Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 8 September 2009

BERITA BARU MASUK !!!




MALAYSIAKINI DISIASAT SELEPAS ENGGAN BUANG VIDEO DEMO KEPALA LEMBU
-malaysiakini

Seramai 12 lagi kakitangan Malaysiakini disiasat Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) berhubung penerbitan video berkaitan perarakan membawa kepala lembu bagi membantah pemindahan kuil Hindu di Seskyen 23 hujung bulan lalu.

Dalam sesi selama lapan jam sejak 10.30 pagi, lapan pegawai SKMM merakamkan kenyataan ketua pegawai eksekutif akhbar web itu Premesh Chandran.

Mereka juga menyiasat editor, wartawan, juruvideo dan kakitangan teknikalnya di pejabat portal berita itu di Bangsar Utama, Kuala Lumpur.

Selain Premesh, kesemua kakitangan terlibat dalam proses pemberitaan, suntingan dan penerbitan dua berita dan video berhubung demonstrasi di Shah Alam pada 28 Ogos dan sidang media Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein, 2 September lalu.

Mereka yang terlibat: wartawan-wartawan Rahmah Ghazali, Jimadie Shah Othman, Andrew Ong, juruvideo Amir Abdullah, editor-editor K Kabilan, Nasharuddin Rahman, Fathi Aris Omar, editor-editor video Shufiyan Shukur, Ng Kok Foong dan Lydia Azizan.

Suruhanjaya itu turut mengambil keterangan syarikat pelayan web Malaysiakini di pejabatnya di Jalan Kuchai Lama, Kuala Lumpur hari ini.

Seorang lagi juruvideo, Mohd Kamal Ishak – yang sedang bercuti – akan diambil keterangannya Khamis ini.

Sabtu lalu, ketua pengarang kumpulan Malaysiakini Steven Gan disiasat selama 45 minit berhubung kes yang sama.

SKMM mendesak akhbar web itu menarik balik dua video: Temple demo: Residents march with cow's head (28 Ogos) dan Hisham: Don't blame cow-head protesters (2 Sept).



33 ulasan:

Bah Lontok berkata...

Sampai hati Tuan Guru, mementingkan DAP lebih dari kaum melayu yang beragama islam. Walaupun kaum melayu ini menyokong UMNO tetapi mereka semuanya melayu yang beragama islam. Mungkin Tuan Guru anggap melayu yang menyokong UMNO ini semuanya lebih buruk dari DAP yang menetang islam.

Perbuatan Tuan Guru yang menyokong DAP dan mengutuk UMNO ini sangat merugikan kaum melayu. Kaum melayu akan kehilangan kuasa pemerintahan akhirnya nanti. DAP ini sebenarnya komunis yang anti melayu dan juga islam. Perbuatan DAP menyokong PAS se mata2 untuk memecah belahkan kaum melayu. Dengan ini kaum melayu akan jadi tidak kuat lagi kerana berpecah.

Muhd Aizat berkata...

ape la yg bah lontol nie mengarut!!!

Tanpa Nama berkata...

MCA lahanat ape cite plak bro???dah2 la cakp pasl mlayu 2...kite sume same d sisi yg maha ESA...hanya iman dan amal yg bezakn kte..wallahualam..

Sudin berkata...

Kah,kah,kah........MCMC ?
Macam bunyi MMC(Malaysian Mining Corp.)
Nak cari apa ?
Nak cari bijeh timah ?
Bijeh timah ada berlambak stok kat London smelting.....dibawa lari setan pukimak British tuan kepada ketuanan melayu.....

Ada yang akan mati dalam sisatan ni....kah,kah,kah......

aik 12 orang aje ?
Sudahlah!
Gua bagi 4 bulan kes ini akan mati begitu sahaja......

3,4 puluh orang mengaku merogol gadis yang sama dirogol Rahim Thamby Chik...mengakibatkan Lim Guan Eng merengkok dalam penjara....apa jadi kes ini ?
Yang mengaku tu semua anggota/balaci/barua PDRM.....tutup muka supaya orang tak perasan......kah,kah,kah......
merekalah raja di malaysia ni.....
rogol,bunuh,kambing hitam,lanun,perompak,rasuah,...........semua ada.
Apa jadi...... ?bebas memulakan aksi terbaru.......

woit....lidah kontot !...mana belajar ? win-win situation.....?
pukimak lu setan.....!
tu pasal pulau batu putih jual atas dasar win-win kepala bana..!

