Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 2 Jun 2009

BERITA LAWAK YANG SEDIH






STADIUM SULTAN MIZAN RUNTUH
- melayau

KUALA TERENGGANU 2 Jun – Stadium Sultan Mizan di Gong Badak runtuh pagi ini menyebabkan kira-kira 70 peratus daripada strukturnya musnah.

Bagaimanapun sehingga kini tiada laporan mengenai kemalangan jiwa diterima dalam kejadian yang berlaku kira-kira pukul 8 pagi itu.


KAH KAH KAH…. KAH KAH KAH… KAH KAH KAH..


woit… SILA SIASAT SIAPA KONTREKTOR ?.... kah kah kah..

kah kah kah…JAMIN INI KONTREKTOR DIREK NEGO…. kah kah kah..

kah kah kah…. BERAPA JUTA BELANJAWAN DILULUSKAN ?... kah kah kah..

kah kah kah… BERAPA JUTA PULA MASUK POKET…. kah kah kah..

kah kah kah… SATU LAGI PROJEK GEROMBOLAN TIPU ORANG RAMAI….kah kah kah..

woit… SIASAT… SIASAT… SIAPA….INI DUIT PETRONAS….kah kah kah...

kah kah kah... AKAN KELUAR LAPORAN RESMI : ACT OF GOD!.... TAK BOLEH SALAHKAN SESIAPA....... kah kah kah..



37 ulasan:

Si Pekik A.K.A Si Pekak berkata...

Selepas ini.. ape yang runtuh?
Empayar?!

'Today's Empire, Tomorrow Ashes'

Tanpa Nama berkata...

Nanti diberi alasan logik kenapa musibah itu berlaku adalah kerana Kontraktor itu cuai dan tidak mengikuti ISO, bukan pihak yang meluluskan telah disuap habis-habisan atau jurutera yang memberi foudasi itu kelulusan daripada Universiti Apek yang sart dengan Prof Kang Kung, tapi alasan yang paling afdal seperti kata TT adalah itu semua kehendak Tuhan, apa nak buat kita boleh merancang, tapi TUHAN lebih maha mengetahui. Manusia itu lemah, tanpa takwa, tauwid, tanpa iman yang kuat dan macam-macam lagilah.

Tanpa Nama berkata...

siapa lagi kontraktor ???
Semestinya kontraktor geng UMNO !!

Tapi.... tidak akan ada seorang pun yang akan bertanggungjawab atas kejadian itu - BN/UMNO style !!

Tuhan akan dipersalahkan!! "act of god" !


Dakis.

kucingsiam berkata...

meow~

Nasib baik ia runtoh saat tiada penonton di dalam. Bayangkan ... kalau ada perlawanan bola sepak yang berlangsung ... pasti banyak yang terkorban.

Terbukti mengundi gerombolan memang membahayakan nyawa dan harta benda awam. Kontraktor mana yang buat stadium tu? Dedahkan ... kroni ketua bahagian mana ... orang ni dah melampau buat stadium boleh runtuh macam tu. Juruteranya lulus dari mana? Arkiteknya dari mana?

niko berkata...

alahi...macam tak tahu pulak....ni lah penangang ada mata buta, ada telinga buat pekak...

Pacal Yang Hina berkata...

Kahkahkah.

Confirm kata ni Force Majeure - Act Of God. Nanti ada menteri coba heret tuhan dalam hal ni. Kahkahkah. Bodoh lah. Jangan lah nak rekrut tuhan.

Bila dapat claim EOT. Kontrektor lagi banyak asyukkk. Siasatlah sape kepala bana dalam hal ni.

Tak kan bolih runtoh? Ni engineer grad dari Universiti Rumah Kedai Jalan Klang Lama ke? Kahkahkah

Tak pun takda standing supervision. Orang suruh jaga site kau pergi mengular. Kahkahkah. Lepak minum. Ni kompem asyuk brader. Malam turun Cherating lah, awek gerek ramai sana.

