Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 23 November 2009

MALIKUL SEMBAB BERFATWA LAGI




EKONOMI MALAYSIA BOLEH TUMBUH 3-4 PERATUS : TPM
- melayau

Ekonomi Malaysia, yang sudah pulih sedikit, berpotensi berkembang pada tahap tiga hingga empat peratus berikutan langkah-langkah memberangsangkan yang diambil oleh kerajaan, kata Muhyiddin Yassin.

Dia berkata beberapa inisiatif baru telah diperkenalkan ke arah itu untuk mengubah corak ekonomi ke arah yang berpendapatan tinggi, berbanding yang berpendapatan sederhana dan rendah sebelum ini.

"Inisiatif-inisiatif baru itu perlu agar Malaysia dan rakyat kita tak terkongkong dalam ekonomi berpendapatan rendah dan sederhana,” katanya.

Beliau berkata kerajaan juga memperkenalkan inisiatif-inisiatif baru itu untuk membolehkan Malaysia keluar daripada masalah semasa yang melanda ekonomi dunia.

Sehubungan itu, beliau mahu semua pihak termasuk rakyat dan pelajar Malaysia di luar negara dapat turut membantu memastikan transformasi ke arah ekonomi berpendapatan tinggi itu berjalan dengan lancar dan pantas.

KAH KAH KAH..

woit…BOLEH TUMBUH APA ?.... kah kah kah..

kah kah kah… TUMBUH DAGING KAT MUKA YANG SEMBAB BOLEH LAAA….kah kah kah..

kah kah kah…NAK MENIPU SAHAJA KERJANYA… kah kah kah..

kah kah kah… DALAM NEGARA MENIPU MELAYU… kah kah kah..

kah kah kah… LUAR NEGARA MENIPU…. kah kah kah…

woit... INITIATIF BARU INI... KENAPA TAK BAGI GAJI MINIMA?... kah kah kah..

kah kah kah... KENAPA TAK NAIKAN NILAI RINGGIT...kah kah kah..

woit... KALAU GAJI MURAH... MANA ADA DAYA BELI...kah kah kah..

woit... SAMPAI BILA NAK JADIKAN RAKYAT NEGARA INI BURUJH MURAH...kah kah kah




5 ulasan:

Johan berkata...

"langkah2 memberangsangkan".."Inisiatif-inisiatif baru itu perlu agar Malaysia dan rakyat kita tak terkongkong dalam ekonomi berpendapatan rendah dan sederhana”

kahkahkah ayat2 ni betul2 buat gua bantai gelak..ni mcm lawak Adnan Yaakob ckp Mahathir pakar ekonomi dunia kahkahkah..

woit sembab bodoh kalau gaji ciput mcm mana nak nak wujudkan ekon berpendapatan tinggi..nak suruh rakyat pergi beli nombor ekor n hrp menang?

pastu,kena ada human capital yg bukan je mahir tapi paling penting ada daya pemikiran yg tinggi..tak abis2 nak bodohkan rakyat,macam mana ni?

rasuah yg berleluasa kena bendung..yg ni jangan harap lah akn berlaku..

nak realisasikan yg 3 kat atas tu kena ada ruang demokrasi yg luas..ni yg utama kena buat dulu..

tapi yg pelik sekarang ni buat apa cakap pasal ekonomi berpendapatan tinggi..ekon kapitalis tengah nazak,savings menjunam,income ciput..tup tup si bongok ni nak cerita pasal high income economy..memang bangang siot..

eh jap,lupa lah negara ni spesial.."we have no economic problems,our fundamentals is strong"..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Kita hantar je TimPerMen (TPM) kita ke RI (Republik Indonesia) untuk dapatkan beras. Ini memang dia boleh handle. Dia memang handal bab ini.

Sivakumar berkata...

Tapi Najib bukan cakap ka wawasan dia ekonomi tumbuh 6% hingga 2020?

Sekarang kenapa Muhyiddin cakap 3-4%?

Kenapa mereka dua ni selalu cakap benda yang bertentangan?

Satu cakap kita kena bersatu, 1 Malaysia......

Tapi tempat lain Muhyiddin buka itu cerita Ketuanan Malayu??

Ini game apa

Abang Batu Berbulu Kerinting berkata...

Apa cerita ni?
Gopal kata 6% paling realistik?
kah kah kah
Mudin kata 3-4% boleh?
Kah kah kah
Apahal mudin berani potong 2-3%
kah kah kah
Mau lawan gopal ka?
kah kah kah
Mana 2-3% lagi pergi?
Masuk poket siapa?
kah kah kah
Masuk poket toyol ke?
kah kah kah
Ini sudah tipu kaki nganga grombolan.
Kah kah kah
Semua gopal sudah kasi potong
DBP gopal potong, kpm gopal potong
Kah kah kah
Potong tu nak bawak mana?
kah kah kah
nak bagi toyol ke?
kah kah kah
Banyak potong macamana drebar nak dapat 10% dari taukeh bengkel?
kah kah kah
Baik potong kote gopal sekali
kah kah kah

Love Perak berkata...

memang best aku gelak betoi2 ni kah kah kah bodo punya sembab