Asyik nak menipu je kerjanya.....
Lu tangkap itu pukimak setan mahathir mamak kuti auta keling tu dulu baru semua boleh selesai......selagi tua keparat tu hidup malaysia tak akan aman dari rasuah,rompak harta rakyat,bodek,polong sesat,......curi duit kwsp,amanah pencen,tabung haji........

Kalau lu tak boleh buat itu semua...maknanya satu kapal lah tu....

Kah,kah,kah......sudahlah....bodoh tu simpan untuk anak cucu-cicit sendiri........

Tak kan kekal lama lanun ketuanan melayu ni.........

Kah,kah,kah....kerja pecah perintah tu kerja siapa ?
Kerja setan pukimak ketuanan melayulah tu.....!!!
nak salahkan orang lain pulak....
kah,kah,kah.......

pemandu teksi berkata...

Lontok..takda jadahnya menyokong umno. Kalau dah sedar umno itu semuanya buruk, ayuh tunggu apa lagi... cabut jer lah kuar dari umno.

DAP x menentang islam pun.. DAP cuma kurang faham tentang islam macam orang kafir Quraisy dulu. Tapi lama kelamaan apa bila di tarbiyah, isyaallah akan terbuka hatinya.

Umno yg konon islam sebaliknya menggila menolak islam. Umno tidak pernah berminat untuk menjadikan Islam sebagai ad-din, dan umno tidak pernah berminat untuk menjadikan Allah sebagai Tuhannya.

Umno hanya berminat menjadikan kuasa sebagai ad-din dan rasuah sebagai tuhan mereka.

Zanie berkata...

Inilah dia golongan penyokong UMNO, seperti kata Mat Sabu, golongan yang gigit mee tak putuih!

Golongan ini dah benak, otak dah tumpul sebab saraf dah tak berkembang, otak dan pencen!

DAP tidak merompak wang rakyat, UMNO yang merampas royalti rakyat Kelantan dan Terengganu, yang kedua-duanya merupakan negeri bermajoriti Melayu. DAP tidak menangkap pejuang PAS, tidak membunuh Assyahid Ibrahim Libya dan pengikut-pengikutnya. UMNO yang buat semua tu. DAP tidak tolak draf hudud yang dikemukakan Kelantan dan Terengganu, UMNO di bawah Mahathir yang tolak. Mereka mengatakan hudud tidak sesuai, tidak adil. Walhal hukum itu hanya mahu di praktikkan di kalangan orang Islam! DAP tidak pernah diberi ruang memerintah, mereka tidak pernah ada rekod menganiaya rakyat Malaysia apatah lagi Melayu. Melayu Pulau Pinang yang kehilangan tanah di Pulau berada di bawah pemerintahan BN sekian lama. Hanya tahun lepas baru DAP ambil-alih. Belum lagi kedengaran DAP hambat orang Melayu. Beri bantuan pada sekolah SAR, naikkan gaji para ustaz, ustazah adalah...

Sekarang siapa yang lebih jahat, UMNO atau DAP?

Nunca Caminaras Solo berkata...

Melayu xhilang kuasa, UMNO yang hilang kuasa.. Hak2 Melayu termaktub dalam Perlembagaan Malaysia.. Cuma UMNO salahgunakan kuasa ambik semua hak2 Bumiputra jadi hak UMNO..

Tun Bangsat berkata...

Sebab apa nak kena buang video plak.. Xkan perbicaraan nanti Songkok Tinggi adik DUN Anggerik jadi cam Sirul g mahkamah.. Jd Ninja..

DurianKampung berkata...

Bah Lontok,

Kalau dah terang lagi bersuluh Melayu yg Islam tu tak mengamalkan ajaran Islam, menolak pelaksanaan hukum Islam, menyonglap duit kaum Melayu sendiri yg beragama Islam, mengapa mesti disokong lagi.

