Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 13 Mei 2010

KUEH BANGKIT MELAYU




BANGKIT TELAH MULA BANGUN





AMARAN DARI MELAYU



PROGRAM 13 MEI : GERTAK TOLAK GERTAKAN PAS - minsider

Gerakan Kebangkitan Rakyat (Gertak) tetap mahu meneruskan program “Melayu Bangkit” esok atas alasan ia penting bagi menyatupadukan orang Melayu, bukan seperti dakwaan PAS yang mengatakan ia bertentangan dengan semangat keharmonian negara.

Pengerusinya, Razali Idris berkata hanya PAS yang “mempolitikkan” isu tersebut kerana bagi mereka Gertak mahu membangkitkan kesedaran orang Melayu dan mengenang peristiwa berdarah 13 Mei 1969 yang sudah lebih empat dekad berlalu.

“Kita bukan nak bangkitkan semangat 13 Mei, cuma kita mahu membangkitkan kesedaran orang Melayu dengan minda waras.

KAH KAH KAH…

woit…. INI MEMANG HEBAT… kah kah kah..

kah kah kah….. TETAP MENERUSKAN PROGRAM GERTAK…. kah kah kah..

woit…. INI BELUM LAGI CUKONG BAGI AMARAN…. kah kah kah…

woit…. BILA CUKONG BAGI AMARAN…. LEMBIK…. kah kah kah..

kah kah kah…. TAK PECAYA … SILA BACA….. kah kah kah…



AMARAN DARI CUKONG


PROGRAM MELAYU BANGKIT DI TANGGUH
- mStar

Program Melayu Bangkit bersama bekas Mahathir Mohamad yang dijadual diadakan di Stadium Tertutup Gong Badak di sini ditangguhkan sehingga ke satu tarikh yang akan ditentukan kelak.

Program anjuran Institut Integriti Negeri Terengganu (IINT) bersama Gerakan Kebangkitan Rakyat (Gertak) pagi esok, ditangguhkan atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan termasuk aspek keselamatan, kata Pengarah IINT Arpin Draman.

Beliau berkata ada beberapa pihak yang tersalah anggap mengenai tujuan program itu diadakan memandangkan tarikh 13 Mei esok mengundang kontroversi.

"Saya menerima keputusan penangguhan ini 2 petang ini, iaitu ketika persiapan terakhir sedang berjalan," katanya pada sidang akhbar di Stadium Tertutup Kompleks Sukan Gong Badak di sini hari ini.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH


cakap berdekar degar
berak dalam belukar

cakap berdegar degar
nampak cukong mula ketar



nota:

kelmarin tt telah melaporkan
mca telah membatah program kueh bangkit
dan tt telah meramalkan pasti gertak
akan lembik kerana cukong ada power.

terbukti betul - gertak hanya gertak
kosong kah kah kah

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

keh3,,,,lu memang power bro,,,,camne lu leh tahu yg 'pembela melayu komisyen pak cukong ni' leh tak jadi wat program,,,hahahaha ngan PAS berani pum pang pum pang berdentom dentam ,,,ngan cukong takot sampai bersembor taik kat jubo(opsss de basoh bontot tak geng2 ni????) ...hahahahahahah,,,goling2 bro wa tengok,,,,hahahahahaah seb bek malaysia menang badminton malam td,,mungkin sbb ketidak adaan bik mama kot??,wawawawawawawawa

Tanpa Nama berkata...

bro isham...

jangkaan tu tepat..kakakakka...ni semua melayu jenis takde telor...gebang jer lobeh...

tak habih2 nak up-kan sentimen banggang tahap pukimak gerombolan ni...mengalahkan israel zionis n serbia....gi lah ramai2 dok kt pulau redang tu-isikan segala melayu dalam tu....semua melayu...jd bahlol....

Anti Rasis berkata...

Woi Razali Idris... lancau ngan telor kau tu potong aje la.. bagi makan kat anjing-2 cukong.. ade gak pek dah nye.. kih.. kih.. kih..

matstimketum berkata...

sedarlah bahawa geng cukong yang menguasai ekonomi umno-apco, tak caye lagi ker?

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah...nghan melayu boleh la tunjuk samseng dan keras kepala.

mengkala cukong cina datang sound, terus lari tak sempat pakai seluar!!!

itu bulum cukong india datang sound macam kes kampung buah pala kat penang. kalau ini kampung melayu, sah satu sen pun tak dapat claim, seb baik kampung ini kampung india, dapek jugak claim ratus ribu.

kalau kampung cina, lagi tak berani kacau langsung!!!!

melayu jadi hero kampung ajerlah.

suis-media berkata...

Salam Bro,

Ahli gertak ini terdiri dari golongan melayu songkok tinggi sahaja,apa cukong nak takut!!!bagi jee RM kat kumpulan ini maka lembik lah batang berjuntai dan bengkak mengembong lah buah palir melayu songkok tinggi nii.Kita percaya melayu yang akan menyertai perhimpunan ini nanti hanya lah terdiri dari melayu umNONOK.

Tanpa Nama berkata...

cuba yg wat ni cina bkn melayu bengap nih...konfom geng songkok tinggi dgn pekasam berdemo sambil menyalak idop melayu kehulu kehilir...pastu main bakar2 patung guan eng dgn kit siang..tau plak sentap bila bangsa lain wat

Lang berkata...

Gertak nak buat kueh bangkit... kueh bangket ada telur.. tp telur mesti kasi pecah kasi hancur... kalau tidak itu kueh tak mau bangkit la...

Pas ada BULAN, tp takda kueh bangkit, jd tak ada tulur la... Gertak tara heran sama pas sebab Pas takada tulur... Gertak ada tulur... walau pun sudah hancur...

Jangan main dengan cukong... cukong ada kueh BULAN.... dalam itu kueh ada tulur... tarak hancur punya... letak dalam kueh baik2 punya...

Gertak sudah takut sama gertakan cukong... Cukong ada tulur... Pas tarak tulur... Gertak? tulur hancur.. Cukong ada bulan... pas ada bulan... gertak sakit purut, datang bulan.

Azmi berkata...

lahanat ni nak buat tarikh baru...

Tanpa Nama berkata...

Kompang je lebih.

Tanpa Nama berkata...

isham....
betul lar lu ckp lagi..
dah lar tu..
jom lar beli kalashnikov...
ape lg mau tnggu??
mau tnggu loji nuklear bocor bru mau lawan???

Tanpa Nama berkata...

Baru kena gempaq dah takut
geng songkok tinggi mana ada tulur
penakut dekat cukong
berani hanya kat melayu
Cakap besar tapi habuk pun tarakk!!!
pembodek pengampu no 1.............

Tanpa Nama berkata...

eleh! kalau setakat pas gertak, gertak dah buat dah benda tahyul tu

ni pasal chua mca gertak la, gertak tak jadi buat

dah malu punya pasal, nak kaitkan pas pulak

pirah. kalu berani cubalah kasi warning sama itu chua mca serupa lu warning sama pas.

ada berani ka?
misti ubn tetonggeng punya!

Tanpa Nama berkata...

Org KLATE dan TRANUNG kata GERTAK tu maknanya jambatan, penghubung dari sini ke seberang sana........

Jadinya GERTAK ni adalah NGOs yang jadi penyambung/penghubung ke Umno-BN @ UBN @ Umpco..

jalan JPJ,panji.