Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 7 Februari 2009

RAJA MENUNGGU UNTUK DI BALING KASUT - harakah


Demikianlah juga Sultan Perak yang telah memerintah hampir 25 tahun sebagai Sultan yang dihormati, sekali beliau bertindak secara tidak adil rakyat Perak kiri dan kanan sudah mula mencemuh.

Dikatakan Sultan Perak dan Raja Muda begitu terkejut dengan reaksi rakyat Perak menentang tindakan baginda.

Baginda menyangka bahawa rakyat Perak akan akur dengan keputusannya, tetapi peristiwa di Kuala Kangsar ini sememangnya di luar dugaan baginda. Kedudukan baginda sama seperti kedudukan Dr Mahathir pada tahun 1998.

Baginda Raja Muda Nazrin yang menaiki takhta dengan melangkaui giliran pastinya terkejut keretanya telah dibaling batu oleh para penunjuk perasaan. Baginda yang sejak sehari dua ini bertitah dengan tulus dan mulus menyatakan peranan Raja yang mesti mendukung keadilan, dapat melihat sendiri apabila rakyat memberontak setelah dirasakan Raja tidak adil dan berpihak.

Sehari dua ini kalau baginda turun kepada rakyat, tidak mustahil peristiwa yang berlaku kepada Bush akan turut berlaku kepada baginda. Cuma rakyat Perak mungkin tidak baling kasut sebab ramai di kalangan mereka yang tidak berkasut cuma berselipar. Kalau rakyat Perak membaling selipar apalagi jenis selipar jamban, maka sudah tentu Raja Nazrin akan rasa lebih terhina.

Demikianlah juga ayahanda Baginda Sultan Azlan, baginda juga pasti terkejut apabila rakyat sudah berani mempertikaikan kewibawaan baginda. Dalam laman-laman web kutukan demi kutukan telah dilempar kepada Sultan Azlan. Malah lebih mengejutkan lagi dalam web rasmi Sultan Perak, rakyat telah mencaci nista baginda di dalam buku pelawat web tersebut.

NOTA : KOMPENI GAMUDA NI NAK BENGKRAP KE ?




22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

itu yg terkejut dan tersgt2 pelik, kerana mereka berdua boleh dikatakan kerabat yg cool. Yg paling pelik, takkanlah baginda boleh melantik lagi sorang mb sedangkan mb yg sekarang ni belum meletak jawatan.

apa yg diaorang fikirkan?

respek saya dah kurang, tapi mereka masih lagi saya letakkan diantara kerabat yg berbibawa

lanterajiwa berkata...

Ceramah Perdana Penjelasan Isu MB Perak

Tarikh : 8 Februari 2009 ( Ahad )

Masa : 9.00 malam

Tempat : Markaz PAS Chenderong Balai, Perak.

Yang memberi ucapan :
Dato' Seri Anwar Ibrahim dan Menteri Besar Perak Dato' Seri Nizar Jamaludin

Ceramah berhubung dengan kemelut politik di negeri Perak.

Semua harus hadir...

Mr. Smith berkata...

Well said friend. The sultan has totally lost the people's respect.

What a reward at the stage of his life?

haikal berkata...

Penyu Belimbing berkata ... Nak kata tak ada pendidikan, adalah mustahil lah kan. Memang keputusan yang dibuat tu tak ke dia fikir apa yang akan berlaku, sebab sekarang ni orang dah berpendidikan.. semua dah boleh berfikir. Bukan macam zaman-zaman mambang dulu pakai ikut jer. aku tak terkejut lah, bila ada yang baling kasut or selipar tu. sebab respect dah tak ada.

Tanpa Nama berkata...

Hashim b. Abd Ghafar.
Kpg Chubadak. K.L.

Realiti.
1. Lepas ni. Raja akan dapat kontrek dari BN buat kaum kerabatnya. Teruslah kaya sekaya2nya.

2. Rakyat tahu sebab rakyat ambil tahu..peduli. Ini ciri-ciri rakyat prihatin dan bijak. Adakah Raja Perak tak suka rakyatnya bijak? atau Raja suke rakyat negerinya bodoh2? Jika raja BN pastilah mahukan rakyatnya bodoh2 belaka. Raja suka rakyatnya sembah dia membuta tuli.

3. Rakyat tak suke Rajanya..satu kesalahkah? Kalau tak suke atau benci..kena tangkapkah? masuk ISA? Apakah rakyat wajib sayang pd Rajanya? Wajib 'sayang'? sembah?

4. Sultan tak boleh kena saman? kebal undang2? Sultan tu nabi ke?

5. Hakim buat apa keputusan pun mesti betul ke? hakim maksum ke? So Raja konkek betina pun halal lah ye?

6. Kenapa mesti hormat Sultan yg tak hormat rakyat? hormat lawannya hormat..biadap maka jawabnya biadap la. Jgn marah kalau rakyat kurang ajar. Sultan yg ajar.

