Isnin, 12 Julai 2010

BAHASA MENUNJUKKAN BISUL




INI BARU COOL !



UMNO PEMBELA BAHASA MELAYU – berita hairan

UMNO perlu terus menjadi pembela dan penegak kepada usaha memartabatkan bahasa Melayu, sekali gus membuktikan kepada semua kaum di negara ini bahasa kebangsaan itu sebagai teras kepada perpaduan.

Rais Yatim berkata, pemimpin UMNO di semua peringkat perlu merujuk kembali dan memahami Fasal 3 Perkara 5 perlembagaan UMNO yang menetapkan bahasa Melayu dijamin kedudukannya sebagai bahasa rasmi yang tunggal.

KAH KAH KAH


woit… PRECINT…. kah kah kah..

woit… KL CC…. kah kah kah..

woit… LRT…. kah kah kah..

woit…BUJET…. kah kah ka…

kah kah kah…. BUKAN MURTABATKAN BAHASA…. TAPI MURTABAKKAN BANGSA… kah kah kah..

woit… MALAON INI PERNAH CAKAP… PEKATAAN PRECINT DU PUTRAJAYA AKAN DI TUKAR…. kah kah kah..

woit… SAMPAI SEKARANG TAK TUKAR TUKAR….kah kah kah..

woit… MASIH DALAM KAJIAN ATAU BUJET TAK ADA …. kah kah kah..



KUASA BAHASA ARAB ELAK PEMESONGAN
- berita hairan

Setiap ahli UMNO perlu meningkatkan penguasaan bahasa Arab bagi mengelak mudah dipesongkan pendirian selepas mendengar hujah dan tipu helah pemimpin parti pembangkang yang tahu menggunakan istilah tertentu untuk mengelirukan mereka.

Ahmad Zahid Hamidi, berkata pemimpin PAS menggunakan pelbagai istilah Arab untuk mengelirukan masyarakat mengenai hubungan parti itu dalam pakatan pembangkang.

KAH KAH KAH…

kah kah kah....ARAB PULAK... kah kah kah..

woit… MANA YANG BETUL INI?.... kah kah kah…

kah kah kah… BAHASA MELAYU BELUM BETUL…. NAK BERALIH KE BAHASA ARAB PULAK…. kah kah kah..

kah kah kah…. AHLIN… BAKSHEEH…. FULUSSS….kah kah kah..

kah kah kah….ANA ANTAR UNTA UNTUK UMI ANTA… kah kah kah..

kah kah kah… UNTA UNTA ANTA UNTA UNTA ANA …PROJEK MASTYUUUUK…. kah kah kah…

kah kah kah…. WASALAAMI….AL BAKSHEEEH…KENA BERI…kah kah kah

nota:
tahun ini boleh sponsor jkk
pergi umrah tak kah kah kah


21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

WOIT TT...ANWAR DAH JADI EJEN CIA..


BILA ANWAR NAK JADI EJEN PARTY TUPPERWARE.BEB?

HEHEHEHE

P/S: TLG TANYA KAT MAHAFIRAUN BRAPA DIA BAYAR UNTUK MASUK WHITE HOUSE MASA DIA BERKUASA? SEMUA ORG TAHU DIA BAYAR, NAK CONFIRM AMAUN JE..

Tanpa Nama berkata...

Mamat Zahid ni boleh cakap Arab ke tak...?

Tanpa Nama berkata...

sape yg perkenalkan perkataan BAJET?dulu elok2,sedap2 guna belanjawan,tiba2 tukar jd BAJET?sape yg perkenalkan ni??sape dpt jwb dpt isap kotey madey

-madey kimak-

opisboi berkata...

urat kontot den dah putus asik golak sobab umno kato anwar ejen cia......goli hati ese... esok 2 anwar ejen mossad pulak pastu kgb...pastu m16..pastu three..wakkakka..nampak sangat udah lomas dah umno

IbnAbdHalim berkata...

UMNO dah merepek, merapu tak tentu haluan kerana kehilangan sokongan Melayu, maka ada-ada saja cadangan bagi menarik Melayu ke parti reput tersebut. BN nak pinda undang-undang nak tarik golongan muda.

Di front lain pula kini UMNO sibuk mem burukkan pemimpin pakatan terutama DSAI.

Tanpa Nama berkata...

Dakwa seorang malaon bernama Elaine Meinel Supkis, yang kononnya, seorang penulis blog di New York..... Anwar Ibrahim merupakan alat ciptaan CIA bagi menjaga kepentingan dan perancangan sulit Amerika Syarikat di Malaysia. Pulak dah.....

