Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 17 Julai 2009

TER - NOW !!!! TERKINI !!! KES MATI TEGOLEK DOG




300 WARGA SATU MALAYSIA BANGUN MEMBANTAH – 6 DI TAHAN


Polis bertindak meleraikan 300 orang yang berhimpun di luar bangunan Hotel Concorde di Shah Alam menuntut supaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) disiasat ekoran kematian seorang pembantu ahli politik pembangkang.

Ketika mereka melaung "siasat, siasat, siasat", pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat mengadakan sidang akhbar di hotel tersebut.

Hotel tersebut terletak di sebelah bangunan pejabat SPRM di mana Teo Beng Hock, 30, terbunuh dipercayai jatuh dari bangunan tersebut semalam.

Antara yang di tahan dan sedang berada dalam Black Maria. Angka terus bertambah:

YB Xavier
Saudara Low Boon Keat - pembantu kepada YB Hee
Saudara Richard Yeow - pembantu kepada YB Dr. Cheah
YB Mike - Kapar
Saudara Shahruddin Abu Bakar
Saudara Thilai
Saudara Loh Boon Keat
Saudara Razak




11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nampaknya umngok terdesak nk rampas selangor lepas toyol dan kuncu2nya dipecat..
hati2 pemimpin PR yg lain.. bersatulah.. takut2 ada lg yg TERjatuh bangunan lg.. kahkahkah..
anjin2 UmNGOK ni akan guna apa jua cara paling kejam utk kembali memerintah..
aku salut dgn si mati yg aku rasa sanggup berkorban dr bersekongkol dgn geng setan..

takziah buat keluarga beliau.


budak uitm.

matdeesp berkata...

keadilan harus terus ditegakan.. siasat.. siasat.. siasat.. TAKBIR.. TAKBIR.. TAKBIR..

UMNgOk BaNgang berkata...

celaka la puak-puak UMNgOk ni...korang ni semakin zalim...jangan ingat korang buat zalim kat bukan islam, bukan melayu, korang takkan terima balasan...aku harap korang dan keturunan korang sume akan lenyap dari bumi satu malaysia ni comes next GE...ptuihhhhhhh!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa dia tak bunuh diri..hari ni kan hari kawin dia? Kelmarin dia nampak ceria saja, tengok gambar..takder apa-apapun!

Aku rasa yang berlaku ialah dia dipaksa mengaku boss dia buat salahlaku rasuah, dia dipaksa mereka-reka cerita yang tidak wujud supaya pimpinan PR di Selangor tunggang langgang. Dia tak sanggup lalu mereka menunggengkan dia dari tingkat 14 itu; kepala ke bawah kaki ke atas, untuk menggertak dia, menakut-nakutkan dia. Tetapi takdir Allah, benang seluar dia tertanggal dan pegangan mereka terlepas. TEoh yang malang terhempas ke bawah dan mati di situ juga. Tengoklah keadaan mayat dia.. seluar dia koyak akibat pegangan di hujung kaki yang melemahkan struktur benang di tengah seluar...

itulah MACC, mereka bertindak dek arahan Toyol yang marah benar dengan PR yang membongkar setiap inci salah lakunya. Terkini, istana RM24 jutanya. Ingat kata Toyo? Ada "surprise" akan berlaku. Inilah dia!

matstimketum berkata...

kalau sprm dan agensi lain sanggup menjadi pembunuh demi kepentingan umno, sanggupkah rakyat merelakanya? bacul sunnguhkah rakyat malaysia? murah betul harga diri rakyat malaysia sanggup membiar kerajaan ubn berbuat sesuks haati mereka!

AnakSemuaBangsa berkata...

siapa yang hendak diharapkan lagi??? semua jentera kerajaan digunakan untuk kepentingan,mana tribunal,suruhan jaya,polis?? rakyat terus ditipu seperti kes2 terdahulu.kita tunggu dlu laporan polis yg mungkin dibuat oleh pihak mewakili mendiang samada exconya sendiri, atau keluarganya.
tunggu apa tindakan bersepakat pihak pakatan rakyat seterusnya. Ini bukan melibatkan mendiang dari sesuatu golongan bangsa tertentu sj. anak semua bangsa dah jadi mangsa kematian misteri ketika dlm tahanan pihak berkuasa. ingat tak mustahil kes sebegini akan berulang lagi. hari ini hari dia , hari akan datang kematian misteri begini, akan menemui kita semua, tak mustahil.
bagaimana badan kehakiman dinegara ini boleh menangani hal begini. bleh diharapkah mereka berperanan??
bagaimana kesatuan peguam malaysia berperanan dalam hal ini, atau badan ini turut menjadi bisu.
bagaimana suhakam menyusun tari dlam kes terbaru ini yg menjadikan kepercayaan rakyat sudah lama hilang, bleh di pulihkan kembali.

apakah kesedaran rakyat, bahwa kuasa rakyat yg mutlak disetiap kali PRU perlu dimanafatkan sebaiknya.

KPI(Key Performance Index) utk pilihanraya adalah

1. SPRM
2. Perundangan & Kehakiman
3. PDRM
4. SPR


Nota: Sususan teratas menunjukkan indeks yg paling teruk.

Tindak tanduk agensi2/badan2 itu perlu dijadikan benchmark utk setiap PRU, xkira dari kerajaan mana sekali pun.

Jin Mabuk berkata...

kepada semua Ketua Negeri PR ,,, mula lah telanjangkan kisah kisah salah laku salah laku pemimpin UMNgOk masa lalu,,, jangan ada belas kesihan lagi,,, !!!!!!!

CYC berkata...

Tiada insan harus mati terbiar,
Tiada pembunuh harus lepas tanpa dihukum,

Tidurlah engkau MACC kalau sanggup. Tuhan akan cemari mimpi kau dengan bayangan akhirat yang terseksa. Sembahyanglah setiap jumaat wahai MACC hinggalah terbayang anak bini ditimpa bencana seumpana dasyatnya Teoh Benh Hock terbaring dengan keluhan meminta keadilan.

Sivakumar berkata...

Hisham:

Teknik soalsiasat MACC yang racist dan ganas. Sila baca di sini:

Malaysian Insider: Salah seorang yang disoal siasat oleh MACC ditanya jika dia itu datang dari China.

Tanpa Nama berkata...

ya jangan ada belas kasihan lagi

apa rasionalnya seorang yang normal yang menunggu hari esok untuk berkahwin tiba-tiba terjun bangunan pula

bukankah itu pelik

kage bunshin no jutsu berkata...

UBN memang pukimak setan melayu celaka haram jadah!!