Bah kata DAP menentang Islam... tapi ingatkah Bah siapa yg menolak secara terang - terangan draf pelaksanaan hukum hudud negeri Kelantan dulu? UMNO atau DAP? Pemimpin UMNO atau DAP yg banyak menghina Islam & Nabi? Dikatanya Nabi simpan janggut sebab tak ada Gilette masa tu, pas tu dikatakan ramai rakyat akan kudung tangan kalau hukum hudud dilaksanakan. Melayu UMNO yg kononnya Islam lah yg buat ini semua.

Cerita perkauman ini cerita lama. Kini zaman moden. Di Amerika pun org kulit hitam dah jadi presiden. Org Jepun pernah jadi PM Peru. Kahwin campur antara berbagai bangsa satu kebiasaan. Manusia moden tidak membezakan seseorang berdasarkan kaum lagi, kecuali zionis di Israel. Adakah BeeEnd juga ingin jadi seperti zionis?

Rugikah Melayu bila memperjuangkan hak mereka bersuara? Dah 52 tahun Melayu ditindas oleh regim BeeEnd. 52 tahun dan pegangan ekuiti Melayu masih rendah. Ini bukan kerana DAP. Ini kerana UMNO yg gagal memajukan kaumnya. Sudah 52 tahun kita bagi mereka peluang. sebaliknya mereka sibuk membina kekayaan untuk diri, saudara & kroni mereka sahaja. Bukan Melayu sahaja, tetapi semua kaum ditindas dengan tol, cukai, harga minyak, harga barang yg tinggi semata2 untuk keuntungan pihak tertentu.

Tak mungkin Melayu kehilangan kuasa di Malaysia ini. Itu hanya mitos BeeEnd utk memastikan kelangsungan empayar mereka. Jumlah ahli parlimen Melayu selepas PRU 2008 makin meningkat. Walaupun mereka menang banyak kerusi di beberapa negeri (yg sebelumnya pun dimenangi MCA @ MIC), tetapi di parlimen, jika mereka menang di semua kawasan mereka bertanding pun, tidak mungkin akan dapat membentuk kerajaan.

Fahamilah hakikat2 ini. jangan hanya menerima dakyah2 BeeEnd yg kini bagai orang yg lemas. Mereka akan berpaut pd apa saja untuk selamat. Termasuklah memainkan isu perkauman bagi menimbulkan huru - hara.

Hasbullah Pit berkata...

Kenapa dia tak serbu pejabat google sekali?

Nevada berkata...

tak payah lah Bah Lontok nak guna isu melayu ni...dah tak laku dah.


dah, pergi balik.

Tanpa Nama berkata...

nonsense,baca sejarah sebelum membuat sebarang ulasan,kenapa lim guan eng dibuang ke kamunting?...lim guan eng dibuang ke kamunting kerana menolong seorang budak perempuan melayu yang dirogol oleh puak-puak umno(thambi chik)...bak lontok!hang ni tolong pandai sikit,jangan jadi melayu katak dalam tempurung!

najibulia berkata...

ni lagi satu bah lontok ni..pencacai umnok..brape dpt duit?sape nk bekawan dgn melayu yg xseda diri mcm umno??bah lontok nk sokong umno lagi ke?setelah duit kita diambil..maruah kita dijual..harta2 kita dijual..mahu sokong lagi ke???aduiiii!!!!pelik tol la aku..ade lagi yg sokong umnog ni padahal da dpn2 mata diorg buat jahat..kita sumea nmpk..adehhhhh..pelik2 la..ni bukan nk memperjuangkn islam..ni memperjuangkn MELAYU UMNO!!!!balik pk masak2..aku yakin bah lontok ni org kaya..xmungkin terasa dari segi ekonomi..sbab tu rilek je..btol x??!!

C++ berkata...

Bhai..

Tak dapat tangan.. telinga dipulaskan... hahahah

Ngarai Ibai berkata...

Ye le tu..Bah Lontok....
ape guna kitak sokong UMNO

1.Robohkan masjid

2.Rampas Tanah Rezab Melayu,ambil tanah adat di negeri sembilan,ambil tanah orang asli tebang balak(Bah lontok duduk di bandar kah?)