Terima Kaseh

Tanpa Nama berkata...

satu malaysia akan tahu hahahaha....

gunalah kaedah kpi untuk menilai kontraktor....

periksa punya periksa rupanya kontraktor kroni...

report sprm...dia kata ini bukan dalam bidang kuasa kami...hahaha

satu malaysia kena tipu....

hahaha

ShaZMi berkata...

nasib benda tu jadi masa tak ada orang.. kan ada nasib baik lagi tu...
ngeri.. ngeri..

Tok Moh berkata...

Kah..kah...kah..
Sekarang ni musim runtuh..kah..kah..
Woi.. Tanya Derih Jusoh...sape punya kroni ni..kah..kah..

Masjid Kristal tu pun tak lama lagi runtuh ler..kah..kah..kah..
Apa punya kordi la kontrektor..kah..kah..kah...

Arkitek & Kontrektor sintuk la..ni..kah..kah...kah..
atau pun Ayah Pin tak bagi restu kot..kah..kah..

Harap-harap Kat Putrajaya tu pun nanti runtuh jugak...biar banyak mangkee-mangkee mampos..kah..kah..
"Hidup Derih Jusoh.."
"Hidup Ayah Pin"
"Hidup Mat Said"

Tanpa Nama berkata...

pembayang kepada empayar rosmah yang akan robek juga! yah!!!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah,,, ikang akan runtuh,

kah kah kah bangunan runtuh dulu,,,,

kah kah kah ..... habislah gerombolan nak jawab,

kah kah kah,,,, sprm tukang jawab nothing just bencana alam,

kah kah kah..... mat said sudah penin.....

kah kah kah.... sapa nak jawab bagi pihak paklah sila angkat kapala kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

pakai besi kilang mana buat ini stadium ...mesti pakai besi dari kilang besi PERWAJA..besi type murah punya nie..

ikangmasing berkata...

as ashes fall, mujur tiada kemalangan jiwa! pihak insurans tak akan cover buat stadium baru sebab pembinaan tak mengikut spesifikasi dan tiada sijil layak diduduki, betul ke begitu?

Tanpa Nama berkata...

nak buat jamban pun tak pass lagi..
nak buat stadium pulak tu..

penanggah berkata...

tak per laa.. duit petronas banyak lagi.. yang penting duit masyukkkk.. nyawa nombor dua

Tanpa Nama berkata...

Dulu
Dewan Sek menengah runtuh di Terangganu yang runtuh semua seklai pun x kelaur2 lagi berita hasil siasatan.
Biasalah. Kalau prjek kroni Derih Jusoh, semua citer ni tak kuar.
Sama macam iter anak ahli politik ditangkap kes pengedaran dadah.
tapi bila kes anak raja Petra semua masuk muka depan.. Ini kira kewartawanan terpilih.
Dalam kes ni runtuh separuh lagi bagus.
Kontraktor tak salah semua.
tender baru akan keluar. Kontraktor baru akan dipilih dari kalangan yang akan bawak masuk duit komisyen buat UMNO terengganu.
Lepas ni lantik juruperunding syarikat UMNO dan akan kuarkan kenyataan bukan salah kontraktor.
Latik lagi satu juruperunding nak pantau kerja baik pulih.
tak cukup kerja, lantik kontraktor baru pulak untuk runtuhkan semua bangunan ni. \Dan lantik kontraktor baru untuk buat bangunan baru lebih besar dan lebih kukuh.
Hiduplah kontraktor UMNO denga duit rakyat.
Kitaran baru bermula kembali.

Tanpa Nama berkata...

Tambahan kos 30.2 juta apa cerita?

Tanpa Nama berkata...

biasa lahhhh gerombolan...projek dapat melalui lobi bodek...

Tanpa Nama berkata...

biasak lah...projek derek nego melalui lobi bodek.....

cik bulan berkata...

kesian kat negeri aku. =(
sape la punye angkara nih.

Tanpa Nama berkata...

kalau tak runtuh.. mana nak mai projek

Tanpa Nama berkata...

kalau tak runtuk..mana ada projek durian runtuhhhhh.....

Jebat Musibat berkata...

konpom!.
Nih DERIH NATANG punya geng.

err.. runtuh2 nih bleh kire tahap derhaka gak nih. buat mende ada nama sultan tapi tak buat betul2.

natang sungguh!

