Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 23 November 2009

BERITA DARI KUBU GEROMBOLAN



KECEWA KERANA GEROMBOLAN BIKIN KACAU




CERAMAH ANWAR DI HENTIKAN

Ceramah Saudara Anwar Ibrahim di Batu 31 Kg. Ayer Manis Kulai telah diberhentikan setelah 10 minit Anwar berucap. Polis telah memberi kata dua. Keadaan tegang telah berlaku kerana pemuda gerombolan telah mengadakan tunjuk persaaan ditempat yang sama.

Pergaduhan telah tercetus. Pihak gerombolan telah melaung-laungkan slogan Pengkhianat dan Kaki Bontot.

Untuk menenangkan keadaan Saudara Anwar Ibrahim telah bersetuju untuk membatalkan ceramah pada jam 10.30 malam.

Seramai hampir 5000 warga Johor dari pelbagai pelusuk telah datang untuk mendengar ucapan Anwar Ibrahim. Hanya dua pemimpin Pakatan Rakyat yang sempat berceramah – Saudara Tian Chua dan pemimpin Pas Saudara Mazlan Alimin.

Orang ramai - warga Kulai dan Johir - yang datang untuk mendengar ceramah ini merasa amat kecewa. Majoriti yang datang hendak mendengar ceramah ini adalah ahli gerombolan sendiri. Ini kerana Kulai adalah sarang dan kubu gerombolan.

Awalnya pihak polis telah pun memberikan permit untuk ceramah pada malam ini.

Beberapa hari sebelum ceramah ini dibuat pihak gerombolan telah cuba melakukan sabotage. Kain rentang dan poster -menentang ceramah ini - telah kelihatan bertaburan di kawasan Kulai.

Angkatan Muda Johor esok – Isnin – akan membuat laporan polis tentang kes ini. Menurut sumber AMK, kelihatan pihak polis telah di tekan oleh seorang gedebe gerombolan yang bernama Adam Hamid yang mengakui dirinya sebagai ketua gerombolan Kulai. ( Wartawan TT Johor)

BERITA AWAL

BERITA DARI JOHOR: UMNO BERTINDAK BANGSAT (Bt 31 Kg Ayer Manis Kulai)

Nampaknya UMNO Johor semakin terdesak, sepanjang malam semalam kami AMK Johor terpaksa berjaga sepanjang malam akibat perangai KEJI UMNO, mereka membuat operasi menggantung benner yg tertulis dengan perkataan dan ayat kotor dengan niat ingin mensabotaj Program PKR yg bakal berlagsung esok. AMK johor keseluruhannya telah menurunkan hampir 30 benner yg digantung oleh PEMUDA balaci UMNgOk ni.

Namun dengan semangat tabah dan menghoramati tatasusila politik di negara Malaysia ini, AMK Johor mangambill keputusan utk tidak membuat kacau di dalam sepanjang urusan mereka mengantung benner tersebut.
AMK Johor bertindak menurunkan semua benner tersebut setelah semua PEMUDA balaci UMNgOk ini selesai memasangnya.

Namun AMK Johor berbesar hati menyerahkan semula benner ini semua kepada mereka jika mereka mahu. Kepada PEMUDA balaci UMNgok kalu kamu anak meLAYU?!! bole datang ke Kem AMK untuk ambil semula semua benner2 tersebut.

Malam ini sekali lagi kami AMK johor akan berjaga utk memastikan kerja terkutuk UMNgOk haram jadah ni dapat di kawal.

Mereka juga dijangka akan menggerakkan 1 demostrasi BODOH membantah lokasi program PKR yg dijadualkan esok. Ternyata mereka cukup takut dengan gelombang yg bakal menhanyutkan mereka di Johor ini. Lokasi yg dimaksudkan adalah tanah milik individu seluas 6 ekar yg bakal di gunakan utk program ceramah pada malam selepas selesai Konvensyen PKR Johor esok.