3.Hina agama Islam,tolak hukum hudud

4.Ubah sempadan parlimen majoriti melayu..serah kawasan parlimen Melayu kepada MCA..macam di Gerik

5.Dera rakyat Kelantan,sembunyi royalti minyak,sekat peruntukan adun,ahli parlimen ,sekat pembangunan di kelantan(kataknya kita parti Melayu,sokong Melayu....semua pembohong belaka...kelantan yang 99.900% melayu pun tidak dibantu!!

6 UMNO bodoh....kerana kuasa masih ditangan tetapi pemikiran pemimpin dan puak umno macam air longkang dan sampah...tak strategik macam orang Cina dan India...sepatutnya hak dan bangsa Melayu dijaga,di samping hak kaum lain dipertahankan.....TETAPI...
KERANA KUASA.....
UMNO LACURKAN NASIB ANAK BANGSA.....

Bah Lontok...mesti banyak membaca...setakat baca Utusan,TV3...semakin bodoh nanti Bah Lontok.....

Tanpa Nama berkata...

la ade gak sepisis bah lontok ameno dlm ni, weh bah lontok ingat kata2 aku ni ASAL BUKAN UMNO!! itu sahaja pintaku..ko orang asli seharusnya tahu dah betahun2 kaum ko hidup susah, kerajan pergunakan kaum ko time pilihanraya je, takan ko tak leh agak kot, dengar orng asli bomoh dia kuat2, dengan UBN pun takot ke? kantoi la bro tak handal mana pun..pi la kasi menderam skit sama najib, rosmah mesti suke nyer wakakakakaka

Tanpa Nama berkata...

apa pasal la bahlol lontok ni...

Tanpa Nama berkata...

kalau cam tu, kita download video tu, pas tu post pulak dekat akaun lain kat youtube, imeen, dailymotion, tudou, yukou, 2ch, ontd_political, guardianblog, al-jazeera etc...

mcmc, benda bodoh lah ni. Last yr bulan puasa tangkap journalist kononnya sebagai perlindungan, ini tahun pulak nak kacau mamat ni pasal apa lak? mkini tak payah lesen, orang yg ambik video dan rakam si hisapmuddin tu tak bersalah. kerje bodoh lah~

Tanpa Nama berkata...

sampai hati bah lontok duk dlm tong najis umno rasuah isk isk isk

23rd hardcore berkata...

bah lontok memang bangang!
wargatua diutamakan
ko memang bangang!

Sukj berkata...

KOTA BHARU 8 Sept. - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, parti itu tidak perlu mengadakan sebarang rundingan dengan UMNO selagi ia mengamalkan dasar kebangsaan

Kalau nak jaga Islam lebih baik dia buat sebagaimana dia sebut tukar dasar daripada dasar kebangsaan kepada dasar Islam barulah benar-benar menampakkan kita ni ikhlas dengan Islam,” katanya pada sidang media di pejabatnya di Kota Darulnaim, di sini, hari ini. [Utusan]

KRING...KRING...KRING...kah kah kah kah..kah kah kah...kah kah...INI ADALAH PANGGILAN KECEMASAN????

kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah...PANGGILAN YANG CEMAS....kah kah kah kah..kah kah

DAH BERAPA KALI BUAT PANGGILAN CEMAS NIH...kah kah kah kah..kah kah kah...

SAYANGNYA PANGGILAN ITU TIDAK ADA RESPON...kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah

PERPADUAN DITOLAK...kah kah kah kah..kah kah kah..kah

CEMAS...CEMAS...SERAM...kah kah kah kah..kah kah kah

KALAU NAK JAGA ISLAM...BUAT APA AJAK PAS BERUNDING...

BERUNDING LA DENGAN TUHAN TERUS...kah kah kah kah..kah kah kah

IKUT DAN PATUH APA YANG TUHAN SURUH....DAN...TINGGAL APA YANG TUHAN LARANG...kah kah kah kah..kah kah...

SO TAK PAYAH NAK BERUNDING DENGAN PAS LAGI...JIMAT MASA...kah kah kah kah..kah kah kah

INI TIDAK...TUKANG SEBAT TAK ADA...YANG ADA DI SANA SINI HANYA 'TUKANG TIBAI'...kah kah kah kah..kah kah kah

TIBAI...REMBAT...SAPU KELILING...kah kah kah kah..kah kah..SETAN KENYANG...MELAYU NGANGA..kah kah kah kah..kah kah

TT (Tukang Tilik )... berkata...

