Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 8 Oktober 2009

INGATKAN BERITA INI




SEMUA DALAM PERANCANGAN




SETINGGAN KL DIBERI TEMPPOH 6 BUKAN PINDAH KE PPR
-melayau

Penduduk setinggan yang menduduki tanah kerajaan di sekitar bandaraya Kuala Lumpur diberi tempoh enam bulan mulai Sabtu ini untuk berpindah ke rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR).

Menteri Wilayah Persekutuan, Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, penduduk setinggan perlu merebut peluang menduduki rumah PPR yang disediakan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Katanya, usaha itu adalah selaras dengan matlamat menjadikan bandaraya Kuala Lumpur setinggan sifar menjelang akhir tahun depan di samping tidak menjejaskan program pembangunan di bawah pelan pembangunan Kuala Lumpur.

“Jika penduduk enggan berpindah, peluang menduduki rumah PPR akan diberikan kepada 30,000 pemohon sedia ada,” katanya kepada pemberita selepas melawat mangsa kebakaran di Taman Dato’ Senu, Sentul di sini, hari ini.

nota:
ingatkan berita ini. tak lama lagi mesti
ada terbaca rumah setinggan terbakar di pantai dalam
di chu badak di kampong pandan. pelik… selalu terbakar waktu
orang tak ada – dihari siang bila semua orang pergi kerja.

akan ada laporan berita mengatakan wire lintasan punya hal.
pelik wire leterik ini selalu naik angin masa orang tak ada dirumah.
yang pelik lagi wire ini naik angin apabila ada pemaju swasta nak
rembat tanah orang kampong. rumah papan dikampung berpuluh puluh
tahun tak pernah pulak wire leterik naik angin.

lagi pelik …wire ini macam ada terima arahan dari gerombolan
untuk terputus sakit perut dan terberaka percikan api kah kah kah




5 ulasan:

nami o fish berkata...

Beb,kadang-kadang aku terfikir jugak la - hak asasi manusia selain makan,air dan udara ialah tempat tinggal.zaman purba dahulu manusia boleh je duduk bersama-sama dalam gua,cari makan sama-sama,cari buah hutan,pergi berburu.

aku bukan naif-aku bertanya-mungkin sesiapa kat sini ada jawapan,manusia ke kita kalau kita runtuhkan rumah orang semata-mata kerana kertas?[duit]

sekarang pakatan rakyat ada 10 dari 11 ahli parlimen.tiap2 lima tahun pergi mengundi tapi apa jadah yang dorang buat?

tapi tak kiralah dimana pun,di kampung chubadak atau tasek utara atau berembang atau buah pala,meruntuhkan rumah orang untuk mendapatkan kertas adalah bukan sifat kemanusiaan.

...dan sementara itu,ahli parlimen bergelak sakan manakala rakyat marhein terus diheret untuk menjadi "Sabtu" - mengheret daun dan ranting pokok tanpa berfikir.

kancil berkata...

Kalau dah ikan,ikan la jugak takkan dia menjadi kancil. Setingan tu warisan nenek monyang kerajaan BN, jangan buta sejarah. Soalan apa jadah tu patut ngko tanya kat Tun M, yang berpuluh tahun memerintah 1Malaysia ni.

huh!! berkata...

projek ni saya kurang confident..sebab stadium pun runtuh..inikan pula reaktor nuklear..dah la bahaya...ape yang sebenarnya ada dalam kepala otak mat mongol ha?aku tak paham la...

sham berkata...

woit....naik ttakut aku.....kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

nami 0 fish
walaupon pakatan menang 11 ahli parlimen...KL masih dlm wilayah persekutuan..
sper atas nyer??
kerajaan kurap la..
lu pikir la sendiri..