Rabu, 26 Mei 2010

MAT MONGOL KENA TIBAI LAGI




SILA CARI BOMOH DAN PAWANG KALAU NAK CEPAT KAYA





TUKAR TANAH KTMB DENGAN TAPAK PERJUDIAN ?
- harakah daily

Belum selesai isu judi bola sepak, Najib Razak telah bersetuju untuk menyerahkan tanah Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di Singapura kepada syarikat usahasama dan digantikan dengan tanah di kawasan perjudian Singapura iaitu di Marina Bay.

Alasan yang digunakan adalah, tanah ini mungkin akan ditukar ganti dengan tanah yang lebih bernilai dan mudah dimajukan apabila Malaysia dan Singapura menubuhkan sebuah syarikat usaha sama sebelum 31 Disember 2010 ini.

Namun, Marina Bay adalah tapak perjudian yang dijangka menjadi resort perjudian yang terbaik di dunia.

KAH KAH KAH…

woit… KITA TUNGGU APA MALIKUL AKAN CAKAP… kah kah kah…

woit… KALAU MALIKUL SEMBAB KATA … DEAL TAK BAIK… kah kah kah…

kah kah kah… MAKA JELAS MALIKUL ADALAH BAKAL PM NEGARA KITA…. kah kah kaah…..

woit... MASA INI LAH MALIKUL PATUT ...TUNJUK HEBAT... kah kah kah..

kah kah kah... BARU SELURUH MALAYSIA HORMAT.... kahkah kah

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

T.T..tak kesian sama Najib kah?. Itu PM mamak sudah kosongkan reserve negara....itu PM zzzzz sudah perabihkan duit Petrol...Najib tinggal buah je..itu pun bini dia sudah pegang. Harga tanah di Singa yang pura mahal sehingga boleh capai 1 kaki persegi SGD1,500.00. Kalau jumlah tanah mencecah SGD90 Billion. Khazanah dapat 60 peratus, iaitu SGD55 billion. Kalau tukarkan kepada Ringgit Malaysia RM132 Billion...wah...Khazanah itu hak orang Melayu..Ketuanan Melayu..Hak Melayu dalam keistimewaan. Maka Perkosa atau lain-lain NGO Melayu akan diam. Pernah Dengar Nazi dan Sosiolisma Nasional German?. ....kha..kha...dulu Singapura dijual dengan Raffel pada tahun 1819..sejarah cuma ulang kembali untuk kita belajar kesilapan...Nanti timbul pulak cerita kononnya, dulu Cina Malaysia saja rampas hak orang Melayu tetapi sekarang Cina Singapura pun begitu juga...Cina Tiongkok nak buat Jambatan Pulau Pinang No.2...tak lama lagi Cina tiongkok pun rampas Tanah Melayu kat Penang...Cina Taiwan bukak kilang tiga tahun tak bayar KWSP pekerja sudah lari...nak cari taukeh Taiwan...duta pun kita kat taiwan tak ada...nak tuntut dgn CEO Melayu sudah papa kedana...kha..kha..kha. Pulau langkawi Frank Sinatra mintak tak jual pulak...Tunggu Obama mintak Pulau Tioman...hehehe!

Tanpa Nama berkata...

Lepas ni....kita jual pulak Perlis dengan Kedah kat siam...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Satu Hari Yang Panas (Part 1)

“Aduhai panas betul ari ni” Bentak Bik Mama kerana cuaca panas melampau sehingga mencecah 52℃… boink, boink, boink.. Bik Mama bergerak menuju ke meja makan dengan kelajuan maksimumnya (lebih kurang kekure berjalan le)… Pergerakan maksimum tersebut telah menggemparkan seluruh pelosok tanah air dengan tahap kegelinciran 6.9 pada skala Richter..

