Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 19 Oktober 2010

CAKAP SENANG - BACA UCAPAN LAGI SENANG





MALIKUL BERFATWA LAGI



nota:
malikul ini tahu ke
apa yang sedang berlaku
jangan hanya baca ucapan saja

cakap lain
tapi yang terjadi lain

cerita hal durian
tapi yang ada buah beluluk





AKSES CEPAT MAKLUMAT GLOBAL DIPERLUKAN - melayau

Muhyiddin Yassin berkata, rakyat Malaysia memerlukan akses yang cepat dan sahih kepada maklumat peringkat global bagi menangani pelbagai cabaran baru.

Dia berkata, rakyat harus mengawal dan mengurus semua isu: daripada yang berkaitan dengan senjata pemusnah besar besaran, langkah mengklon manusia dan makanan yang dihasilkan secara genetik, kesihatan, wabak baru, pendidikan, peranan media global, sehingga kepada kemerosotan mutu alam sekitar, pencemaran dan perubahan cuaca.

"Apa yang jelas daripada kesemua ketidaktentuan ini ialah, sebagai rakyat Malaysia yang berfikiran global, kita harus peka terhadap apa yang berlaku di peringkat global.

"Kita perlukan akses langsung menerusi idea terbaik dari seluruh dunia supaya kita dapat menggunakan idea ini di negara sendiri," katanya di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH…


woit… BUNYI FATWA MALIKUL INI CUKUP HEBAT… kah kah kah…

kah kah kah…. ORANG YANG TULIS UCAPAN MALIKUL INI MEMANG HEBAT…. kah kah kah..

woit… WAK SEMBAB INI FAHAM KE FATWA SENDIRI… kah kah kah..

kah kah kah…. NAK BERFIKIRAN GLOBAL MACAM MANA…. kah kah kah..

kah kah kah… AKHBAR PERLU LESEN…. kah kah kah..

kah kah kah…. BUKU SELALU KENA HARAM… kah kah kah…

woit… BUKU KOMIK KARTON PUN KENA HARAM… kah kah kah

woit… BACA UTUSAN MELAYAU DAN BERITA HAIRAN… SAHAJA ... kah kah kah..

kah kah kah... BUKAN MATA SAJA NAIK JULING…. OTAK PUN JULING SAMA….. kah kah kah…


10 ulasan:

malikulsembabbikdebab berkata...

wei tt...lu jgn main2.hari tu najib dapat imam khalifah agung.pasni malikul pulak dapat ulul amri...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Kadang2 bila aku teliti ucapan si sembab ni ada betulnya..
Kenapa?? Sebenarnya, dia nak bangkang apa yg mat monggol rancangkan.. Tapi secara sindiran.. Sembab ada cakap yang kita kena tau semua perkara, termasuk senjata.
Maksudnya, si sembab ni mau kita tau betapa bahayanya nuklir.. Nuklir kan sejenis senjata..
Nampaknya dalam sembab2 tu dia tau bahayanya nuklir..
Syabas sembab kerana menjadi menteri pertama membantah mat monggol..

Khun Pana aka johanssm berkata...

Senjata pemusnah - Loji Nukelar gerombolan
Klon manusia - Mamak madey klon jadi melayu
Kesihatan - minum susu jadi secerdik Moohidin
Wabak baru - Perkosa
Pendidikan - Permata Bik Mama
Media Gelobal- CNN , laman porno dan MalaysiaToday
Mutu alam - sungai rejang kering

Ini yang best " sebagai rakyat Malaysia yang berfikiran global, kita harus peka terhadap apa yang berlaku di peringkat global "
yang membawa maksud Tendang Apno

mosabit berkata...

tukang baca...serupa burung kakak tua....
dari jadi burung kakak tua lebih baik jadi burung punai tak bertelor...

bukan sahaja muka jadi sembab...

malah otak juga naik sembab...menyebabkan kepala tiada ruang untuk otak berkembang normal....

itu lah pasal..banyak sangat makan roti najib....dengan pau bikmama..


kah kah kah kah kah kah ....

matstimketum berkata...

kah, kah, kah........kesian kat rakyat mesia dapat tpm yang bengong! dah mula buang tebiat ker ia ni?

Tanpa Nama berkata...

melantik adik beradik/isteri PM sebagai pengerusi itu ini, canselor itu ini merupakan satu bentuk rasuah.Are you not going to say anything about this?

Tanpa Nama berkata...

Sembab sebenarnya kena kencing dek pembuat ucapan dia. Pembuat ucapan dia memang bijak nak kasi Wak Sembab nampak bodoh.

Tanpa Nama berkata...

otak bukan juling jer, jadi mereng trus!!!!

rattlehead berkata...

ini yg dikatakan pemimpin lidah bercabang...cabang dua tahan lagi...nie dah kategori cabang tiga dah ni...

Tanpa Nama berkata...

Muhyiddin Yassin ..LANCHOW LAH
Lu ingat rakyat Malaysia ni semua BANGANG macam ahli Umno ke..dok kena kelentong...cakap lain buat lain...
LIDAH BIYAWAK...PEGI MAMPOSSSSLAH..