Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 3 Mac 2009

SIDANG TERGEMPAR DUN PERAK TIDAK BERTAMADUN – AZLINA – bernama



KUALA LUMPUR 3 Mac - Menteri Pelancongan, Datuk Seri Azalina Othman Said hari ini berkata tindakan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak V. Sivakumar dan 27 anggota dewan yang terdiri daripada DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas menghadiri persidangan dewan di bawah pokok adalah satu tindakan yang tidak bertamadun
.

“Ia juga merupakan satu penghinaan kepada Sultan Perak.

Apa yang pembangkang buat ialah melaksanakan undang-undang rimba ,” katanya dalam satu kenyataan kepada Bernama di sini hari ini.


kah kah kah…. PERSIDANGAN MACAM MANA YANG BERTAMADUN ?... kah kah kah

woit…. CERITA SIKIT MACAM MANA PULAK BOLEH HINA SULTAN PERAK ?.... kah kah kah…

woit… APA SANGKUT PAUT DENGAN SULTAN PERAK…. kah kah kah..

woit…. BILA NAK KELUARKAN LAPORAN KEEWANGAN SUKOM 1998 – kah kah kah….BUKAN KAH INI MANIFESTO PURTAN … kah kah kah

woit… DAH LEBIH 10 TAHUN…. CAKAP NAK BENTANG LAPORAN SUKOM… kah kah kah…

woit…. DAH RAMAI AHLI SUKAN YANG SAKIT JANTUNG…KENCING MANIS…. GIGI TERCABUT….. LAPORAN MASIH BELUM KELUAR… kah kah kah…

woit … APA JADI DENGAN 4 JUTA PROJEK AKHBAR MALAYSIA TODAY BROTHER MUNKEE NI BUAT MASA MUNKEE NI JAGA SUKAN..... DAH LINGKUP KE …kah kah kah….



22 ulasan:

jebatderhaka berkata...

engko nie azlina mcm bersih sgt nak komen bab2 tamadun nie...
tu celah peha ko tu ada pisang ker ada karipap sardin panas??
aku dengor ko ni pengkid...ye ker???
itu ari aku nampak ko mai ngan awek ko kt TGI subang...
boleh tahan gak chick yg ko bawak ye....basah gak bawah aku tgk dia....baek ko jadi pompuan sejati jer la....ko tu ramai org kenal..bukan waitress beach club...

Tanpa Nama berkata...

karipap + karipap = tamadun...hehehehe...

nan

Tanpa Nama berkata...

pokok tu sultan korang sing bai tu dah perkenan untuk bubar dewan pakai roti benggali daaa

Tanpa Nama berkata...

Woit... yang rimba-rimba tu Azlina lah... kalau bagi Tarzan pun, Tarzan pun tak mau.

UMNO BN sungguh menjijikan dengan tindakan mereka di Perak. Rakyatlah yang sepatut jadi tuan di Perak bukan najib atau UMNO. Apa2 statement UMNO pun kena pakai nama Sultan.Azlina.. you ingat rakyat masih bodoh lagi kah... mampuslah you pegi !!!!


Perakian

noname berkata...

Apa nak heran dengan si andartu Azalina Othman Said tu!.. yang dah hampir monupous. Kalau kahwin dengan wak mesti dia tak keluar bilik selama seminggu. Baru dia tahu nikmatnya berbulan madu di bawah pokok jambu. Wakak!....

jengkoi berkata...

tutup dewan bertamadun lagi.. wkakakakak
tutup tabika then buat demo..
lagi tamadun wkakakaka...
gali2 lobang

gmusang7 berkata...

kalu mai rumah org ,pastu tendang tuan rumah keluar,buka tv sambil ternggaga sampai ke telinga.itu namanya bertamaddun kot noo

Mohd berkata...

Bila UMNO ckap hal yang bertamadun dan tak bertamadun nie.. naik muntah aku.... setuju tak pembaca sekalian.. setuju punya.. pembohong besaq...
satu lagi yg ngkorang perasan tak.. siapa shj ahli umno atau pengulas yang diminta mengulas isu d PERAK ini akan kata mcm nie...
'Sidang DUN tak sah kerana tidak dpt perkenan SULTAN' , Pengantungan 7 adun BN tidak sah krn tlah d lantik SULTAN, MB Zambie SAH krn perkenan SULTAN, MB Nizar tak SAH krn diminta letak jwtn oleh SULTAN, Kerajaan PR tidak SAH krn tiada perkenan SULTAN, MB Nizar dituduh jd penderhaka SULTAN, Rakyat dikata telah membelakangi keputusan SULTAN dan sesiapa yg menentang dikata melanggar titah SULTAN.
Pikir la bro ... ada tak semua nie keluar dr mulut SULTAN... siapa yang melabel MB Nizar tak SAH, Siapa yang kata MB Nizar penderhaka, siapa yg canang d media rakyat yg mendokongi Nizar melanggar titah Sultan, Siapa yang tolong kata kerajaan PR perak tak sah .. sapa .. sapa ... sapa ....
tentu ngkorang ada jwpn tepat pada kemelut nie.....
UMNO nie.. mmg pengecut .. guna SULTAN sbg perisai kejahatan mereka.

Mohd berkata...

Kah..kah ..kah ... cakap pasal tamadun kunun....
Nak heran apa... isu tamadun ke tak bertamadun ka.. bagi la rakyat Perak mengadili semua DRAMA nie... br tau siapa yg lebih bertamadun.

Tanpa Nama berkata...

selalunye orang yang kata orang lain tak bertamadun tu sebenarnye dialah yang tak bertamadun, duduk dalam rimba berpuaka. ooiii Lina ar..tu engkau cakap sedap mulut je. Kau tau tak lagi banyak kau org comdemn PR lagi banyak rakyak marah. aku orang perak berjanji ...keme nanti reramai pangkah PR, keme bagi BN hilang deposit..engkau tengok le nanti...he..he..hee geramnye aku tengok bebudak BeEnd ni.

Tanpa Nama berkata...

hang ni Azlina, selagi tak boleh batang peliaq, cakap pun dah macam orang gila meroyan.
haram jadah punya menteri.
Umno la gila babi, dewan ada , hang pa dok peguna polis pi kunci dewan.
yang polis pun, dok tumpang jadi bengong

Tanpa Nama berkata...

INI MENTERI BANGGANG YANG SUKA NAK POT ANAK GADIS ORANG.
INSAFLAH AZLINA JANTAN !!!

Tanpa Nama berkata...

lagi aku bace komen kenkawan semua..geram jer teman nak komen si azlina ar..tu ni, bangang punya menteri senada jer suara deme di BeEnd, Deme tak tahu ke yang rakyat dah bosan dan menyampah tengok perangai macam JASON KING (filem komidi laksamana do re mi)menculik puteri raja dan mengacau bilaukan di negeri Pasir Sebutir sehinggakan raja dan menteri-menteri terpaksa bermusyuarat di bawah pokok. Tapi yang pasti Jason King tumpo juge dengan sebatang buluh runcing jer. Siapakah JASON KING yang tak bertamadun di Perak sekarang ini? zam zam ala kazam.. -Megat 'd terawih-

keylee daud berkata...

ala emak kahwinkan aku..muakakakka

Baginda Reformasi berkata...

Undang-Undang Malaysia sape buat?
da buat undang - undang sape langaq?
2-2 pun UMNO gak.. hahahhaa
klu takut ombak jgn berumah tepi pantai...
klu takut kalah jangan mintak polis n fru tutup dewan...

teloq letak mana? letak bg Bijan simpan?

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/127-500-pembohongan-umno-betul-ke.html

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/peristiwa-perak-3-mac-bahagian-1-3.html

yang tamadun tu orang utan yg die bele je kat sabah nu... sebab die pun orang utan n orang rimba... hahhaa

Tanpa Nama berkata...

tu-lah cikgu dah cakap dah kat blog member tadi tang si azalina ni. ape yang tak bertamadunnye?

orang yang kunci dewan dan bawak polis tunggu depan pintu suk Perak tu lah yang tak bertamadunnye! Paham!

dah cop speaker kartun tapi masih takut kat orang.

sumpah jadi cipan pondan baru tau.

-cikgu geografi pencen-

pokokdemokrasi berkata...

They are already DESPERATE!

Tanpa Nama berkata...

jangan ckp org tu hari dia gi jepun dgn geng2 dia tak tau urus apa kat sana malas nak tanya.dah lah naik business class,mcm tak bertamadun.buang sampah(tissue pasai selsema)atas lantai.kalau satu tu tak pe lah ni bnyk.nama je menteri,tak belajar ke kebersihan diri...ni yg dia nak ckp org tak tamadun...apa lagi tu hari,dia kata nizar mcm gila talak.apa yg dia tau kahwin pun tak pernah.dia paham ke apa tu talak apa kena mengena dgn kes Mb Nizar.ckp mcm org tak sekolah...baik jadi bosiajan kg.

Tanpa Nama berkata...

Tak bertamudun.....aku kesian la tengok orang UMNO nie sungguh cetek pemikiran mereka tak ada pengetahuan sejarah lansung....dah tu jadi menteri lak tu.....

Dari mana asalnya tamadun tu yer kalau bukan dari dalam gua, bawah pokok atau bangsal kuda dan lembu....

Tok Moh berkata...

Woi Azalina Andartu..
Kau Ni meroyan gian batang ke..?
kalau kau gian bagitau ramai yang boleh pancut atas muka kau..

Kau kau teringin sangat nak isap pelir cakap je.. Kau Sedekah je kat Bro Isham.. Nanti dia kasi satu pancutan power kat kau..

Kau kena geselan janggut kat burit kau baru tau camna..
Purtan Pengkid ni elok dijolok ramai-ramai.. lepas tu pancut dalam mulut dan pancut atas muka..

Tanpa Nama berkata...

Salam bro isham,

lama betui aku tak mai sini. sibuk keja pastu demam pulak ni. anyway, aku sgt-sgt sedih ngan apa yg berlaku di Perak. mmg ujian yg amat besaq buat MB Nizar. Semoga beliau sentiasa tabah dan kuat semangat menghadapi segala rintangan ini. Hamba yg dicintai Allah sentiasa duji. On the other hand, I fully supported our beloved MB Nizar, the rightful owner of Perak DUN throne. Semoga beliau beroleh kemenangan mutlak nanti!!!

-pisang susu-

bubur berkata...

punaikan azalina