Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 15 Oktober 2010

MANA DIA PEJUANG RAJA MELAYU




PROJEK TERBENGKALAI




nota:
projek akhir yang
terbengkalai oleh
syarikat tak bermaya kah kah kah






SYARIKAT MATI KONTRAKTOR UTAMA BINA ISTANA – harakah daily

Najib Razak diminta menjelaskan skandal pembinaan Istana Negara yang baru apabila projek bernilai RM950 juta itu diserahkan kepada Syarikat Maya Maju (M) Sdn Bhd
Menurut Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim berkata, syarikat misteri itu dilantik sebagai kontraktor utama pada 26 Oktober tiga tahun lalu.

Walhal, katanya Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SMM) mengesahkan syarikat misteri itu telah mati atau tidak aktif ketika proses penyerahan tender dibuat oleh kerajaan Pusat.

"Syarikat kontraktor utama itu didaftarkan semula (di SSM) pada Ogos 2008 sedangkan kontraktor diserahkan kepada syarikat itu pada Oktober 2007.
"Mengapa status kontrak sedemikian, apakah cara begini yang Umno ambil," ujar Ahli Parlimen Permatang Pauh itu petang tadi di lobi Parlimen.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… NAMA SYARIKAT BUKAN MAIN GAH….. kah kah kah..

kah kah kah… MAYA MAJU… MAYA ERTINYA DUNIA…SYARIKAT MAJU SELURUH DUNIA.. kah kah kah..

kah kah kah…. BUKAN SAHAJA SYARIKT TAK MAJU….. SYARIKAT INI TAK BERMAYA LAGI… kah kah kah…

woit… MANA DIA PANGLIMA MELAYU…. kah kah kah…

kah kah kah….. MANA DIA PENJAGA HAK KEISTEMEWAAN MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah…. MANA DIA YANG MENJADI BENTENG RAJA RAJA MELAYU…. kah kah kah…

woit… INI PENGHINAAAN... kah kah kahh..

kah kah kah... HINA PADA RUMAH KEDIAMAN RAJA… kah kah kah..

kah kah kah… BUAT RUAMH RAJA IKUT SEDAP HATI… kah kah kah..

kah kah kah….INI SYARIKAT SIMEM SATU KAMPIT .. CAMPUR PASIR SATU LORI… kah kah kah..

woit… KITA TNGGU DAN LIHAT… BILA RUMAH RAJA INI AKAN RUNTUH…. kah kah kah

29 ulasan:

LibangLibu berkata...

Tuan TT,

Kavita Singh tak ada kena mengena kaa??

Bg tau la.. sapa Kavita Singh..

Artemis berkata...

selamat pagi my godfather :)

matstimketum berkata...

nampaknya kerajaan raja akan runtuh bersama runtuhan mahligai mereka! fuh, selamat rakyat yang rumah dibuat oleh kontrektor tulin. kah, kah, kah...........balasan hukum karma barangkali?

Tanpa Nama berkata...

apa nak heran
ini negara warisan bapak dia
sebab tu dia bagi kontrak kat sedara bapak dia

din kaki lutu dreba berkata...

"Mana dia pejuang raja melayu"

semua tengah sibuk sekarang.

gst tengah repair songkok bagi tinggi lagi. lagi tinggi lagi maknanya perjuangan melayunya lagi hebat

perkosa sedang meraikan bos braheng yang baru dapat gelaran datuk tan seri

eeee sedang usap perut bagi lebih bulat dan bekilat. lebih kilat dan bulat perut, lebih mudah orang2 tua melayu percaya bahawa eeee juga keturunan melayu tulen

bik mama???
bik mama sedang mengepam pipi
sebab belah malam bik mama akan mengecut. lagi kembang lagi senang bekawan first lady aprika

yang tengah free sekarang ialah gobala. Itu pasal tv tigasuku tanya pendapat gobala.

Tanpa Nama berkata...

BIASA LA...
KALAU TAK MENIPU BUKAN NAMA UMNO LA...
DASAR PUAK MUNAFIK....

