Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 28 September 2010

PENEROKA SEDANG DI HASUT




HASUTAN YANG BERJAYA





AHMAD MASLAN DAKWA PENEROKA DIHASUT SAMAN FELDA
- melayau

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Ahmad Maslan mendakwa, ada pihak yang kini menghasut peneroka Felda supaya mengambil tindakan saman di mahkamah berhubung isu manipulasi perahan buah kelapa sawit.

Beliau mendakwa, isu peneroka Felda Kemahang 3, Kelantan yang memenangi kes terhadap Felda baru-baru ini telah dijadikan kes rujukan oleh pihak tertentu untuk menghasut peneroka-peneroka Felda lain untuk mengambil tindakan yang sama.

"Saya nak maklumkan berhubung kes saman (peneroka ) Felda Kemahang 3 itu bukan satu kes rujukan kerana kali ini, Felda akan lebih bersedia dalam menghadapi kes-kes saman,” katanya.

KAH KAH KAH

woit… BANGANG MALAOAN INI… kah kah kah..

woit… MEMANG LAAA DI HASUT…. UNTUK BENCI GEROMBOLAN…. kah kah kah..

kah kah kah… APA PULAK NAK HAIRAN…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU HASUTAN PAKATAN MASUK AKAL….AKAN DITERIMA PENEROKA…kah kah kah…

woit… BUKAN SAHAJA DI HASUT…. PEGUAM PUN DI HANTAR SAMA…. kah kah kah....

woit... BUKAN SAHAJA PENEROKA SEDANG DI HASUT... TIAP MALAM ADA CERAMAH PAKATAN... kah kah kah

kah kah kah... CERAMAH ITU... MENGHASUTLAAA.... BANGANG !.... kah kah kah..

nota:
yang tipu harga sawit itu apa hal?
siapa yang suruh tipu timbang?
siapa yang suruh tipu gred?
siapa yang suruh tipu harga?

tak ada kerja lain
tipu melayu saje
hentikan kerja menipu
internet dah masuk felda kah kah kah

nota:
ujung minggu lalu di felda mana malaoan ini tido
dudlu malaon ini ada buat janji yang tiap minggu
akan tido di rumah orang felda - sapa yang tahu
tolong laporkan – jangan bagi peluang malaoan ini
ini menipu kah kah kah


7 ulasan:

KNB berkata...

Bijak betul Ahmad Maslan ni. Dia pulak yang tentukan kes tu jadi precedent ke tak. Kalau dah jadi keputusan mahkamah, memang precedent la. Tak kisahlah Felda "lebih bersedia" ke tak. Pandai sungguh. Inilah ketua penerangan gerombolan.

Bila lagi melayu ni nak bijak berkata...

Tak boleh tahan gelak aku bila TT kata "CERAMAH TU MENGHASUT LAA BANGANG"...dengan selamba sibangang Ahmad Maslan ni kena...kah kah kah

cicit ngah layor berkata...

Teman nak mintak ler mazlan aliman kaki penghasut tu ikut nasehat teman sekali.... Bermoler pagi esok sampai PRU 13,tiap2 hari,pagi petang siang malam,miker pegi hasut dan bagi semangat pader lembu pawah miker tu suruh demer tiap2 malam tidor dlm ayor.Tak di ndak dik lembu tu yob ooii!!!. Bab felda ,bukan soai hasut tak hasut..Soainyer..peneroka tak puas hati.

mosabit berkata...

apa lah...
tak baik tibai amat malaslan ....

dia pun takdak mut dan dah malas nak tido kat rumah peneroka...

korang taulah...peneroka sekarang ni semuanya otai ..mana ada anak dara lagi...??

kalau nak anak cara cun mencibai..suruh dia tido kat rumah felda baru bukak.....

eh ada ker felda baru ?...

kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

Apa yang Ahmad Maslan ni cakap,reti ke dia dengan undang-undang.Keterikatan keputusan yang lalu,inilah undang-undang.Kalau nak cakap tu,cakaplah secara pandai dan fakta.Tak payah menggunakan bijaksana dan bijaksini sebab meneliti dari apa yang Ahmad Maslan ni cakap memang dia buka orang bijak.Jadi cukuplah seru dia cakap dengan pandai aje.Bijak ni lebih hebat dari orang pandai.Kalau nak ikut kebangangan Ahmad Maslan ni,Suruh aje dia jadi pembela Felda di mahkamah sebab menurutnya, dia dulu semasa sekolah sains seorang pendebat dan pernah berdebat dengan ketua penerangan PAS.Kalau hebat sangat,nah sekarang tunjukkan jantan,jangan tunjukkan kejantanan.Nanti lari semua makcik-makcik di FELDA.

UMNO Bongok berkata...

hallamak.. kalau sudah bangang, ambil tanah dari kubur nabi muhammad pun, tak leh dibuat ubat..

bangang nak mampos, bodek nak mampos, jilat 69 nak mampos, apalagik? memang UMNO species bodoh bongok nak mampos, tak ada ubat lagi nak bagi..

Tanpa Nama berkata...

Yang satu MENGHASUT tapi tak tipu cerita kebenaran untuk tegak keadilan.

Yang satu lagi lagi MENIPU tak menghasut untuk MEMBODOHKAN MELAYU dan mengenyangkan diri sendiri.

LU PIKIR LA SENDIRI!

-wakleman