Fa-T berkata...

ahaha... bahlol punye projek.. tuhan sudah marah...

sperma mane tak datang buat siasatan ke??

atau...

ini kerja tuhan kasi runtuh!!!

badang_ni berkata...

Salam....

Hai ler si deris baru jer atur langkah ngan kunco nak tendang si said stadium runtuh lak...... tendang telo sendiri ler jawab nyer....

Jawab ler kamu saper kontraktor yang bina aper bahan yang diguna untuk bina...... brape kos pembinaan..... brape kos habih..... tak yah nak berdolak dalih pulak......

Tu ler petanda awal bee end trengganu nak runtuh..... mula deris runtuh.....
pastu nak runtuhkan said....
pasni lak komer pikior ler aper lak yang akan runtuh....

aku la berkata...

Kat depan stadium tu ad tulis besar nama kontraktor dia dan semua yang terlibat, tekong dia T-Best sapa punya?..tu anak beranak Idris Jusoh la, dia pun ada syer apa..

Tanpa Nama berkata...

Patrick Badawi punye kerja ke wat stadium cap ayam? Ko deris cap ayam wat sendiri stadium pakai besi buruk?...hau hau hau hau

Tanpa Nama berkata...

silap la...

stadium nak buat renovation... tu pasal la runtuh tu. sebenarnya, nak diruntuhkan... tapi kontrek nak runtuh tak nego lagi, bumbung dah runtuh.... melepas la kontrektor kelas F nak dpt projek meruntuhkan bumbung.

next step..... nak nego harga buat bumbung baru....

alaaa... takkan abg isham tak tau. benda ni konar sket jer.

so, repot akan keluar "sememangnya bumbung stadium dalam proses utk diruntuhkan bagi pembangunan yang baru setelah kerajaan dpt duit royalti pada PRK KT yg lepas"..... kua! kua! kua!

Tanpa Nama berkata...

mat said, cepat amek peluang.. dedahkan si derih natang punya keja.. bunuh ja kerier politik dia.. bia adun2 yang nak ugut hang tu tunduk kat hang.. peluang tak disangka2. durian jadi nangka.. aku nak jadi batu api ja.. hahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Aku nak jer tggu MRR2 runtuh tgh2 malam maser taker org kat atas hiway tu...huhuhuhu....

Tanpa Nama berkata...

Aku tgk Mat Sembab jawab isu ni pun macam nak tak nak jer...Kaver line ker haper?

mamai berkata...

projek komisyen....inilah hasilnya....lpeas nie nak kaji lagi..

Mr P berkata...

salam warikh enn isyamm TT. den nk cadangkan nihh.. meh promo pasni Gerakan besar2an seluruh negara protest benda alah ni..wat gerakan seluruh negara.. Nyawa Kami Terancam!!! Kami berasa tidak selamat berada di dlm bangunan n jalanraya kelulusan BN.

zulm berkata...

cerita n mmg seram..menyirap darah tinggi aku...hahaha

ubaidah berkata...

Apa pun mungkin a r k i t e k tak abis belajo kot? Ya ke arkitek yang saloh? Mungkin.... engineer wat apa pulok? Besi tu ambik kat mana? Eric Chia mati doh!!!!! kah kah kah kah.Masa tu Deris xxxx. Wan Isang jaga JKR. Yang jelasnya ....apa sebenarnya ya... tak tahulah..komunis bom kepentingan awam.. ni jenis apa hah!!!!

biaokin berkata...

Jangan tuduh kontrektor suap jurutera. Yang sebenarnya, broker projek dan kakitangan penguatkuasaan gomen (jurutera dan yang seangkatan dengannya) yang pow kontrektor. Tak suap fulus tak lulus. Kontrektor terpaksa korbankan kualiti demi memuaskan nafsu serakah lanun.

Johan berkata...

kahkahkah yg lain2 pon tnggu time je tok hancur,trbarai..kan bagus klu putajaya yg runtuh

hmm nsb baik xde penonton dlm stadium..