Tanpa Nama berkata...

puak-puak pemimpin umno ni hidup dan membesar dengan sumber haram...sebab tu perangai mereka macam tu.

Pasembur Rojak berkata...

Geng2 pekasam al-bangang tengah keliru sekarang...ingatkan masuk kumpulan bangang mcm pekasam ni senang la nk dapat datuk..tgk2 kena tarik lagi ada..tah apa yg nak dipertahankan..seminggu sekali buat repot polis isu yg bangang2...seminggu sekali masuk tv tunjuk repot polis depan balai...memang bangang...kah kah kah...

lizay_73 berkata...

Saudara TT,

Apa komen anda dgn statement dibawah:

Khamis Oktober 14, 2010
Jangan Leka Tanggungjawab Menjaga Orang Tua: Rosmah
KUALA LUMPUR: Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor meminta masyarakat negara ini supaya tidak leka tanggungjawab terhadap ibu bapa masing-masing hingga berlaku kes orang tua menghabiskan sisa-sisa hidup mereka di rumah-rumah kebajikan. Katanya anak-anak yang lahir pada zaman moden ini tidak boleh menjadikan alasan terlalu sibuk dengan urusan kerjaya atau kesempitan taraf pendapatan hingga sanggup mengabaikan tanggungjawab menjaga ibu bapa.

"Cuma harapan saya, janganlah ibu-ibu ini diketepikan kerana menganggap mereka sudah tidak berguna dan sukar untuk dijaga.

"Inilah persepsi yang harus diubah dalam diri anak-anak sekarang," katanya pada majlis penganugerahan Ibu Mithali 2010 di Pusat Dagangan Dunia Putra, di sini Khamis.

Katanya warga tua itu tidak wajar diabaikan kerana mereka sebenarnya telah banyak berjasa menjaga keluarga, hingga ada antara anak-anak mereka muncul sebagai pemimpin dan cendiakawan di negara ini.

Tanpa Nama berkata...

Biar dia runtuh dengan penghuni2 nya sekali.
UMNO dan Raja2 melayu ibarat aur dengan tebing mana boleh dipisahkan.

Tanpa Nama berkata...

950 juta ? Macam celaka. Mungkin boleh buat rumah baru untuk semua orang miskin tegar kat Malaysia..

Sekali lagi diulangi...macam CELAKA buang duit rakyat...banganggggg

Tanpa Nama berkata...

pembetulan

maya = di alam maya

tak wujud lagi

cicit ngah layor berkata...

Syarikat tu mesti bersangkut dgn org yg betoi2 berkuaser dimalaysia ni.Bayangkan nilainyer dekat dgn 1 billion.Banyak tu...setakat timbalan2 tu cuak juger demer nak lantik syarikat kroni demer.Dah tentu org ataih bumbong punyer kerojer.Kalau bukan dier,saper lagi yg berani lantik syarikat yg dah tumpor buat istaner tu.Tapi yer ler.....org ataih bumbong tu org kuat,tolak pon tak ngombin....Lepaih tu ader pulak penyakit,penyakit yg tak ader kuman (kater TT),penyakit bisu.Komer tanyer ler aper pon...diaaaam jer dier...DS Anwar,teman sarankan buat repot pasai bender ni.Tok Kasim dh bercakap dulu,kalau org dier tak siasat aper2 repot,dier nak letak jawayan.Moh kiter tengok aper tindakan demer.

Mohd berkata...