Keadaan itu hampir saja membuatkan Sumarni (bukan nama sebenar), bibik dari Kabupaten Bulukumba, Daerah Tingkat II, Propinsi Sulawesi Selatan menjatuhkan air fresh oren yang sedang ditatangnya.. Dalam pada itu didalam kepala hotak Bik Mama hanya terbayang keenakkan Fresh Oren buatan Sumarni... sedangkan yang tersirat, air fresh oren itu telah sebati dengan air liur tengik Sumarni yang tidak menggosok giginya pagi itu lantaran ubat gigi Kolgetnya abis dibuat untuk menyapu cipapnya yang luka kepanasan kerna ditusuk konek Mat Mongol lewat dinihari itu…

Hampir saja bersaing Bik Mama dan Sumarni tiba dimeja makan.. dengan rakus Bik Mama menogok air Fresh Oren itu seperti saja anak gajah tidak minum 3 hari lamanya.. Terasa geli geleman Sumarni dengan telatah majikannya itu... Setelah hilang kehausannya Bik Mama melihat Sumarni dengan ketelitian yang mendalam mencari kira-2 ada perubahan padanya… Bukan apa, Bik Mama sudah serik dengan kelaku Mat Mongol yang gatal konek itu.. 13 purnama yang lalu Bik Mama telah melupuskan Hantutuya (nama tidak ada kena mengena dengan yang masih hidup atau telah mati), bibik dari Mongolia kerna cemburu melihat Mat Mongol yang 24 jam tegang saja koneknya melihat bibik Mongolia itu…

Non-Excremental Individual berkata...

mahathir sepi je

Tanpa Nama berkata...

Satu Hari Yang Panas (Part 2)

“Ahhh… persetanlah” bengang Bik Mama kerna mendiang Hantutuya masih lagi terbayang dikepaka hotaknya… dia mesti pastikan Mat Mongol tidak buat hal lagi.. kalau tidak para warga yang sedang marah makin meluap-meluap jika timbul lagi skandal dan isu terbaru nanti… Kalau difikirkannya Bik Mama memang fobia dengan Pilihanraya ke-13… Masa makin suntuk Pilihanraya Ke-13 hampir tiba… Bik Mama tau… masanya dengan Mat Mongol sudah diambang sore… bukan diambang kecelakaan…

Sambil membetul kan seluar dalamnya yang dah basah lenjun dek air peluhnya, Bik Mama mengusap burettenya yang dah lama kegersangan.. nanti nak berjumpa ngan Carpet Boy la… “Ahh… kalau difikirkan boleh jadi gila aku nanti” bisik hati Bik Mama lantas dicapainya surat khabar Berita Hairan lalu diselaknya helai kedua
‘TUDM sedia pindah pangkalan di Sungai Besi
2010/05/18
SUBANG: Panglima Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Datuk Seri Rodzali Daud berkata pihaknya sedia memindah pangkalan TUDM di Sungai Besi jika kerajaan berhasrat untuk membangunkannya sebagai hab komersial.

Katanya, jika diarah berpindah, segala aset ketumbukan itu termasuk ibu pejabat dan pesawat yang kini berada di pangkalan terbabit akan dipindahkan di Pangkalan TUDM Subang atau pangkalan lain yang bersesuaian.

“TUDM tidak membantah, malah menganggap pemindahan itu sesuatu yang positif kerana ia memberi peluang kepada TUDM untuk mendapatkan prasarana yang lebih baik serta moden.

“Malah, kita juga dalam perancangan untuk memindahkan pangkalan terbabit ke Dengkil, bagaimanapun belum sampai masanya untuk membincangkan perkara itu,” katanya selepas menyampaikan Sayap Kuartermaster pesawat Nuri siri 19/09 dan pesawat angkut siri 05/09 di sini, semalam.

Pada majlis itu, 16 anggota TUDM, tiga anggota Tentera Laut Diraja Malaysia dan tiga anggota bomba menerima sijil dan Sayap Penerbangan Kuartermaster.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sebelum ini menafikan laporan akhbar bahawa Pangkalan TUDM Sungai Besi akan akan diubah suai dan dibangunkan sebagai hab komersial termasuk dilengkapi dengan pusat pendaratan helikopter.

Katanya, kerajaan tidak mempunyai sebarang rancangan dan tiada perubahan yang akan berlaku kepada lapangan terbang pertama di negara ini yang diisytiharkan bertaraf antarabangsa pada 1 Ogos 1956 oleh Perdana Menteri pertama, Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj.’

“Hmmm… burette dicita pipette mendatang, ada lagi spesis dungu cam Rodzali Daud ni, aku bagi dia 2-3 juta dah ok le mamat ni” getus Bik Mama tentang idea barunya untuk merembat harta benda para warga… sekali lagi….

Lang berkata...

mesia bakal menang new award... dulu negara pengeksot babi terbesar di asia tenggara... pas ni negara tehebat dalam judi...

tunggu dan lihat