AMK Johor juga akan berdepan dengan demonstrasi bodoh UMNgOk pada esok hari. Kami akan terus BERJUANG..UMNO.!!mari kita berentap dengan adat dan tatasusila politik..

Apabila pengishtiharan perang dilaungkan, kami akan LAWAN, bila kami LAWAN, kami akan LAWAN sampai MENANG…

LAWAN TETAP LAWAN!!!

Ketua Penerangan AMK Cabang Batu Pahat



20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

rupa2nya kita yg silap & tak faham selama niii...
kita ingat depa bilang 1malaysia-semua-boleh ni amalkan demokrasi... ada kebebasan boleh bagi ceramah atau kuliah kat 1 org ke, kat 100 org ke, 100ribu org ke...
rupa2nya depa bilang 1 sampai 100 dalam bahasa... er, bahasa... um... bahasa bukan melayu...
kita ingat depa terbilang (tak sengaja bilang)...
rupa2nya depa memang sengaja salah bilang, bagitau 1malaysia amalkan demokrasi, sedangkan sebenarnya depa maksudkan 1malaysia ni depa kata demo, tak kasi... demo2, tak boleh... ceramah, tak boleh... kuliah, tak boleh...
kecuali demo atau ceramah atau kuliah tu selari dgn selera umngok, barulah 1malaysia buat pun boleh!

-average joe-
siapa2 yg dah ziarah blog saya,
http://www.klakka-la.blogspot.com/
terimakasih dengan ikhlas...
siapa2 yg belum, sila2lah lawat :-)

نيك حافيظول berkata...

Ya ampOoonn...

Budaya gangster ni ada lagi rupanya...

Woit! Tak payah kecewa. ubatnya senang sahaja.. Lawan tetap lawan bukan dengan saluran tata susila. Lawan tetap lawan adalah dengan kaki dan penendang juga...

Sudah-sudahla.. Jangan bagi muka lagi... Sampai bila nak sembunyikan kejantanan.. Apa punyer turrr... da.

Tanpa Nama berkata...

Awang Luku cakap....
Memanglah kerja2/perangai barua/ balaci2 umngok ini lebih teruk drp sakai, semang, jakun & senoi malah dianggap gerombolan melayu primitif yg tidak berpegang kpd apa2 ugama ataupun peraturan kehidupan sosial yg telah ditetapkan dibumi Malaysia ini. Semuga hendaknya mereka bertaubat dan insaf.

Tanpa Nama berkata...

BETULLAH KATA KARPAL SINGH : "SEMUANYA KERANA CELAKA PEMUDA UMNO"

Equine berkata...

aku bangga jadi anak jati johor tapi aku malu dengan bangsat2 gerombolan

Tanpa Nama berkata...

Lain kali hulurlah kat depa dulu...bagi makan kenyang-kenyang...gerenti depa senyap...
Woi TT...dah tengok gambar Pahlawan Melayu serah watika pada Obama dalam akhbar ke? Jangan kau masuk gambar tu dalam blog kau ni...nanti suwey 7 keturunan... kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

pulis mmg sial... kalau ceramah ameno ada ke dia tahan atau buat sekatan... polis gampang... makan duit haram... aku mmg tak respect pulis kat malaysia ni...

Khun Pana aka johanssm berkata...

Oi ..bukan kubu kuat..
Tapi Kubur kuat umno...hahaha

Anwar cakap cakap pon tak kasi...
Takut temberang pecah..

Serupa macham Bala , Bala pon tidak bolih masok berita RTM...hahahaha
Bala mesti pakai U Tiub...
Bala kembali dah...msm tak ada telor buat laporan...hahaha
Deepak ni siapa ponya toyboy hahaha..