Weh.... siapa binatang si Elaine Meinel Supkis ni?? Angin tak der.... ribut pun tak der, ... See Moretup-tup out of the blue.... muncul jer nama dia. Blogger terkemuka daripada US, konon. Isy.... tak pernah dengor pun. Watak Elaine Meinel Supkis ni.... fiction atau real?? Apakah ini satu lagi wayang yang diproducekan oleh puak-puak UMNO/APCO??

Yang syiuknya.... belum apa-apa lagi, si Hishamuddin udah melatah sakan. Eh.. eh... rasanya ni, melatah yang dibuat-buat. Melatah untuk distract attention daripada rasukan hantu Altantunya yang sedang giler-giler menglibang-libukan hati perut Najib, PM 1Malaysia. Satu dunia kini sedang menyaksikan bagaimana the ghost of Altantunya sedang merasuk. Yang membongkar.... berada di London, yang menyiasat.... berada di Paris dan yang terkencing dan tercirit pulak.... berada di Malaysia.

Dan... at the same time, mungkin juga, mereka cuba nak gertak dan takutkan Anwar. Fuuuuhhh.... don't play-play, CIA dan Mossad want Anwar dead!! Weh.... silap orang ler. Anwar bukan macam korang, penakut. Hanya tunjuk berani, sebab kuasa ada dalam tangan. Kalau tak da kuasa.... aku rasa, korang sure dah terkincit dah!! Gah ler sementara kuasa ada...

Korang dengor sini baik-baik. In kata-kata Anwar tau.... "Kalau takut pada risiko, jangan bicara tentang perjuangan". Apa...?? Korang ingat Anwar heran ke semua stupid allegations yang korang cuba wayangkan tu?? Salah orang ler weh....

Don't forget.... dia pernah di ugut, dibelasah dan dia pernah difitnah. Dia pernah di ISA dan dia juga pernah ber-rumahkan penjara. Pada dia, semua tu nothing.... Alah bisa tegal biasa!!

Pada persepsi umum.... semua itu ialah tanda-tanda bertapa allergic dan takutnya kuncu-kuncu UMNO/APCO dengan manusia bernama Anwar Ibrahim. By hook or by crook.... langkah dan kemaraan Anwar, must be stopped!! Kalau tidak.... survival politik kuncu-kuncu UMNO/APCO, is in jeorpady.

Yang lawaknya..... Hishamuddin melatah hanya dengan maklumat daripada berita yang dilaporkan oleh sebuah surat khabar yang kredibiliti, integriti dan reputasi sudah berada dalam limbah yang penghor baunya. Akhbar apa tu, ya??

Utusan Meloya.... ejen propaganda UMNO/APCO!! Boleh caya ka??

Poooraahh....!!! But... apa-apa pun, KDN mesti siasat kebenaran dakwaan akhbar tersebut. Kebenaran atau fitnah?

Aha..... suruh jawatankuasa 'Ministry of Truth' bersidang cepat. The sooner, the better. Jangan tunggu lama-lama. Mesti efisyen tau?? Nanti KPI korang jatuh merudum.

p/s:
APCO...SEDIA BERKHIDMAT!

Tanpa Nama berkata...

umno kian nazak.., dah tadak isu dah... cepat2 la mampos..... cakap merapu2.. gila, biol... fukimak hamno...

Tanpa Nama berkata...

jawapan bertulis kepada kueri anda:

ana telah membawa isu ini kepada peringkat superior untuk dibincangkan, malah kami telah menjadikan item ini suatu prioriti untuk diperhalusi dengan halus. ana ingin menekankan, kami tidak pernah memperhalusi item ini dengan kasar, kerana memperhalusi itu sendiri membawa maksud halus, dan tidak boleh disalahertikan dengan satu lagi perkataan bahasa malaysia, iaitu harus, kerana harus adalah merupakan perkataan yang hanya diutarakan oleh mufti di utara sana, walaupun kadang-kadang kedapatan kalangan orang-orang cina pendatang yang menyebut perkataan harus sebagai halus, akibat kekontotan lidah mereka yang pendek dicampur ketebalan lidah mereka yang tebal, lalu gagal menyebut huruf r. walaubagaimanapun, kami akan duduk semula untuk berdiskusi selanjutnya pada bulan depan di putrajaya presint 2. jelas sekali anda boleh lihat dengan jelas, usaha kami telah membuahkan hasil yang berbuah, apabila kita perhatikan perkataan presint telah pun kami gunakan sebagai perkataan bahaasa malaysia untuk menggantikan perkataan bahasa inggerisnya, precinct. ini adalah satu kejayaan berkat diskusi kami. tentang perkataan-perkataan klcc dan lrt, ini sebenarnya adalah nama-nama khas, jadi sukar nak tukar. walaubagaimanapun, kami telah menimbang perkara ini dengan dacing kami sendiri, bersama-sama juga dengan perkataan bajet yang anda sebutkan. namun setakat hari ini, ianya masih belum muktamad.
terima kasih atas kueri anda.

