Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 26 Ogos 2010

BARU SEDAR - PADAN MUKA




BELAJAR BUAT KERJA DENGAN TENAGA SENDIRI




KONTRAKTOR KELAS F JADI NELAYAN - melayau

PULAU PINANG 25 Ogos – Percaya atau tidak, ada di kalangan kontraktor bumiputera kelas F terpaksa menukar kerjaya menjadi nelayan dan pengawal keselamatan untuk menyara keluarga.

Keadaan itu berlaku berikutan perniagaan mereka yang semakin tenat akibat kekurangan projek.

Timbalan Presiden Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia (PKMM), Mohamed Fadzill Hassan (gambar) berkata, kira-kira 29,000 kontraktor kelas F bumiputera di negara ini kini berdepan kemungkinan terpaksa gulung tikar berikutan keadaan perniagaan mereka yang semakin meruncing dan parah.

Menurutnya, projek-projek yang ditawarkan kerajaan Pusat kini semakin berkurangan sekali gus peluang untuk kontraktor kelas F mendapat kerja sangat sukar.

nota:
ini berita baik. cari rezeki yang halal bukan
buat duit atas tenaga kerja orang lain. selalunya
kontrektor melayu ini hanya cari projek lepas tu jual projek
atau ambil kontrek bagi buruh gaji murah – kerana gaji murah
ini lah cara kontrektor buat duit.

berita ini juga berniat buruk nak tunjuk kan bahawa kerajaan
pakatan d pulau pinang tak bantu kontrektor melayu.
tapi ingat contoh kontrektor melayu yang klasik ialah
zah hujan dimana dia buat syarikat 2RM nak ambil kontrek
jaga pada golf yang bernilai 40 juta – pergi mampuslaa dengan
kontrektor bumiputera.

belajar belajar lah buat kerja yang halal.
gunakan tulang empat kerat jangan nak
meniaga atas angin sahaja
zaman meniaga atas angin dah abis
meniaga atas angin akan makan angin
dan keluar kentut kah kah kah


9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah

dulu masa duit banyak enjoy kaki pompuan.skang tanggung la sendiri.

Allah maha kuasa.siapa tak bersyukur akan terima akibatnya.rezeki semua Allah yang bagi bukan bapak(BN) yang bagi.

Tanpa Nama berkata...

GEROMBOLAN PUKIMAK!

Tanpa Nama berkata...

setuju bang.yang tak dapat cari makan kontrektor 10%,kontrektor yang gunakan tulang 4 kerat tak menang tangan,siapa pun memerentah projek tetap jalan .Yang KATA TAK ADA PROJEK TU KONTREKTOR makan %.

Tanpa Nama berkata...

Timbalan Presiden PKMM pun orang UMNO, bagi tahulah kat Najib masalah orang hang. Masalah ini yang menimbulkannya ialah Najib, dan yang boleh menyelesaikannya juga Najib.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

PADAN MUKA MELAYU BODOH!!!! bergantung sangat kat gerombolan itu la jadinya.... gulungla tikar banyak banyak, boleh jual tikar. tengku(rak) adnan / jaikisen pon boleh kaya jual kapet takkan konterkter kelas f tak boleh.....

Tanpa Nama berkata...

setuju bebenor..pegi mampuslah ..masa dapt projek ..hidung tinggi..ttutup peluang org lain sbb kroni dgn gerombolan...Aku dah meluat betul .semua tender dan projek dia org sapu..kerja tak ada kualiti..report tak makan..kebal..puiih! menyusahkan penjawat awam nak buat keputusan.

Tanpa Nama berkata...

Kontaktor kelas F semuanya dari gulongan gerombolan UMNO bila tersepit sedikit, melalak tak tentu pasal.. Macam puak puak katak katak yang sedang melompat, katak katak parti itu pun nak projek juga pasal dah lompat parti.

suis-media berkata...

Salam Bro,
pegi mampus laa ini kontrektor semua cap keris...dulu baru dapat satu projek dah enjoy beli keta mers,beli rumah juta juta,kawin lagi ngan cewek indon,padan muka ini semua kena sumpahan bini tua...kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

ZAH HUJAN!!cam celaka TT ni...wakakakaka


-madey kimak-