Orang Melayu yg berada di akar umbi memang sedang resah dan merasa bimbang akan nasib dan masa depan keturunan Melayu di dalam senario politik Malaysia sekarang.
Pemimpin2 PAS yg diketuai oleh Nik Aziz tidak mahu bekerjasama dgn UMNO kerana kepentingan politik DAP dan PKR. PAS ni tak sedar yg PAS akan diketepikan saja bila DAP dapat berkuasa memerintah Malaysia ala PAP di Singapura. Tengoklah apa yg berlaku di Penang. Kenapa exco2 PAS dan PKR Melayu tidak bersuara dan hanya diam membisu seribu bahasa bila kaum Melayu dihalang utk berniaga dan dihalau dpd pulau itu dgn berbagai2 cara dan dalih oleh DAP.
Dlm diam2, kaum Cina dlm MCA, Gerakan dan PKR sedang berkompromi dan berpakat utk mengambil alih Putrajaya. Perlembagaan Malaysia akan dipinda oleh DAP. Hak keistimewaan kaum Bumiputera akan dihapuskan utk melaksanakan Middle Malaysia. Institusi raja-raja Melayu akan dihapuskan. Suara azan tidak akan lagi berkumandang di Malaysia.
Kaum Melayu dan Bumiputra akan mengemis di tanah air sendiri. Padan muka kerana kaum Melayu bodoh sombong tak mahu dengar nasihat akar umbi spt ini.
Melayu mudah lupa ........

Tanpa Nama berkata...

To 2010 Oktober 15 10:55, I got two words for you, S**k It!!!

damn it berkata...

punya la kurang ajar. kalau rekod SSM tak cukup bukti lagi, tak cukup nak memalukan lagi, apa lagi yang bangsa2 tak reti malu ni tau?

kulit setebal tebalnya!!

Tanpa Nama berkata...

Akar umbi kalau jenis pengikut yang tak reti berfikir nak buat apa. Akar umbi tahap lemmings. Senang kena eksploit oleh pemimpin2 yg agenda mereka nak menggemukkan poket sendiri aje. Pemimpin suruh dia terjun lombong ... akar umbi akan terjun lombong.

Orang Kelawar berkata...

Setakat akar umbi ubi kayu baik tak payah.Cabut sikit bungkeh sesodonyo.Angin aje dah.Taik kucingla.Dah lima puluh tahun pegang tali,kerbau tak keluar-keluar lagi dari berkubang.Jangan menipu diri.Berhijrahlah semoga kehidupan lebih baik.

Tanpa Nama berkata...

@Mohd

Masih ada lagi orang melayu yang percaya kepada mitos yang dicipta oleh UMNO Malaysia akan diperintah oleh orang cina jika tidak menyokong UMNO.
Nik Aziz tolak kerjasama dengan UMNO bukan kerana kepentingan politik DAP dan PKR tapi En Mamat kena baca dan buka minda sikit baru tahu sebab sebenarnya.
Siapa pun tak melarang hak EN Mamat untuk duduk di perintah oleh melayu UMNO dan siang malam ditipu oleh mereka.
Apa nak diherankan memang ada orang2 Melayu yang suka jadi bodoh dan dibodohkan.

Tanpa Nama berkata...

mohd 10:55.....
amno ka hapa hang ni???? bangang dan penakut tak ada telok!! pegi mampos la hak istimewa raja dan melayu..... bangga sangat ka jadi melayu yang sentiasa memerlukan tongkat? mulia sangatkah melayu ada raja sedangkan raja haram sikit pon tak memikirkan masaalah rakyat? hanya orang amnoi sajakah rakyat malaisia yang ada raja? butohla melayu..... kalau tak sokong amno bukan melayu ke? kalau bukan bermazhab amno jadi turun kelas dua ke? jangan marah kalau aku kata ADA orang amno makan babi, tak caya meh aku tunjuk.....!DUNIA AKAN AMAN TANPA AMNO!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Lebih baik guna wang itu untuk beli kelab bolasepak Liverpool.

Bangang betul UMNO & Raja Gopal!

Saya peminat setia Tukar Tiub.

Boleh tolong jelaskan apa itu maksud Kavita Singh?

1Crony berkata...

