Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 16 September 2010

TOYO BUAT BUAT TAK TAHU




TOYO : PERKASA LEBIH KE DEPAN ISU MELAYU
–mkini

Khir Toyo berkata, beliau melihat bahawa NGO Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) lebih ke hadapan dalam menyuarakan isu-isu berkaitan orang Melayu di Selangor.

Dalam satu wawancara khas dengan Malaysiakini sebelum ini, bekas menteri besar Selangor itu berkata, beliau tidak tahu mengapa pergerakan Pemuda Umno tidak memainkan peranan tersebut.

"Mungkin NGO lebih banyak bersuara berbanding Umno, (tetapi) Umno ada strateginya sendiri (iaitu) cuba untuk mendekati masyarakat terlebih dahulu.

KAH KAH KAH…

woit…. WAK BOTOX TANYA… kah kah kah..

woit… MENGAPA PEMUDA GEROMBOLAN TIDAK MEMAINKAN PERANAN?.... kah kah kah

kah kah kah…. INI KERANA SURAT NIKAH SUDAH KUREEENG NILAI…kah kah kah..

kah kah kah... DULU SURAT NIKAH HOT HOT HOT... kah kah kah..

kah kah kah... SEKARANG SUDAH BASI.... kah kah kah..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Si Toyol ni patut merengkok di dlm penjara kerana rasuah !!

Tanpa Nama berkata...

astagfirullah, 3-4kali aku ulang baca 3 ayat/perenggan tu, tapi tetap tak paham maksud sebonar ayat doktor gigi tu. ingatkan tulisan doktor je susah nak paham, rupa2nya bahasa doktor pun berbelit2 macam tulisan dia jugak - doktor ni cakap bahasa jawo ke???

Khir Toyo berkata, beliau melihat bahawa NGO Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) lebih ke hadapan dalam menyuarakan isu-isu berkaitan orang Melayu di Selangor.

Dalam satu wawancara khas dengan Malaysiakini sebelum ini, bekas menteri besar Selangor itu berkata, beliau tidak tahu mengapa pergerakan Pemuda Umno tidak memainkan peranan tersebut.

"Mungkin NGO lebih banyak bersuara berbanding Umno, (tetapi) Umno ada strateginya sendiri (iaitu) cuba untuk mendekati masyarakat terlebih dahulu.


kekonfiusan aku terhadap ayat jawo ni:
si-jawo mempersoal atau cuba merendah2kan kemampuan pemuda umngok (perenggan 2) pimpinan kj sebab gagal bersuara utk kaum melayu, berbanding kelantangan chip katak.
tapi dalam perenggan 3, si-jawo mengaku yang umngok sendiri (bukan pemuda umngok sahaja) pun SAMA JUGAK tak cukup lantang berbanding chip katak!

so apa point sebonar jawo ni? nak kutuk/jatuhkan pemuda/kj ke atau nak cekik leher dia sendiri (sebab si-jawo pegang jawatan tinggi dalam umngok)

siapa kat sini reti bahasa jawo tolong rungkai ayat berbelit ni?

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY