Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 17 Julai 2009

BERAPA RAMAI YANG TELAH DI SEKSA ?



PAK LAH SARAN MANSUHKAN ISA
- malaysiakini

Dua minggu sebelum demonstrasi besar dirancang bagi membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), mantan perdana menteri meminta kerajaan menimbangkan untuk memansuhkannya.

Abdullah Ahmad Badawi berkata ISA memberi kuasa yang besar serta skop yang mungkin terlalu luas untuk pihak berkuasa menentukan apa yang boleh dianggap sebagai ancaman keselamatan, lapor Bernama.

"Sebagai (bekas) menteri dalam negeri, saya telah menandatangani banyak penahanan tanpa perbicaraan di bawah ISA dan dengan kerajaan hari ini ingin pula mengkaji semula keberkesanan serta impak ISA, saya berasa terpanggil untuk memberi pandangan ikhlas mengenai akta ini.


DARI TUKAR TIUB 2504


Saya Hishamuddin Rais berasal dari Jelebu Negeri Sembilan – warga negara Malaysia - adalah salah seorang - dari beribu-ribu - yang telah ditahan dibawah ISA.

Penahanan saya telah ditanda tangani oleh Abdullah Ahmad Badawi.

Surat Perintah Tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri itu masih tersimpan sebagai bahan sejarah dan harta yang akan saya turunkan kepada anak cucu cicit saya.

Kertas sekeping ini adalah harta sejarah yang saya amat-amat berharga dalam hidup saya.

Number angka saya di Kem Tahanan Kamunting ialah 2504.

Inilah nama yang akan terus saya pakai hingga ke bila-bila.



17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah ,,,,, botak palo eh bini rosmah kah kah kah . . .

pak lah dah bangun tido . . . kah kah kah . . . mampuih majib kah kah kah . . . .

turun berat suami najib kah kah kah . . . sosah pak lah jangan tak sosah kah kah kah. . . . bangun pak lah bangun . . .

ur are welcome to PAKATAN rakyat . . . welcome to da club kah kah kah . . .

STUDENT UM

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah..pak lah bak tunjuk baik lak...mm..mungkin dio dah insaf...elok la..tapi jangan la insaf sekorat jalan yo..kalo betoi ikhlas baik tinggal kan yo gerombolan tu...

student SK. Paya Salak

aku berkata...

dah sedar atau tingin plak nak jadi calon...
hehehehe

Tanpa Nama berkata...

buang tebiat pe orang tua ni.masa dia jadi PM x nk mansuhkan lak..

Tanpa Nama berkata...

for those who are about to rock,
we salute you!!!
- ac/dc -

for kamunting 2504 and for those
who have similarly rocked kamunting
in the name of justice
and in the name of true freedom,
we salute you even more!!!
- true people of beloved malaysia -

Dunia Firdaus berkata...

Pak Lah ada akal tu. Anak menantu mesti nak tompang jln. Silap2 Heri pun join demo

Tanpa Nama berkata...

lan-chow laa pak lah... dah pencen baru laa nak menyalak bagi cadangan... time memerintah tak terpikir pulak nak mansuh... munafik punya org...

Tanpa Nama berkata...

Lupa nak tengok. Pak Lah ada telor ke? kah kah kah.

Tak sempat dia nak mansuhkan ISA .. asyik sibok dengan Jane. kah kah kah

SPRM, ISA, PDRM pelengkap gerombolan.

Tanpa Nama berkata...

..tukar tiub (akan saya turunkan kepada anak cucu cicit saya)...haiii bila tukar tiub nikah...?????...2504 no sodap 2....

Khun Pana aka johanssm berkata...

Semasa ada islam ada had hari, pak heLah tak ada insaf.
Pegang-pegang michelle yeo , cium-cium jane , cuti-cuti kat Osotoraria
, terbang-terbang kat jet boeing baru.

Sekarang tak ada islam tak ada had hari, mula dah terbangun , terpancut terjaga dari tidur , dah tahu cara tanam kang kong.

Dulu asyik main sain kertas ISA .
rupa-rupa nya 2504 bukan nya nombor 4ekor.

putih30 berkata...

saya pernah kata setiap no di batu bernombor tukartiub mesti ade tersirat maknanya... 2504 ... tahniah bro berjuang demi apa yg saudara rasa benar dan yakinlah tiada yg lebih benar dari ad-din

Tanpa Nama berkata...

'Dari Jemapoh ke Manchestee'

nenek berkata...

get married hisham

hihihihihhihi

baru boleh dapat anak cucu

nami o fish berkata...

mamai baru bangun tido mamat ni agaknya..dapat mimpi ape ntah..

Tanpa Nama berkata...

esok jugak aku beli 2504... besar 10 inggit..

Keylee Daud berkata...

baru kawe pehe ..ingat ko nombor gapo batu tu :D

semoga sihat sokmo

Tanpa Nama berkata...

Nasib baik aku tak tepon no bang Isham tu bila moto pancit ..kalau tak buat abis kredit kah kah kah ...
Ehh pakmalau badawi tu meroyan ker apo..gi kemas katil nuh!!