Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 8 September 2009

ZIONIS TEMPATAN SEDANG BUAT KERJA




MUSA : SIASAT PENDATANG DIBERI MYKAD
– malaysiakini

Ketua Menteri Sabah Musa Aman meminta pihak berkuasa yang berkenaan supaya membuat siasatan rapi berhubung dakwaan yang mengaitkan ketua kampung dan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dalam urusan mempermudahkan pendatang tanpa izin mendapatkan Mykad di bahagian pantai timur Sabah.

Musa yang juga pengerusi Jawatankuasa Keselamatan Negeri berkata kerajaan Sabah memandang serius perkara itu kerana ia mungkin membabitkan penyelewengan dan salahguna kuasa.

"Jika benar, kita tidak teragak-agak mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana pihak yang terlibat dengan penyalahgunaan kuasa. Kerajaan tidak sekali-kali membenarkan perkara ini berlaku," katanya.

KAH KAH KAH… KAH KAH KAH…

kah kah kah…. BARU SEKARANG NAK SIASAT….kah kah kah…

kah kah kah…. BERAPA BELAS TAHUN KES INI…. kah kah kah…

kah kah kah…. ADA BUKU DITULIS… ADA LAPORAN POLIS…kah kah kah..

kah kah kah… MUNKEEE NI BUAT TAK FAHAM….kah kah kah..


SILA BACA BERITA BAWAH INI :


BANTU PENDATNG DAPAT MYKAD KETUA KAMPONG DIPECAT


Tindakan undang-undang akan diambil termasuk menamatkan perkhidmatan ketua kampung yang didapati terlibat membantu dan mempermudahkan pendatang asing tanpa izin mendapatkan MyKad di Sabah.

Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan negeri Hajiji Noor berkata MyKad merupakan hak istimewa rakyat Malaysia dan tidak layak dimiliki pendatang tanpa izin.

"Kita tidak mahu pendatang tanpa izin memperoleh MyKad ini," katanya kepada pemberita selepas majlis berbuka puasa di sini semalam.

Hajiji berkata demikian ketika diminta mengulas dakwaan timbalan ketua PKR Sabah Kong Hong Ming minggu lepas mengenai wujudnya usaha mendaftarkan pendatang tanpa izin di Kampung Kalabakan Tengah, Tawau bagi mendapatkan MyKad seperti yang disiarkan akhbar tempatan baru-baru ini.

Nota:

kes pendatang haram dapat mykad ini telah lama dijalankan.
ini rancangan tersusun bertujuan untuk memastikan
pendatang haram yang dapat mykad akan mengundi
gerombolan. akhirnya warga sabah akan menjadi seperti warga
palestin – minoriti di tanah ayer sendiri.

ini bukan kes kecil – ini projek besar gerombolan – nak jadikan
kadazan warga minoriti keran kadazan tak nak tunduk dibawah
telunjuk gerombolan. ini projek zionis tempatan.




4 ulasan:

Johan berkata...

macam biasa lah,ckp nak siasat pastu tup,tup senyap..ingt rakyat da lupa..Labuan ape citer? 25 thn lps Mahafiraun merompak tanah pulau labuan,ckp nak jdkan 'Offshore Financial Centre"..ape dah jd skang?

zeqzeq berkata...

kes besar ni,,bahaya

Haji Kepala Lembu berkata...

Musa Aman suruh siasat??kah..kah..kah..kah..Betulkah dia ni..kah..kah..kah..masih segar dalam ingatan aku..kah..kah..tak kan nak tarik mycard suppoter..kalau siasat, nanti hilang dan kuranglah penyapport..kah..kah..kah..task force 1994..sila baca buku tulisan Mutalib MD..Gigi Palsu Merampas Hak Rakyat Saba..kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

sy setuju..ini satu usaha terancang sejak zaman awal pembentukan malaysia lagi..gerombolan tdk mau orang Kadazan Dusun jadi tuan di tanahair mereka sendiri..skg pun masih wujud diskriminasi terhadap kaum ini..orang2 tempatan sabah yg bekerja di JPN & bersubahat dgn agenda ini memang syaitan..