Tanpa Nama berkata...

salam to all..

pemuda UMNO memang bangsat.memalukam aku kaum melayu je.kalo macam ni la peragai gerombolan abis la bangsa melayu.wahai orang melayu.macam ni ke kata pejuang melayu.aku cabar orang melayu yang menyokong perjuangan gerombolan.buat ceramah pun nak halang..sape tan puas hati pendapat aku ni.jawabla..

Tanpa Nama berkata...

Sebagai anak jati Johor, aku amat berbangga kerana Datok Seri Anuar Ibrahim sudi menjengok kami di selatan. Semuga aura Datok Seri akan terus berkembang di Johor.

Memang benar negeri Johor sebelum ini adalah kubu kuat UMNO. Rakyatnya memang amat patuh pada arahan dan percakapan pemimpin mereka.

Mereka dilihat bersatu kerana rasuah yang diberikan oleh para pemimpin setiap kali ada pemiilihan pucuk pimpinan.

Kalau dulu rasuah itu dipanggil sebagai cenderahati maka ia dilihat sebagai hadiah dari seorang pemimpin. Orang berbudi kita berbahasa.... Dan balasannya adalah menurut perintah. Kalau dalam parti PAS mereka dipanggil rakyat yang wala'... wala' haram jadah..!

Bila pemimpin yang memberi rasuah itu mencuri dan menjual harta pusaka rakyat... mereka menjawab "biarkanlah... lagi pun harta yang dicuri tu bukan boleh bawa mati....."

Inilah kata-kata yang sering terkeluar dari mulut Pak Long dan Pak Ngah di Batu Pahat bila ada aduan ketua cawangan dan bahagian menyeleweng dalam hal projek.

Maafkan aku Pak Long dan Pak Ngah ...kau berdua memang sial!! kerana rasuah kau berdua menjadi bacul dan pengecut untuk menegakkan kebenaran.. kau tak ubah seperti talibarut jepun.... Pengkhianat..!

Inilah penyebab utama mengapa Johor menjadi sebahagian dari Singapura.

Kepada rakyat jati Johor.....!
Sedarlah dari khayalan yang dimainkan oleh pemimpin UMNO dan Barisan Nasional. Cukuplah mereka menipu ayah dan ibu kita tentang hala tuju perjuangan parti mereka.

Kononnya memperjuangkan nasib bangsa melayu. Sebenarnya mereka menipu kita kerana mahukan kuasa untuk dapatkan ekonomi bagi mengkaya diri dan kroni mereka saja tanpa mempedulikan kesusahan yang terpaksa kita tanggong hasil kerakusan yang mereka lakukan.

Bangkitlah anak Johor....

"Lawan Tetap Lawan.."

tt = tikus tuli berkata...

hahahaha bagusla tu, macam nie baru adil... hahahaha...

kalau pkr kurang hajar bn kena mengurang hajar sama... kalau pkr main sepak.. bn pun kena bermain sepak sama.. kalau pkr maki hamun bn kena memaki hamun sama baru adil...

rilek la tt kau juga yang ajar pemuda supaya berani ke jalan raya... takkan pkr je pandai buat bn pun dah pandai jadi bodoh macam kau...

storm62 berkata...

wahai rakyat Johor, terbuktilah kamu semua lihat sendiri apa yg boleh dibuat oleh umno....ceramah pun depa boleh panggil polis sekat.

kalo nak bagi sumbangan kewangan kpd rakyat mcmmana? tentu depa mesti sekat dan salurkan kpd kroni2 depa saje.

lu pikir sendiri....jahanamkan puak komunis umngok diMalaysia!!!

kgpadangbalang berkata...

Adam Abdul Hamid ni Pengerusi LKIM.

Dulu ADUN area Pekan Kelapa Sawit, tapi kena tendang pasal bukan orang Ghani Othman. Dia jadi Chair LKIM pun pasal dia geng Pak Lah dulu.

Kalau korang google LKIM dengan nama dia, mesti keluar berita pasal dia saman pengurusan LKIM pasal songlap duit. Jadi ceritanya gerombolan bergaduhan sesama sendiri pasal berebut harta negara.

Ini kerana LKIM ialah badan kerajaan yang menguruskan subsidi diesel untuk nelayan ikan. Patutla rumah dia kat jalan lama dari Kulai-Kelapa Sawit-Ayer Hitam besar giler.

Anaknya pulak gila kereta lumba, kerjanya kurang, dapat projek terus tukar kereta Skyline GTR.

Memang anak beranak semua ni jenis songlap duit....

dah la tu gerombolan berkata...

Kubu pun dah kena serang...kesian gerombolan...

Takpe kita bagi depa kubu yang lagi baikkkk punyaaa...

KUBUR...

Tanpa Nama berkata...

kawan pun termasuk yang kecewa semalam.dah ler tak dapat teruskan ceramah..lepas kereta kawan kena saman pulak dengan polis..patut ker polis saman kalau parking kat road shoulder..

pengecut punya UMNO...

Tanpa Nama berkata...

TT,

Teringat cerita tamil...yg berkuasa selalu menganiaya org2 lemah...Knp org melayu lambat berubah??? Sejarah org melayu sendiri yg sentiasa mengalami nasib yg kurang baik. Portugis, Belanda, Inggeris, Jepun dan Inggeris telah membuatkan org melayu takut utk berubah!!! Wa selalu kena maki ngan org tua wa krn ada sikap membangkang pada mrk pasal gomen sekrg tapi tak lah sampai kena halau rumah.
Itulah....nasib melayu!!! Agak2 bila melayu bleh berubah???

~tut tut~

Mat Dangdut berkata...

kadang-kadang kita lupa..kita banyak gadaikan iman kita..ugama kita kerana sesuatu..kita datang sini nak bertukar pendapat sahaja..nak mencari kebaikan..

Tanpa Nama berkata...

helo kawan isham...

ok kawan2 semua...tim2 rakyat yang mahukan keadilan...teruskan saje perjuangan...ape mau takut..

munafiqun ni kalo tunjuk baik kaa...jahat kaa...samaaa saeje pun...bleh kenal punye

sekali lagi kajang kool geng beri semangat...kami di sini sentiasa berjaga utk bertindaK...

oh...hye my dear mr MAT DANGDUT...APE PUNYE TURRR!!!kenal dan fahami apa itu "KEBAJIKAN" sbelum nak omongan erti KEBAIKAN..

kakhkahkah!!!

Tanpa Nama berkata...

gangster???
ha ha ha...
ingatkan mafia...
sabar...sabar...
mereka tu sedara2 kita yg sesat...
tugas kita menasehati depa...
tunjuk jln cantik...jalan yg indah..jalan islam...
bukan main darah...tu jln terakhir..bile mereka minta darah, pasang tentera baru kita siap sedia...jgn risau...yg iringin depa ada la jiwa2 kosong, kabur, tak terang...
kita, kita padu...

Tanpa Nama berkata...

18 pL

cara- cara membuat molotov cocktail...

1 botol kosong ( 750cl )
soalan : mana nak cari?? jawapan : pergi belakang beach
club lepas pukul 3am,
banyak botol2 arak yg
kosong )

50ml minyak RON 95
20ml minyak diesel
beli di petronas untuk memberi kuasa lendakkan yg maksimum..

paku 2cm dlm segenggam

kain guni secukup panjang...
pakai kain guni BERNAS utk memastikan balingan yg bergaye...

cara2...

masukkan minyak diesel dan RON 95
kedalam botol arak tadi...
di susuli paku...dan masukkan sumbu guni kain samapi kena gas di dalam botol...tekan di area mulut botol dengan kayu hingga tiada udara masuk atau keluar...ini ada la utk memastikan supaya hasilnya bagaikan sepakkan mohtar dahari...

celup sumbu tadi dgn minyak utk pejalanan yg lancar...
bakar dan baling...
tamat