "minding" T.S Khalid.
Dah tak ingat macam mana nak cabut gigi ke????

nami o fish berkata...

RM10 juta..RM 10 juta..Balqis mana RM10 juta?

RM110,000 buat korban lembu tu biasa la..tapi tak boleh dibiar-biarkan..

tapi RM10juta tu tolongla bukak sekali ek?

RM10 juta buat business tempe pun maju gak ni..

Khun Pana aka johanssm berkata...

Jika betul salah.
Apa salah nya kalau wang kerajaan beli lembu untuk dimakan oleh rakyat?

tengok itu umno pulak, umno pakai wang kerajaan untuk beli undi.

mat botox sudah overdose lah.

Tanpa Nama berkata...

Alah wak botox toyol ni mmg x guna.dulu pasal projek dia bagi tanah 200 ekar kat driver dia,sapa nak dapat sikit dari projek tu kena bagi lembu korban kat dia.wak kat tempat aku dah habih byk duit utk dia beli lembu korban ,tapi lani apa pun dia x dapat.penipu besaq.makan duit rasuah berjuta2 sampai jatuh tersingkir pun x insaf2.dasar muka penyapu!oiii mat toyol penyapu..pulangkan balik duit wak tu.

master berkata...

Jawa makan tempe a.k.a Khir Toyo ni lagi la bapak segala rasuah ..

Tanah Selangor habis di sedekahkan kepada suka-sakat Mat Jawa. Mamat ni tak layak cakap pasal penyelewengan. Rasuah sampai ratusan juta mamat ni, ratus ribu tak main laa..

Saya cadangan PAS Selangor gerak gempur DUN Sungai Panjang dan berikan pukulan K.O kepada Khir Toyo.

Khir Toyo adalah sejarah, tak mungkin jadi MB sekali lagi. Rahman Palil perlu mengetuai UMNO Selangor untuk memberi keyakinan kepada pengundi.

Kita 110% menyokong Tan Sri Khalid Ibrahim memimpin Selangor. Kita juga merasa gembira Tan Sri Khalid seorang yang mesra rakyat, dan ingat akan pengundi-pengundinya di Bandar Tun Razak. Alhamdulillah..

Kita juga merasa yakin, RM 110000 adalah 0.00001 % daripada dana yang telah DISELEWENGKAN oleh Tan Sri Khalid untuk membantu fakir miskin di Bandar Tun Razak.

zack berkata...

Ini adalah cadangan bayangan buat isreri Rosmah yang bakal meletak jawatan sementara,,,bolehlah Pak lah kekal sbg PM...Toyol dah cadang ...untuk isteri Rosmahlah nii...so plan KJ dah hampir menjadi...sebelum MAC...jeng-jeng...jeeennnnggggg.

MahadeyBersiong berkata...

Ah! Pegi mampus la sama khinzir toyo!

Mrkolumpo berkata...

aro awok nang kapo meng waro sayo

maksudnye : si babi jawa gampang mmg cilaka...muke cam babi..hari2 keluar tv..sib baik aku ada satu jer tv..kalu tak dah aku pecah2kan tv aku tuh..hakhtuihhh

Kay Yoyo berkata...

Mat Botox a.k.a Mat tempe ni nak ikut jadi mcm Michael Jackson ... habih putih luaq dalam ... mungkin sikit masa lagi dia nanti modify batang hidung dia kasi kecik cute sempoi mcm itu hidung si Michael Jackson .... bayangkan si anak Toyo tiba2 jadi putih melepak gebu lagi dgn batang hidung dia kecik cute .... mula boleh kasi jenama baru plak .... Dr Michael Khiaqson Toyo plak kot? kalau Jowo dah tiba2 jadi putih melepak ... orang nanti ingat ini jelmaan HANTU RAYA punya amalan kot ni? .... bukan lagi TOYOL beb .... KAH KAH KAH KAH KAH ... KUAH KUAH KUAH KUAH