Hoi! Nama samaran dah sedap dah Mohd. Sah pengikut bodoh tegar Brahing Kodok. Hang nak suruh PAS kerjasama dengan UMNO untuk apa? Matekedarah aset negara dan harta rakyat bersama-sama? Jual kepentingan Melayu? Matekedarah rasuah bersama-sama? Jangan jadi ikan masin le! Mata terbuka tapi, tak nampak apa satu. Kalau Hang ni pengundi saluran 3 atau 4, amat malanglah bangsa Melayu, kecuali saluran 1 dan 2 (otak sama macam hang). Hak apa yang Hang ada sebagai kaum bumiputera? Malah beribu-ribu bangsa Melayu yang jadi kuli di kedai-kedai dan pasaraya Cina termasuk kaum kerabat Hang. Ingat Melayu dalam PAS dan PKR bodoh ke? Mereka juga perlukan sokongan kaum lain (Cina dan India) untuk ke Putrajaya. Ingat UMNO boleh pegang Putrajaya tanpa MCA dan parti gabungan lain? Bodoh piang le Hang ni.... Satu lagi Hang berpura-pura asyik nak pertahankan Istana tu pasai apa? Hang dapat elaun Istana ke? Depa dok bagi makan keluarga Hang siang, malam, pagi dan petang ke? Dalam perlembagaan dah ada dah hak-hak istimewa Istana, tak payah Hang nak tunjuk taat membabi buta. Tak tahu pula kalau Hang lahir ke dunia ni terus dapat elaun Istana seperti kerabat mereka? Sebelum PRU12, parti mana yang pegang Penang tu? Ketua Menteri dia orang Melayu ke?
Tapi bila Melayu kena halau dan dipinggirkan, UMNO sorok berita tersebut kerana Gerakan sekutu mereka... Tukarlah nama samaran Mohd tu kepada MeTeBa (Melayu Terlalu Banggang) kerana itu lebih layak untuk Si Banggang.

rosebiwu~ berkata...

To 2010 Oktober 15 10:55
Akar umbi kepala abah ko!!ini negara malaysia la bahlol..negara yg mempunyai system plg cacamarba..kalo cina naik jd PM,dlm 3 hari confirm kna tendang punya..sape ko nk mengaku akar umbi??byk melayu mcm ko ni..semua bangang sb lama sangat kna tipu

ahmed berkata...

mohd..
kesian kat kamu..rajin2 study kerana kamu kurang ilmu..cari bahan bacaan yg ada ilmiah.

Tanpa Nama berkata...

En Mohd..

nak kata hang bodoh ..hang misti masuk Unibersiti..palain tak aku rasa hang ada degree..tapi malang hang kurang cerdik..sebab apa..

Hang tenggok..kalau PR menang ..agak-agak berapa Parliman DAP pegang??? Tentu kurang dari Separuh Dewan...cuba lihat pula berapa Ramai Melayu jadi Ahli dewan..tentu lebih dari separuh...

Jadi amatlah Bodoh Melayu tersebut membuat dasar yang merugikan orang melayu..jadi En. Mohd tak yakin kepada ahli dewan yang Melayu?????

Bottom line..kalau siapa pun memerintah..ahli Parliman Malysia tetap majoritinya Bumiputra..so what is the Problem..cuma hang to phobia...ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

maya maju? maju secara maya ajerlah.. sebut saja maju, maju kebender...

KEDAH MAJU 2010 pada zaman UMNO.. maju kebendernyer, maju berhutang? maju kepala bana apa ni?

Semua negeri maju belaka? Maju secara maya di alam jin..hahahaha

Tanpa Nama berkata...

ap bodo la Mohd nie..ada ka nk soh PAS berkerjasama ngan UMNGOK..kang bila da ok nnt suka suka hati kembang kecut hidong tendang PAS plak..atas arahan bik mama..kalo da UMNGOK 2 UMNGOK jg la..bongok..

Tanpa Nama berkata...

pekasa xkuasa dh,datuk kena tarik ngn sultan..tgh bergabung 7 tahun en. beraheng ni..nk cri ada bwh tempurung xpun bwh coli bik amah

Tanpa Nama berkata...

rumah ni mcm pernak ku lihat,tp dimana ya..istana yg bru dibina oleh maya maju,kah kah kah