Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 26 Ogos 2010

JANGAN BUAT KERJA BANGANG




INI KERJA BANGANG




UTARA : MERDEKA SEPI – berita hairan

Hanya tinggal beberapa hari lagi negara ini akan menyambut Hari Kemerdekaan Ke-53, namun kedatangan hari bersejarah itu seolah-olah tidak dirasai dan dihargai kerana tidak banyak pihak sama ada jabatan dan agensi kerajaan serta sektor swasta mahupun pemilik premis mengibar Jalur Gemilang.

Tinjauan Berita Hairan mendapati situasi sebegini sangat menyedihkan kerana ia menunjukkan sikap tidak patriotik di kalangan penduduk negeri ini hingga gagal menunjukkan kebanggaan kepada hari kemerdekaan.

Premis pejabat, sama ada milik kerajaan Persekutuan ataupun kerajaan negeri, ada yang memasangnya tetapi hanya setakat cukup syarat dan ada juga yang sudah pudar warna benderanya.

Sekiranya peruntukan menjadi alasan, ia tidak munasabah kerana dalam satu bangunan, ramai kakitangan yang mampu memberi sumbangan RM10 setiap seorang kerana harga Jalur Gemilang yang dijual di pasaran, tidak mencecah RM15 seunit.

Apabila ia dilakukan tanpa menunggu arahan ataupun surat pekeliling, sudah pasti Jalur Gemilang akan berkibar dengan megah di setiap bangunan kerajaan terlebih awal tanpa menunggu saat akhir.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… NAK KIBAR KEPALA BANA APA?.... kah kah kah..

woit… INI BERDERA CIPLAK … CIPLAK DARI BENDERA AMERIKA… kah kah kah..

woit….NAK JADI BODOH BUAT APA…. KIBAR BENDERA CIPLAK…. kah kah kah..

woit… KALAU BENDERA ORI… OKAY JUGA… ADA SEMANGAT… kah kah kah..

woit… NAK JADI BANGANG BUAT APA…. kah kah kah..

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sama gak bangan macam bos aku... kompeni duit beratus juta...

tapi bila kebajikan sosial pejabat, suruh anak buah kolek duit buat kebajikan... dah la anak2 buah pelir dia gaji ciput, disuruh pulak bersedekah kepala bana dia... yang dia gaji puluh2 ribu pun, takat hulur rm50 jer...

contoh hasil didikan gerombolan... bodoh dan membodohkan orang...

apa salahnya guna duit kompeni 30-40 juta buat amal jariah? ini suruh orang yang gaji tahap miskin tegar buat amal jariah!

Tanpa Nama berkata...

sedap mulut je nak suruh org kuar duit beli bendera..dia xtau ke rakyat sekarang terseksa dgn keadaan ekonomi angkara gerombolan shilake tu?lancau!!!!itu wang rm10 baik beli air tebu dgn murtabak..kenyang gak perut..

yb berkata...

Main cinta berpada-pada, kasih hilang usah dirayu.

yb

jab sp berkata...

Isyam,ciplak atau tidak,ianya tetap bendera Malaysia,bendera yang aku kenal.
kalau nak kira ciplak,Isyam TT bukan anak Melayu N9,tapi anak yang kita tak tau apa pun bangsanya pasai,kasutnya ah,bajunya ah,penglibatan teaternya ah.Isyam ini semua bukan hak Melayu,hak sakai pun bukan(aku keturunan sakai).
Berpada padalah bila berbincang perkara bendera,lagu kebangsaan.Apa yang nak bangga dengan negara jiran yang rakyatnya banyak cari mentekedarah kat Malaysia ni.

Gen Fujita berkata...

"Sekiranya peruntukan menjadi alasan, ia tidak munasabah kerana dalam satu bangunan, ramai kakitangan yang mampu memberi sumbangan RM10 setiap seorang kerana harga Jalur Gemilang yang dijual di pasaran, tidak mencecah RM15 seunit."

RM10 tu baik buat beli lauk berbuka puasa.

Tanpa Nama berkata...

harga minyak, barang lain, perkhidmatan semua dah naik, mana ada hati nak merayakan... bagi duit pun dipanggil bantuan kewangan. kerajaan jahat, kami bayar cukai pun dikatakan terima bantuan!

Tanpa Nama berkata...

Yang merdeka cuma geng geng keriskarat...bebas merompak khazanah negara. Sekarang lanun lanun ni tengah mati kutu macamana nak jatuhkan kerajaan rakyat...

Tanpa Nama berkata...

isam... wa kasi las woning sama lu, sekali lagi lu letak gambar keling gila mendera kat blog lu... wa sumpah taknak surve lagi. meluat dan sakit ati tengok keling gila membodek!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kereta yg letak bendera ni pun jenis kereta yg buruk,teksi dan murah je..kereta mewah langsung tak nampak..sepatutnya yg pakai kereta mewahlah letak bendera kat kereta banyak2..kerana golongan inilah yg dapat banyak laba dari kerajaan...

Tanpa Nama berkata...

UMNO saja loghat nak membesar-besarkan ghairahnya sambutan Kemerdekaan yang dikaitkan dengan 'perjuangan' terhadap melepaskan negara dari cengkaman kolonial sedangkan sejarah boleh buktikan orang UMNO bukan pejuang melainkan diberi keistimewaan untuk mengisytiharkan kemerdekaan. Orang tulen yang memperjuangkan membebaskan negara dari belenggu penjajah British adalah golongan Komunis dan golongan radikal Melayu/Cina/India yang banyak masuk jel atau lari ke hutan kerana diburu dek kolonial, orang UMNO entah bagaimana dapat permaidani merah untuk menguruskan kemerdekaan dan melaksanakan dasar yang sarat diskriminasi dan banyak menguntungkan elit pemerintah. Rasa marah itu masih ada dalam jiwa anak muda dan mungkin bukan puasa saja yang menyebabkan sambutan merdeka selama ini yang tiada kena mengena dengan luahan patriotisme tapi satu keraian yang silap. Mereka yang tulen memperjuangkan kemerdekaan tidak pernah ditonjol, melainkan tonjol barisan tentera, OKU, agensi kerajaan, polis, belia, staf MACC,angkasawan untuk tatapan pemimpin negara dalam suasana yang sarat dengan jalur gemilang yang bukan autentik ( tiru sedikit dari jalur AS dan juga lagu negaraku yang diciplak dari lagu Perancis ala Hawaii) - sungguh tak ori paparan kemerdekaan! Jangan merungut lagi kenapa kemerdekaan tak ada roh patriotik, tapi ada roh konsert!

Tanpa Nama berkata...

Sejak bila kita ni merdeka. Negara ni hanya bertukar penjajah...muka lain tapi perangai serupa je.

Tanpa Nama berkata...

jap sp...jgn la jd bodoh,ko ni potong stim la,fokus la,kite nk tibai gerombolan,jgn jd wali pulak

tanpa nama 20:12
ni pun bodoh gak,surf la bongok,bkn surve....surve tu kepala bana apa?

-madey kimak-

AvanzaG berkata...

Sang Saka adalah bendera asal kita...lihat bendera Umnogok dan Pas...asas bendera itu adalah Sang Saka...

Negara kita dah lama jadi proksi US...rakyat jer tak sedaq

MeriamBuluh berkata...

Ya la TT...sejak mula aku kenal bendera Malaysia aku rasa tak syok langsung..lebih baik bendera negeri aku Kedah...kurang2nya ada identiti tersendiri...
Pas nie kita cadangkan buat bendera barulah..yang dok ada la nie pun dah kena baling ngan najis oleh puak2 indon...
Kekalkan bulan bintang warna kuning,merah dan yang biru tu kita gantikan dengan biru PKR dan hijau..baru real sikit ...heheheehehe

rattlehead berkata...

oic.....tak kibar bendera Malaysia kira tak patriotik....kalau rompak harta negara/rakyat kira patroiotik sgt la ye....bagus tu...kipas2 jgn tak kipas...

tobinami berkata...

just change this lousy f**king Government, we can change anything & everything, not just our flag! very simple maths.