Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 16 September 2010

APA DIA HARI INI




MARI KITA MENGINGATI HARI INI


akhirnya berjaya juga
rakyat sabah dan serawak
untuk dapat menyambut hari
kemasukan mereka ke dalam malaysia

apakah kemasukan mereka
membawa kebaikan ?

yang jelas untuk keluarga taib mahmud
masuk malaysia memang menuntingankan.

yang jelas untuk keluarga musa dan kroninya
sabah masuk malaysia memang menguntungkan


MANA DIA

selalu kita di ingatkan
ada perjanjian 20 fasal
untuk sabah dan serawak
memasuki malaysia?

mana dia perjanjian ini ?
sila sebar kan perjanjian ini


KONTRAK SOSIAL

selalu kita di ingatkan
semasa hendak menubuhkan
tanah melayu yang merdeka
ada 'kontrak sosial'

jika ada sesiapa yang bercakap tentang
kontrak sosial ini sila minta:

1 - tunjukan rupa bentuk kontrak ini
2 - perjanjian kontrak ini ada siapa dengan siapa?


MEMULA MOON


ini lagu dari peranchis
di ambil oleh idonesia jadi lagu terang bulan
diciplak lalu dijadikan lagui negara ku

negara malaysia yang bebas merdeka perlu
lagu kebangsaan yang baru bukan memula moon.


JALUR GEMILANG

ini di ciplak dari bendera amerika
tak ada motif nusantara - merah putih -

negara malaysia yang yang bebas merdeka perlu
satu bendera yang baru


TOLONG JANGAN TIPU

tolong jangan tipu hal memula moon
kami boleh dengar dalam youtube

tak tahu youtube
ini stesen radio dan tv
yang menibai gerombolan kah kah kah


HARI INI

hari ramai yang bangun lewat
hari ini ramai yang dah celah
hari ini ramai yang ambil cuti panjang

hari ini ialah hari jadi lee kuan yew kah kah kah

7 ulasan:

ultra melayu berkata...

kah kah kah... jangan lupa hisham oii..kah kah kah.

kah kah kah.. 16 september adalah hari menipu oleh anwar ibrahim.... kah kah kah..

kah kah kah.. kau pun kaki kelentong hisham oii... kah kah kah..

kah kah kah.. udah-udah lah nak menipu.. kah kah..

kah kah kah.. dasar meleis yang tak sedar diri.. kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Menyambut perayaan hari Malaysia sepatutnya dilakukan sudah lama dahulu. Sejak Sabah dan Sarawak menjadi sebahagian Malaysia ia sepatutnya sudah dijadikan acara tahunan sejak 1963 - 2010. Tapi takda sapa peduli. takda sapa ambil tahu. PM 1 - PM ke 6 pun tak pernah ambil tahu. Setelah semua hasil mahsul negeri disedut maka membangunlah Kuala Lumpur tapi takda siapa pun nak sebut-sebut akan besarnya makna dua buah negeri ini berada dalam gagasan Malaysia. Apabila pembangkang semakin berkuasa barulah perkara ini dijadikan satu agenda besar kerajaan. Saban hari tv dan radio menyiarkan iklan-iklan yang mengungkapkan betapa Hari Malaysia itu mendalam maknanya. 31.08.1957 adalah hari kemerdekaan tanah Melayu dan bukan Sabah dan sarawak. carilah dalam buku sejarah yang objektif pasti ada fakta ini. Terima kasih pembangkang...

Tanpa Nama berkata...

UMNO mana ada ide sendiri semua ciplak hak orang lain kemudian mengaku dia punya.
Yang sahih untuk UMNO ialah Raja Ciplak yang berterusan tipu rakyat Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya TT.
Pak Zubir Said dah karang tiga lagu untuk Malaysia gunakan sebagai Lagu Kebangsaan.
Tapi ditolak.
Singapura guna lagu "Majulah Singapura" juga karangan Pak Zubir Said.
Dalam Sukan Olympik di Singapura baru-baru ni, lagu tersebut dinyanyikan dengan penuh bangga oleh putera puteri Singapura yang majoritinya Cina.
Lebih mengkagumkan liriknya masih kekal dalam Bahasa Melayu.
Lee Kuan Yew kalau nak tukar liriknya dalam Bahasa Cina pun boleh.
Saya setuju dengan TT supaya Lagu Kebangsaan dan Bendera kita ditukar.
Apatah lagi lagu "Terang Bulan" ("Negaraku") pun ciplakan lagu Perancis "Memula Moon".
Dengan itu tak mudah sesiapa pun mempersendakannya, macam Sukarno lakukan dulu.
Corak Bendera pula bak kata TT, takda citarasa Nusantara.
Seolah-olah Malaysia ni jadi sekutu Amerika pula.
Kalau kita ke PBB New York, Bendera Malaysia saja seakan-akan sama dengan Amerika.
Israel pun taknak ikut.
Lagi satu nak jimatkan duit rakyat, apa kata kita sambut Hari Malaysia saja, 16 September.
31 Ogos tak payah buat.
Apa macam?

Tanpa Nama berkata...

TT,
Sarawak Sabah tidak 'MASUK' Malaysia. Malaysia tidak wujud sebelum 16 Sep 63, bagaimana nak masuk sesuatu yang belum wujud? Sarawak, Sabah (& Singapura) sebagai 'independent' entiti, bergabung dengan Persekutuan Tanah Melayu untuk menubuh sebuah negara baru, sebuah konfederasi bernama 'Malaysia'.

Merdeka pada 31 Aug tidak ada kena mengena dengan Sabah dan Sarawak.

Sila perbetulkan fakta ini dalam puisi tuan.

Tanpa Nama berkata...

flash back pada zaman silam....

lagu moon mungkin time tu ade vip gi keberet yang kebetulan ade memain kan lagu tersebut, dik terdengar pulaks akan kesedapan melody nya, terus tangkap dalam kepala kalau kasi jadi lagu kebangsaan pon ok gaks.. huhuhuh

malu la weii.. semua ciplak.. ni waja baru nak keluor pon ciplak gaks. dulu sama sekarang sama aje.. ciplak..

Tanpa Nama berkata...

hahaha...lepas nie dengar je terang bulan atau memula moon...kena berdiri tegak la...xpon ranjit ja bila ada majlis rasmi...pasang lagu memula moon...baru diaorang tau mana datang negaraku