Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 3 Mac 2009

SELATAN: PENDUDUK GEMBIRA TEPI BANGUNAN UMNO JADI TONG SAMPAH



JOHOR BAHRU: Penduduk di Kampung Datuk Sulaiman Menteri, Majidee di sini, kesal dengan tindakan segelintir peniaga di Jalan Kemboja kawasan berkenaan yang membuang sampah di tepi bangunan Umno Cawangan Jalan Orkid.

Mereka mendakwa kegiatan membuang sampah di kawasan berkenaan sudah berlaku sejak dua bulan lalu, dan ia mengundang pelbagai masalah khususnya, pencemaran bau dan menjejaskan kebersihan sekitar.

Timbalan Pengerusi Biro Aduan dan Pengaduan Awam Umno bahagian Johor Bahru, Datuk Yahya Jaafar, berkata beliau sudah meninjau masalah berkenaan dan mendapati ia agak serius.

“Bangunan berkenaan digunakan untuk pelbagai aktiviti bukan saja Umno tetapi ia juga berfungsi sebagai balai raya bagi penduduk di kawasan ini
.


kah kah kah…. INI BARU BETUL….kah kah kah

kah kah kah…. INI BARU TEPAT …. kah kah kah..

woit…. I REST MY CASE…. kah kah kah



13 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Setuju 100%
umno memang dah lama berbau
umno memang lama dah kotor
umno dah lama bau busok
Syukor lah, kalau banyak lagi opis umno bolih dijadikan Tong Sampah.

Terima kaseh kepada penduduk sebab pakai guna Tong Sampah baru
umno marah ke? Jangan marah..nanti kena jual

Tanpa Nama berkata...

Dah memang orang umno nie sampah selayaknya la bangunan jadi tempat buang sampah entah-entah tak bayar cukai tanah kot....

Tanpa Nama berkata...

UMNO dipandang hina bukan kerana samapah yang dibuang di salah satu bangunannya. UMNO dihina kerana membawa pembangunan songsang bagi rakyat. Negara kaya raya tapi dinikmati sepenuhnya oleh segelintir elit, rakyat majoriti hidup dalam alar kadar aje. UMNO tidak memberi kecemelangan budaya, seni, intelek yang ada budaya bodek dan bagaimanana nak sapu lagi kekakyaan negara

Tok Moh berkata...

Kah..kah..kah...
Satu perkara yang patut dilakukan oleh rakyat malaysia...
kah..kah..kah...

Oleh itu mari lah kita semua membuang sampah di tepi bangunan UMNO tak kira dima jua ianya berada.. Balai raya, depan rumah ketua pemuda, ketua cawangan, wakil rakyatnya..

Tunjukkan betapa busuknya dan hampehnya mereka...kah..kah..kah..
Marilah kita semua menjayakan kempen membuang sampah ditepi bangunan UMNO...kah,..kah..

Hidup Ketuan Melayu!
Hidup Mat Ngantuk,...!
Hidup Bik Mama...

Tok Uban berkata...

"Bangunan berkenaan digunakan untuk pelbagai aktiviti bukan saja Umno tetapi ia juga berfungsi sebagai balai raya bagi penduduk di kawasan ini."

Hai...pelik....mana pergi budget untuk buat balai raya????

Tanpa Nama berkata...

ko bodoh la mangkuk hayun tukar tiub!

fredo berkata...

layak la....

Tanpa Nama berkata...

check this out dude...

Video of NEO asteroid 2009-DD45

http://www.visualastronomy.com/2009/03/video-of-neo-asteroid-2009-dd45.html

jengkoi berkata...

umno da mmg tokey sampah..............
lagi2 menyampah..
lagi2 mensampah..
seswai lah tue

myfr3ak berkata...

"Bangunan berkenaan digunakan untuk pelbagai aktiviti bukan saja Umno tetapi ia juga berfungsi sebagai balai raya bagi penduduk di kawasan ini."

tu balai raya ke, bangunan AMENO? Salah guna lagi.. Haihh..

master berkata...

Aku sedih pasal kenapa TEPI bangunan je jadi tempat tong sampah, sepatutnya satu bangunan UMNO tu jadikan tong sampah.

Takpela, yang penting penduduk Kampung Datuk Sulaiman Menteri boleh meraikan kegembiraan ini dengan mengadakan pesta lewat malam, mercun, bunga api, kuih-muih semua, sempena meraikan kegiatan membuang sampai betul-betul di tepi bangunan UMNO.

Ini skills yang patut dipelajari oleh semua orang. Ini skills yang mesti tak kena ISA punya. Tak tahu la kalau buang sampah pun kena ISA.

jebatderhaka berkata...

ko yope cuba ko bayangkan...depa tgk longgok sampah kt tepi bangunan
UMNO depa dh gembira.....tu blum depa jp taik anjing kat dalam bangunan lagi tu....
kah kah kah.....

Tanpa Nama berkata...

kalau da tau byk sampah kat situ,panggil lori sampah dtg amik sampah2 tu bawa g tmpt pengumpulan sampah..bangunan umno tu jgn tinggalkn plak,angkut je skali..byk sampah masyarakat dlm tu..