Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 8 September 2010

HARI RAYA HARI INI




SUDAH NAMPAK BULAN - APA LAGI




9 DITAHAN DI KANGAR SAMBUT AIDILFITRI HARI INI – berita hairan

Sembilan anggota Jamiah Al-Zikri Awwalun, termasuk lima sekeluarga, ditahan selepas dikesan menyambut Aidilfitri awal di sebuah surau yang menjadi markas pergerakan kumpulan itu di Seriab, di sini, hari ini.

Kumpulan berkenaan yang membawa fahaman berasal dari Indonesia, ditahan selepas dikesan menunaikan solat Aidilfitri yang disertai khutbah disampaikan ketua mereka yang berusia 51 tahun.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… BIAR LANTAK LAAA…. DIA ORANG TAK NAK PUASA HARI INI… kah kah kah..

kah kah kah… MACAM SAUDI… NAK RAYA ESOK…. LANTAK DIA LAAA…. kah kah kah…

kah kah kah…ADA YANG DAH NAMPAK ANAK BULAN…. kah kah kah..

woit… ADA YANG DAH KENCING ATAS BULAN … kah kah kah..

kah kah kah… TAK CAYA… TANYA NEIL TANGAN KUAT …kah kah kah..

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Selamat hari raya Aidil Fitri tuan TT
Depa kena tangkap pasai raya awai atau pasai tak posa?

Sudin berkata...

Dah keluarpun hadis iblis.....
taatlah kamu akan ululamri....

Hari-hari orang melayu jadi bodoh oleh berita RTM,UTUSAN,BERITA HAIRAN,TV3/4..

Sementara masih lagi berkuasa buat dan cakaplah apa saja.....

Umno/Bn menghakis kemeriahan raya...
Yang dibenarkan bermain mercun...tembak-tembak mercun dengan peluru hidup hanya polis malaysia......

Lagu dam-dam dum saloma pun dah tak keluar......akibat ada menteri melayu bodoh dan tolol merosakkan suasana....

Tanpa Nama berkata...

aku harap, hari raya pun, hang leh online gak isham..

aku nak ketawa bersama anak cucu dan menantu...

takkan hang cuti kot.. update la sama... jangan buat macam hang pi bandung itu hari.. lambat nak update..

Tanpa Nama berkata...

woi pak isyam, ko cakap kita perlu banyak membaca supaya kita banyak berfikir.

tapi kalo bace tanpa bersedia utk menerima maklumat baru yang bertentangan pon leh jadik bangang jgk.

pasal neil tangan kuat kencing kat bulan sila tanya lebai google:-

http://www.braeunig.us/space/hoax.htm

aku pernah bace tulisan ko pasal neil tangan kuat berjalan guna kaki atas bulan.

kalo apollo 11 tipu, camne plak apollo 8, 10, 12, 13, 14, 15, 16 dan 17?

Amerika leh kalahkan Soviet Union sbb amerika negara keusahawanan. usahawan bersaing memajukan teknologi(inovasi) dan membuat pasaran supaya harga menjadi murah. boeing, lockheed martin, northrop grumman dll adalah contoh syarikat2 kapitalis yg terlibat dlm projek angkasa lepas AS di bawah seliaan NASA.

Soviet gagal menyaingi Amerika sbb utamanya soviet negara komunis xde persaingan ekonomi sihat sekaligus membantutkan budaya inovasi teknologi. semua syarikat adalah dimilik negarakan. so bile keuntungan tiada, inovasi terbantut(modal utk R&D xde).

kapitalis mestilah dilawan dgn kapitalis. kalo tak berani nak jadikan ramli burger sebagai francais, jgn harap nak boikot kentut-ki fraik ciken. kalo nak lawan setakat boikot same cam lawan gune air liur basi.

banyangkan kalo teknologi berkaitan komputer dimajukan oleh agensi kerajaan(utk tujuan sosialis), xde apple, microsoft, adobe, dell, acer, ibm, intel, sony vaio (kapitalis yg bermahzabkan keuntungan)dll, boleh x kite semua kecapi kemajuan teknologi maklumat cam hari nie?

cip laptop aku nie pon buatan kapitalis amerika. nak buat camne, xde org Islam leh bukak company wat chip komputer. kalo nak boikot chip buatan kaitalis amerika sila guna mesin taip.

pak isyam patut ajar kite semue camne nak bersaing dgn kapitalis, bukan anti-kapitalis. kalo musuh melawan dgn senapang, kite mesti cipta senapang yang lagi kuat dan canggih.

ini pandangan aku sebagai anak muda

tolong siarkan, selamat berbuka puasa

Tanpa Nama berkata...

kesian.. sudah nampak anak bulan, raya la..

posa 2 hari awal tu, kalo tak konfiden, qada saja.. apalah susahnya sangat..

tapi gerombolan ada hadis sahih sendiri.. riwayat sapa pun kita tak tahu... hadis qudsi ke mende hentah..

aku rasa inilah gerombolan, hendak menunjuk2 islam lebih dari nabi.. hahahaha.. woit? apasal tak kasi hukum gantung saja semua yang bersalah raya hari ni tu...

kira gerhana bulan, tepaaaaat, sesaat pun tak lari..., gerhana matahari pun, falaknya tepatttt.. haibat... mai tang anak bulan raya.. anak bulan nak puasa... gagal... alasan, tak nampak kerana berawan.. hahaha kalo kontol dia bulu lebat pown, tak nampak dah batang kontolnya... asyik menikus saja kontol dia.. hahahahaha..

esok pergi sirim, mintak ap untuk ketawa dulu... aku dah ada nombot siri ketawa untuk petang ni dah... cepat apply AP ketawa ni... sementara masih murah.. AP ni pun, sama saja dengan cara nak amik cukai... cukai tak nampak jer.. buat2 tak nampak... tubuhkan satu agensi, ciptalah apa2 untuk buat2 pemeriksaan... dapat la duit membodohkan orang...