7.Buat sultan dan suku sakatnya. Kalau nak kontrek..daftarlah jd kontraktor kelas F ke J ke O ke..lepas tu kalau nak tender bole aply sama2 dgn rakyat..beratur kat kaunter dgn kita org..baru la adil. Inilah keadilan..kalau ini tak adil..namanya apa? Sultan sure xle jawab.

8. Jika rakyat mahu Republik Malaya..sultan2 bole start buat resume la mintak kerja. jangan marah yeee...kalau betul Raja berjiwa rakyat..kenala usaha dan kerja macam rakyat. Ada fhm?

9. Tiada apa yg lebih besar di dunia ini melainkan keadilan buat semua..keadilan buat sultan tak masuk senarai. Bole blah. Bila hujan..payung sultan hanya utk dia. So..simpan la payung2 bongok ni..jgn guna la slogan2 angkat raja..raja xpernah nak ucap terima kasih pd rakyat kerana kuasa dan makan yang kita beri..pernah? NOL.

10. Ucapan buat raja perak...jika rakyat tak mahukan ko.KO jadilah Raja kepada Najib dan BN sahaja. Rakyat hanya perlukan keadilan dari TUhan maha Esa. keh keh keh keh...

Penyu Belimbing berkata...

Nak kata tak ada pendidikan, adalah mustahil lah kan. Memang keputusan yang dibuat tu tak ke dia fikir apa yang akan berlaku, sebab sekarang ni orang dah berpendidikan.. semua dah boleh berfikir. Bukan macam zaman-zaman mambang dulu pakai ikut jer. aku tak terkejut lah, bila ada yang baling kasut or selipar tu. sebab respect dah tak ada.

dragsuperstar berkata...

GAMUDA nak bankrupt hahahaha

patut la...

anyway sultan mana pernah tlg rakyat

Tanpa Nama berkata...

Hashim b. Abd Ghafar.
Kpg Chubadak. K.L.

Realiti.
1. Lepas ni. Raja akan dapat kontrek dari BN buat kaum kerabatnya. Teruslah kaya sekaya2nya.

2. Rakyat tahu sebab rakyat ambil tahu..peduli. Ini ciri-ciri rakyat prihatin dan bijak. Adakah Raja Perak tak suka rakyatnya bijak? atau Raja suke rakyat negerinya bodoh2? Jika raja BN pastilah mahukan rakyatnya bodoh2 belaka. Raja suka rakyatnya sembah dia membuta tuli.Suapaya senang kelentong.

3. Rakyat tak suke Rajanya..satu kesalahkah? Kalau tak suke atau benci..kena tangkapkah? masuk ISA? masuk neraka? Apakah rakyat wajib sayang pd Rajanya? Wajib 'sayang'? sembah? rakyat tak pernah lahir dari celah kelengkan Raja..

4. Sultan tak boleh kena saman? kebal undang2? Sultan tu nabi ke?

5. Hakim buat apa keputusan pun mesti betul ke? hakim maksum ke? So Raja konkek betina pun halal lah ye?

6. Kenapa mesti hormat Sultan yg tak hormat rakyat? hormat lawannya hormat..biadap maka jawabnya biadap la. Jgn marah kalau rakyat kurang ajar. Sultan yg ajar.

7.Buat sultan dan suku sakatnya. Kalau nak kontrek..daftarlah jd kontraktor kelas F ke J ke O ke..lepas tu kalau nak tender bole aply sama2 dgn rakyat..beratur kat kaunter dgn kita org..baru la adil. Inilah keadilan..kalau ini tak adil..namanya apa? Sultan sure xle jawab.

8. Jika rakyat mahu Republik Malaya..sultan2 bole start buat resume la mintak kerja. jangan marah yeee...kalau betul Raja berjiwa rakyat..kenala usaha dan kerja macam rakyat. Ada fhm? Ni bukan zaman melayu bangang..

9. Tiada apa yg lebih besar di dunia ini melainkan keadilan buat semua..keadilan buat sultan masuk senarai akhir. Bole blah. Bila hujan..payung sultan hanya utk dia. So..simpan la payung2 bongok ni..jgn guna la slogan2 angkat raja..raja xpernah nak ucap terima kasih pd rakyat atas kuasa dan makan yang kita beri..pernah? NOL.

10. Ucapan buat raja perak...jika rakyat tak mahukan ko.KO jadilah Raja kepada Najib dan BN sahaja. Rakyat hanya perlukan keadilan dari TUhan maha Esa. hahahaha.

uhang kinchai berkata...

Aku sejak dari dulu lagi x berapa berkenan dgn setengah2 sultan. Dari kesultanan Melaka hingga kini kerana buat silap hinggakan terjualnya S'pore & Penang.

Tanpa Nama berkata...

kalau lah hang jebat & laksamana bentan masih hidop.....aku tak pernah mengangkat hang tuah sebagai hero sebab pada aku hang jebat lah hero sejati. malangnya terlalu ramai klon2 hang tuah yang berkeliaran di bumi malaysia.

tok iskandar berkata...

ADUN Pangkor dilantik Najib menjadi MB x original.Yelah kerajaan yang dibentukpun secara haram melalui rampasan kuasa.

Sekali lagi Pangkor ke persada politik negara,bukan sebagai destinasi pelancongan tetapi percaturan politik najib untuk melantik MB x original.

Suatu ketika dulu ada perjanjian pangkor yang mengundang kemasukan penjajah Inggeris ke Tanah Melayu

Rampasan kuasa ini bolehlah disifatkan sebagai Perjanjian Pangkor 2 yang mengundang penjajahan UMNO ke negeri Perak serta segala jajahan takluknya.

Rakyat Perak yang telah menolak kerajaan BN di dalam PRU12 Mac 2008,dipaksa menerima kembali BN melalui politik mafia yang dimanipulasikannya berbekalkan talian hayat Sultan Perak dan sokongan moral 3 DUN Bebas yang kini mesra BN.

Selama mana penjajahan UMNO BN ke atas Perak tidaklah diketahui.Ketika ini seantero dunia telah tahu bakal PM Malaysia,Najib rupa-rupanya setaraf dengan Mugabe.

UMNO apa peduli..janji menang.
UMNO parti kuno yang barbaric hampir pupus tak lama lagi.

Tanpa Nama berkata...

Isu besar disini bukanlah kes ADUN xsekolah ni lompat2 atau ADUN nyonya DAP donkey2..ini cuma beruk2 berwajah ayu yang tiada maruah diri. Dah setle!

Isu utama ialah..Sultan Perak gagal bertindak adil. Sultan bertindak menolak pembuaran DUN tanpa alasan munasabah (jika ada pun tp xsiar pd umum..takut kantoi kot buah fikiran raja 'kosong'). Keputusan ini saja telah confirm memihak kpd parti2 tertentu. Ini salah!!!!

kedua. Sekalipun baginda izin bubar dewan.ia tetap tak memberi apa2 advantege pada PR mahupun BN. Jika ini berlaku..maka adil. Kerana keadilan dikembalikan kpd rakyat Perak.

ketiga. Sultan membelakangkan mahkamah dan perlembagaan dalam melantik MB baru. (xsabo2 nak dpt kontrek). Ini paling menjolok mata.

Kesimpulannya.
Raja telah memberi inspirasi kpd rakyat keseluruhannya untuk membungkus institusi raja..jika tidak sekarang..akan dtg..tp ia pasti berlaku jika Raja Perak terus berdegil dgn keputusannya. Maka anak cucu cicit baginda ...bersedialah.

Tanpa Nama berkata...

aku menunggu untuk membaling . tentukan tarikh tempat dan masa, aku tengah kumpul kasut.

tuhan ketuanan melayu berkata...

woit isham....

kalau pakai kasut Doc Mart jgn pi baling kat raja. bahaya beb... kasut tu keras beb... nanti jadi kes lain pulak hahahaha

untuk pembaca sekalian,

'big bos' ketuanan melayu ialah raja-raja melayu sendiri, sebab itu bukan melayu tak boleh jadi MB - sila paham ini.

tak boleh tukar ke raja-raja melayu ni jadi raja-raja malaysia? melayu ni apa...?

Tanpa Nama berkata...

Jangan takut pd Raja. Inilah kelemahan melayu. takut tak tentu psl.daulat la..sumpah la.. wei..sewel la org2 BN ni.akal dah buta.
Mana ada daulat..ko org2 BN ingat daulat sultan ni tuhan bagi ke? wahyu ke? hahaha..gila2 korang ni.

Baling je kasut kat kepala sultan,bg dia tahu..dia tu xselalunya betul.

Jgn takut..kalau yg baling kasut tu..xkan bole bertukar jadi babi pun..xde tukar jd menatang bewak pun..baling je..padan muka.

Selipar Buruk dari JB.

Tanpa Nama berkata...

Nabi Melayu hari tu pun masuk Court......Kah Kah Kah..........

KING CAI berkata...

KEPADA AL SULTAN PERAK DARUL UMNO,

DAULAT TUANKU DAULAT TUANKU,
TUANKU JILAT JUBO LEMBU.

KAH KAH KAH KAH WOIT TAK LAWAK LA!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Rakyat harap kan payung ,
Sebab payung dia kuning ,
Payung kuning lah rakyat sanjung ,
Eh eh eh, rupa-rupanya payung kuning bocor letak satu MB hitam keling .

zaidi musa berkata...

sultan hanya manusia biasa je, mengapa perlu kebal dan tidak menghormati kuasa rakyat? kamu menjadi sultan kerana keturunan, darah kamu merah,darah rakyat juga merah.mengapa pekakkan telinga di saat suara rakyat bergema? darah rakyat masih berjalan, menderita sakit dan miskin,di manakah kamu wahai sultan??

Tanpa Nama berkata...

laman web rasmi sultan perak sudah ditutup.mungkin dah tak tahan dengan sekontena maki hamun agaknye....

Tanpa Nama berkata...

BEWARE!!!!!! The Gerombolan strikes back!!!! now with mongol and sultan!!!

Tanpa Nama berkata...

mafia sudah timbul di Perak..perintah secara haram tak kekal lama ...Ishyallah akan cepat jatuh jua.