Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 22 Januari 2009

TEKS ASAL AMARAN OBAMA KEPADA MADEY DAN ISTERI ROSMAH


INI DIA PETIKAN UCAPAN OBAMA

KEPADA MADEY:


To the Muslim world, we seek a new way forward, based on mutual interest and mutual respect. To those leaders around the globe who seek to sow conflict, or blame their society's ills on the West - know that your people will judge you on what you can build, not what you destroy.


Kepada dunia Muslim, kami mencari jalan baru untuk ke hadapan, berasaskan kepentingan bersama dan hormati menghormati. Kepada setengah pemimpin di dunia yang ingin menanamkan benih persengketaan, atau menuduh Barat sebagai punca segala kebejatan dalam masyarakat mereka – sedarlah rakyat kamu akan mengadili kamu diatas apa yang kamu bangunkan dan bukan apa yang kamu rosakkan.



KEPADA ISTERI ROSMAH:


To those who cling to power through corruption and deceit and the silencing of dissent, know that you are on the wrong side of history; but that we will extend a hand if you are willing to unclench your fist.



Kepada mereka yang ingin terus berkuasa melalui rasuah dan penipuan dan menutup ruang demokrasi untuk rakyat bersuara, sedarlah bahawa kamu bukan bersama sejarah, tetapi kami akan menghulurkan tangan jika kamu bersedia membuka gengaman kuku besi kamu.




7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

woit mana boleh bro! suami mat mongol nak rasa jadi 1st manlah! rompakan duit EPF fasa ke-2 belum bermula...sudah? Biasanye jika di sebut perkara sudah terjadi di bolehland.....keh keh keh

Tanpa Nama berkata...

Wow!!! hebat la lu punya Bahasa Melayu, gua caya lu la. Ini macam kita akan menang perang. Mat Monggol sedang terkencing panic brother!!!! Bik Mama tak lama lagi akan kurus sebab tak lena tidur.
Bik Mama ugut Pengundi di KT bayangkan macam mana Bik Mama ugut Mat Monggol, kurang asam punya Bik Mama. Brader leh bagi tahu Mat Monggol lain kali jangan bawa Bik Mama untuk berkempen takut nanti terlondeh. hahahahahaha Bik Mama ugat orang Tengganu.... confirm Bik Mama memang gangster punya orang.
Mat Ngantok, Mat Monggol, Mat sembab, Mat Mulut lebar dan semua gerombolan akan di tawan tidak lama lagi haahahahhaha kita akan menang perang brader!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Salam bro Isham,

A brilliant speech fom Obama. I truly hope & pray that he'll be able to lead in the fairest manner. Justice for all!

-pisang susu-

Rico berkata...

Bang Hisham,

Sakit betul hati saya tengok benda cam ni pun boleh berlaku di Malaysia... rasa cam sedih sangat hati aku tengok ibu kepada si anak yang mati tu...

Patut Bang Hisham tulis pasal isu ni jugak...... bagi orang tahu pasal kekejaman yang belaku di Malaysia ni tidak kurang teruk dari di Palestin

http://tinyurl.com/msiapolicebrutality

Hamid S. berkata...

Bro,

You really possess fabulous higher consciousness than the average human.

Many blur people ingat Obama cakap US mau tunjuk mutual respect dulu. Tapi mereka blur...

Sebenarnya maksud Obama ialah dunia Islam harus tunjukkan mutual respect dan kelakuan Islam dulu!!!

Memang kurang pandai orang-orang kite. Termasuk suratlayang oops suratkhabar.

amanlegend berkata...

Salam..

Bro hisham..Telalu banyak penyelewengan bawah rejim Madey ni.
Teruskan menbongkar segala ketidakAdilan beliau kerna sepanjang masa berkuasa hanya menipu melayu tetapi ramai melayu tidak sedar dan mengatakan beliau Hebat.
Penipu Selamba yang Hebat.

P/s-Maafkan saya kerana tanpa meminta izin bro Hisham saya telah panjangkan Article SEKALI LAGI-ZIONISMA DAN NILAI MELAYU, kehalaman Tranungkite.net.
Mungkin saya terlalu bersemangat.

RambutKembang berkata...

22 years of Mahathir's administration and yet no significant reform made at all to curb the corruption in our country!

He was, still and will be our nation worst enemy up untill his last breath.

Damn you Mahathir!