Holden Caulfield berkata...

Haha - nak beraya pun salah.
kah kah kah!

sukati la hari apa dorang nak raya..
kah kah kah!

hari raya pun daulah nak control ke?hahaha!

Tanpa Nama berkata...

china ,eropah dan pak arab dah raya esok,cammana kita tak raya lagi?kita ikut rukyah serta melihat anak bulan tak juga boleh seragam ngan negara lain dan yang berjiran ngan kita.pernah terjadi berbeza hariraya sempadan johor ngan n9,ghumah yang ada gran dua negeri dopan poso[johor]dari tongah ghumah kedapor ghayo[n9].apa apa pun nak tunggu ulamak 40[mazhab bn/apco]serta mufti harus sanasini memberi fatwa.

Tanpa Nama berkata...

hahaha..raya pun bule terkincit jugak ka...

sori la, jamil khir tak leh kowtim la tahun ni... you help me, i cannot help you la..

kita raya ikut antartika...

Tanpa Nama berkata...

Dah berpuluh tahun aku sambut raya dan berpuluh tahun isu yang sama. Kita tak boleh nak tetapkan bila nak sambut hanya sekadar untuk senang nak balik kampung, nak masak tak kelam kabut. Biarpun tak sama ngan negara lain tak pa la. Kecik punya hal tu. Utamakan puasa dulu jangan sampai segala ibadah ramadan hilang nilai. Tak punya apa-apa harga. Sambutan hari-raya yang kita buat tak ikut hadis pun. Tapi budaya kita ini tidak berdosa pun. Ulama mana-mana pun diam. Kalau wakil tuhan diam ok la tu. Wahai wakil tuhan bagi taula yang benar.Utamakan puasa puasa dan puasa.Sambutan kerana kejayaan kita dibulan ramadan hanya pada 1 syawal aje. Ala kadar aje. Selama puluhan tahun kita tak trdidik oleh puasa kita. Wahai wakil Tuhan bangkit la dari malas nak berjuang untuk diri kamu tu. Selamatkan diri kamu. Kami tak akan maafkan kebangsatan kamu. Kita jumpa diakhirat aku tunjukkan pada Tuhan inilah manusia yang digelar ulama oleh kami tapi tak buat kerja. Woi Harussani aku bukan suruh kau buat jalanraya atau pasang wayar itu kerja aku. Buatla kerja betul wahai ulama oi.

ledisordre berkata...

kepada tanpa nama 2010 September 8 17:51:

kapitalisme tu sistem. tuhan dia PROFIT = UNTUNG. dalam sistem ni, bila ada kau dan aku, aku wajib lawan kau sampai kau mati supaya aku dapat kaut sorang apa-apa yang boleh dikaut. manusia ni kau rasa fitrah dia nak bersaing, berbunuhan, atau nak berganding bahu, berkongsi dan bekerjasama?

bila kau kata tanpa syarikat-syarikat teknologi kapitalis, kita tak dapat kecapi nikmat teknologi maklumat hari ni sama la macam UMNO kata tanpa dia, takde jalanraya takde elektrik hari ni.

manusia ada akal, naluri dia memang nak maju, nak progress. zaman kegemilangan kerajaan islam dulu, pelbagai cabang ilmu berkembang pesat dan menjadi asas kepada ilmu-ilmu yang kita ada harini. sama jugak zaman pencerahan eropah. mana ada kapitalisme yang memacu. semua sebab passion manusia untuk maju, untuk belajar, untuk lebih baik. pencapaian manusia dalam tempoh-tempoh itu JAUH lebih besar dari 100 tahun kita dalam kapitalisme. tokoh-tokoh yang lahir dalam tempoh itu adalah para pengasas kepada teknologi yang kita nikmati hari ini.

teknologi yang dimajukan dalam kapitalisme ni HANYALAH teknologi yang boleh dijual. yang boleh dicipta pasaran yang besar dan boleh kaut untung besar. para pemodal akan melabur dalam kajian-kajian yang boleh menghasilkan produk yang boleh menguntungkan. perubatan kita hari ni adalah dadah-dadah yang boleh dikilangkan dan di-mass produce untuk dipasarkan ke seluruh dunia, dan yang akan dipastikan penggunaan yang berterusan. banyak perubatan alternatif yang boleh didapatkan sendiri, boleh ditanam, tapi semakin pupus. kita diajar, demam, BELI panadol. stress, BELI valium. banyak teknologi yang boleh membawa kebaikan kepada manusia diabaikan, mengapa? sebab tak boleh buat keuntungan.

contoh mudah progress dlm teknologi maklumat yang tak berasaskan keuntungan, bahkan untuk lari dari cengkaman kapitalisme: wikipedia (dan wiki-wiki lain), open source programming, open source operating systems macam Linux, yang, kalau kau tahu teknologi, adalah lebih baik dari produk-produk Microsoft yang banyak sampah sarap.

kapitalisme percaya pada keuntungan, aku percaya pada kemanusiaan. manusia dicipta untuk berkongsi dan bekerjasama, bukan untuk menindasi sesama sendiri. bumi ini untuk dikongsi dan didiami dengan harmoni, bukan untuk dijajahi dan diperas dan dirompak hasilnya.

ini pandangan aku sebagai sorang lagi anak muda. terima kasih kerana membuatkan aku menulis pada pagi ini. selamat hari raya.