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)

Tanpa Nama berkata...

Salam Tuan TT

nota:
tahun ini boleh sponsor jkk
pergi umrah tak kah kah kah

ini bukan kije Zaid Hamidi tapi kije YB HamdiAbu Bakar pendek DUN Pengkalan Baru

Tanpa Nama berkata...

Woii!!!
Rice Ya Tim,
Cakap hang belit2 la!
Setakat beli PhD kat warung
mana ntah,
Nak daulat bahasa konon!
Pi mampus la!

Tanpa Nama berkata...

walhujanisejukisetubuhi walmandijunubi.....yang ni bahasa arab versi zahidimidi

Tanpa Nama berkata...

Eleh..merapu tak tentu pasai.. Tang nama UMNO pun masih singkatan mat salleh..Inikan pula perjuangkan bahasa melayu. Pigi da..khakkkk..ptuihhhh..

Tanpa Nama berkata...

PPSMI nape pula malaon bersengkongkol? Habis anak-anak kami tunggang langgang. BM tak reti BI lagi tak reti. Akibatnya markah Matematik 10%, markah sians 5%. Inilah dia perjuangan UMNO. UMNO celaka.

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana pula perkataan twat? Cik Khairy kita tu suka menggunakan perkataan itu! Bila lagi hendak diMelayukan penggunaannya? Hahahahahaha!

Tanpa Nama berkata...

Saya sedang buang air besar dalam jamban akibat ketawa terlalu banyak akibat membaca artikel ini! Huak! Huak! Huak! Adoi perut buat hal lagi! Hahahahahahaha! Kelakar tahap jamban, Mamat Zahid !

Tanpa Nama berkata...

elaine meinel supkis .... bunyi bunyi macam si jarjis le... kome jangan heran ... ini memang permainan umngok ..... cube kome cek balik ...

.. orang kalau udah nak tumpor biasa cakap meraban ... tak caye tanye orang kg gajah perak tengah ....

Tanpa Nama berkata...

Bro, itu jowo sg tiang banyak kuat baksis! Bos dia najistuya almongoli lagi kuat sampai RM1/2 billion dia balon!

skemasucks berkata...

Kehkehkeh. Lu memang lawak la bro. Baru tengok tajuk dengan gambar 2 pun gua dah gelak. 2 tak baca isi lagi.

Cakap tak serupa bikin...tulah kesimpulannya. Retorik je lebih.Sibuk kata nak memperkasa bahasa Melayu tapi dia juga yang sibuk tukar BELANJAWAN ke BAJET... Isu guna bahasa Arab tu aku tak berani kata apa2...

Tanpa Nama 11:51 - yuck! Hisap pelir madey? dah berkedut2 2 siapa yang nak? bagi free pun tak ada nak kot! hahaha.

Lang berkata...

"untuk selamatkan melayu, semua ahli2 wajib mempelajari serta menguasai bahasa2 berikut bagi menangani dakyah pembangkang... bahasa2 yg saya maksudkan ialah jawa untuk dikawasan johor, minang untuk kawasan n9 dan sebahagian melaka, mandailing, bahse perok untuk kawasan perak, bahasa siam untuk kawasan perlis dan kelantan, bahasa iban, kadazan, murut dan yg berkaitan untuk kawasan sabah serawak... dan akhir sekali bahasa hebrew untuk di putrajaya" kata seorang perwakilan dalam perhimpunan parti.

Tanpa Nama berkata...

heii..dia ckp arab daa,wal padang fasiru,tumpuk2 taik unta la...kah kah,lwk btl tuan zahig ini

Tanpa Nama berkata...

Bahasa Melayu???

I have a ballpen
My ballpen is blue
I have a poor PM:
'You help me, I help you'


vikmoro kombet.