Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 7 Februari 2009

PERAK ADA 2 MENTERI BESAR - EXCO PAKATAN TERUSKAN TUGAS SEHINGGA MAHKAMAH BUAT KEPUTUSAN -bernama



IPOH 7 Feb. - Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, yang masih menganggap menjawat jawatan Menteri Besar, berkata barisan exco Pakatan Rakyat akan meneruskan tugas seperti biasa sehingga Mahkamah Tinggi memutuskan kedudukan kerajaan negeri itu.

Mohammad Nizar yang mempengerusikan mesyuarat khas exco di kediaman rasmi Menteri Besar Perak berkata Pakatan Rakyat menyerahkan kepada mahkamah untuk menentukan sama ada kerajaan negeri yang ada sekarang sah atau sebaliknya.

“Jadi kita serah sebulat-bulatnya kepada mahkamah untuk menentukan. Kalau mereka teruskan (angkat sumpah exco kerajaan negeri Barisan Nasional) sebelum mahkamah bersidang, maknanya kita akan ada dua menteri besar dan dua kerajaan.

Belum pernah ada dalam dunia begini,” katanya kepada pemberita di kediaman rasmi Menteri Besar Perak di sini hari ini.


kah kah kah.... SEJARAH PERAK BERULANG KEMBALI?.... kah kah kah...

kah kah kah....DULU ADA DUA SULTAN.... kah kah kah...

kah kah kah....SEKARANG ADA DUA MB..kah kah kah...

kah kah kah....SATU BRITISH TANGKAP....HANTAR PULAU SEYCHELLES...kah kah kah..

kah kah kah... YANG SATU LAGI?.... kah kah kah..



12 ulasan:

Mat berkata...

RAKYAT PERAK JANGAN MUDAH LEMBUT HATI DGN PROPAGANDA MEDIA MEREKA.
TETAPKAN HATI MELAWAN KEZALIMAN,TERUSKAN BERJUANG BERSAMA KEBENARAN

orangenergy berkata...

setannnnnn mat mongol... bila la bini rosmah ni nak mampus dlm keadaan terseksa...

Tanpa Nama berkata...

Kumpulkan org2 kpg. Kumpul selipar jepun setiap org. Tak dapat rejam kat sultan..rejam je kat istana. Bagi tetap bagi..jgn bg channn..

Akan dtg kuncu2 Raja mesti dok menyorok kat belakang BN..kata kita tak melayu la..nnt mesti provok kata PR nak buang keistimewaan Melayu la..warisan bangsa la..Kesultanan melayu islam la..pundek la.

BN plak nnt kempen kata semua sultan menyokong BN kerana BN mempertahankan raja dan melayu..piirraaaahhh..kentot.

Rakyat jgn smp keliru antara metos dan rasional.

Metos ialah - Raja waris dr kayangan atau wakil tuhan..lancau!

Rasional - Raja manusia biasa yg pasti buat silap dan kantoi.....

Pilih la..nak pecaya metos atau rasional.

Jika memilih metos - tak kira nama agama apa..ia tetap dikira menyembah berhala (animisme) bentuknya Raja..kakaka

Jika pilih rasional - tak kira agama apa..semua bangsa hidup aman bahagia..ini janji tuhan pada sesiapa yang berlaku adil dan saksama.

- Otak cair.
Koote Kinabuluu..

Tanpa Nama berkata...

Abang Sham, den ado satu info tapi maafla lari topik sikit, informer den kobar kek den Yamtuan Negeri Sembilan yang baru Tuanku Mukhriz dah hantar surat minta MB Negeri Sembilan untuk meletakkan jawatan berikutan pelbagai kemelut yang berlaku termasuk yang terbaru memecat Mufti Negeri Sembilan Sahibus Samahah Dato Murtadza Sheikh Ahmad. Harap abang Sham dapat sahihkan berita ni sebab den nak tengok diorang nak derhaka atau tidak.

Tanpa Nama berkata...

kenapalah kebanyakkan raja2/sultan2 kat Malaysia ni teruk2 perangai. gamaknya keturunan diorang ini "inbred" kot?

Tanpa Nama berkata...

kenapalah kebanyakkan raja2/sultan2 kat Malaysia ni teruk2 perangai. gamaknya keturunan diorang ini "inbred" kot?

zack berkata...

jangan terperanjat pada bulan mach nanti Msia pun ada 2 orang perdana
menteri sebab Pak Lah tak akan letak jawatan kalau dilihat pada plot sekarang.Mahathir dah kata seorang presiden tak semstinya pegang jawatan perdana menteri...jadi dng marahnya najib menggunakan kuasa agong untuk melantiknya sebagai PM........tunggguuuuuuuu....!!!!
Allah balas cash kat dunia beb...

zack berkata...

jangan terperanjat pada bulan mach nanti Msia pun ada 2 orang perdana
menteri sebab Pak Lah tak akan letak jawatan kalau dilihat pada plot sekarang.Mahathir dah kata seorang presiden tak semstinya pegang jawatan perdana menteri...jadi dng marahnya najib menggunakan kuasa agong untuk melantiknya sebagai PM........tunggguuuuuuuu....!!!!
Allah balas cash kat dunia beb...

Ahmad Saabun berkata...

Tuan, jemput datang kesini. Saya sekadar menyediakan 'pelantar' yang memungkinkan mudahnya kita untuk bertemu sesama kita.
www.mandatrakyat.blogspot.com

zack berkata...

jangan terperanjat pada bulan mach nanti Msia pun ada 2 orang perdana
menteri sebab Pak Lah tak akan letak jawatan kalau dilihat pada plot sekarang.Mahathir dah kata seorang presiden tak semstinya pegang jawatan perdana menteri...jadi dng marahnya najib menggunakan kuasa agong untuk melantiknya sebagai PM........tunggguuuuuuuu....!!!!
Allah balas cash kat dunia beb...

Saf Badar berkata...

Tuan,
Tak lama lagi bungkuih la abis semua JKKK,JKP dan Ahli Majlis PBT yang telah dilantik/dipilh. Habis carca marba pengurusan kampung-kampung,taman-taman perumahan dan perbandaran. Puak-puak lama tu berlualasa balik lah!!! Haram jadah betoi! Macam jadi kat tempat gue dulu masa puak ketuanan melayu ni perintah. Contoh: AMP-Pee-Ass (Selayang) award contract baik-pulih longkang kat Jalan 11, Selayang Baru; contract value RM200,000.00. Tau apa depa buat? Ada ka patut depa cuma "touch-up" belah atas longkang saja, bagi nampak elok kat atas! Lepas tu inspection dengan pegawai Amp-Pee-Ass dan accepted dan terus dapat payment. Saya rasa benda ni berlaku kat semua tempat yang puak ketuanan melayu ni perintah.

Note - Pee=>ayaq kencing; Ass=>pungkok

T.S. Malaya berkata...

Menteri Itam pilihan Mat Mongolia dan Bik Ma,Ewah,kah,kah,kah.Nizar pilihan rakyat.