SAH bah lontok ni dpt sumber maklumat dr berita tv3 'suku', tv2 'kali 5', tv1 'malaysia kena tipu' dan baca akhbar utusan 'meloya', berita 'hairan'!!!Lain kali dpt kan info terNOW & terNEW dr 'BLOG TT' ni...FAHAM !!!Kalau TAK FAHAM jugak...boleh lah join 'GENG2 LEMBU' tu...he...he...he

melayu celup berkata...

Woit Bah Lontok,
ko nyer tempat bagi air kotak pon pangkah UBN lambang kati tuh, kitaorang kat semenanjung nih bagi la ape pun di UBN tuh, kitaorang punye pasal lah nak pangkah lambang apa pon on the ballot paper....

Katakan tidak pada UBN
Setiap Undian Membawa Pooorah

Hidup Rakyat Malaysia Bersatu Hati!!!
Hidup Rakyat!!!

Tanpa Nama berkata...

Bah Lontok

Melayu Islam yang seperti kepala demo kepala lembu dan yang mencarut dan memaki orang dalam majlis dialog hari itu macamana Tok Guru nak sokong.

Islam versi ni bukan sahaja tokguru yang tak sokong, orang islam lain pun hatta yang siuman dalam UMNO pun tak sokong.


bat8

KeliwonKontang berkata...

Ini berita gila ...menghabis boreh jo MCMC Hammer nie ....nak siasat video klip sampai mcm tu sekali ...bangang siot .
Bah lontok kao nie mmg la stupid as a cow

Haji Kepala Lembu berkata...

Bah Lontok manalah yg banggang ni..agenda melayu. kenapa sekarang baru nak cakap soal perpaduan islam..banggang betul lah mamat sorang ni...kepala lembu seksyen 23 betullah mamat ni,,

Tanpa Nama berkata...

bah lontok lu ni dah banyak makan rasuah ke sampai buta hati.. siann..
biasanya, businessman yg dh ikat kontrak dgn gomen je setia mcm ni.. skali tgk mcm org asli pun ada.. ke byk mkn subsidi?

KeliwonKontang berkata...

Bang Isham cepat komen pasal SD En Azman pasal OTK MCA dan Selcat findings BN expenditure in Selangor in 2008

anakjatiperak berkata...

wADOH...BAH LONTOK sudah berani tunjuk gambar dia. nanti aku nak cari.
Kau tu melayu ker Lontok?kalau tengok muka kau tu,aku rasa tak der orang melayu macam muka kau tu.

Aku nak ajar Bah sikit. Kami orang Islam tidak diajar berjuang bangsa. Kalau boleh berjuang bangsa,Islam tak sampai pada orang melayu kerana Nabi kami akan sebar Islam ini hanya pada bangsa dia saja.Itu kan lebih baik.
Umno walaupun melayu tapi kalau tolak Islam...Sorry.Lebih baik berkawan dengan orang bukan Islam tetapi dapat menerima perjuangan Islam. Orang Kafir ni ada dua jenis iaitu Kafir Zimmi dan Kafir Harbi.Itu Bah kena belajar la...

Sekali lagi nak nasihat Bah Lontok...tak payah lah sibuk2 dengan orang melayu sebab kamu tu bukan melayu. lebih baik kamu perjuang nasib kaum kamu yang tanah mereka hendak dirampas oleh orang melayu yang pegang kuasa hari ni.

sham berkata...

mca=dap kau fikirlah sendiri bah lontok

PawangKeliwonGersang berkata...

Sudah tu nak siasat 12 org sekali ...muat ke nak buang tingkap 12 org sekali ...tu kena pakai tractor Al-Malikul Sembab rasanya

Tanpa Nama berkata...

SALAM KEPALA LEMBU

APA PUNYA BANGANG SPRM NI

YANG BAWA KEPALA LEMBU LAH DISISAT INI YANG KELUARKAN BERITA DAN GAMBAR

HARAMJADAH PUNYA UMNONGOK DAN SPRMSIAL NI

Tanpa Nama berkata...

Hanya UMNO dapat menyelamatkan ente semua dari api neraka akhirat dan juga seksaan dunia