Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 2 November 2010

KESIAN PADA BANI MELAYU




PERCUBAAN MENIPU !




MELAKA MAJU : ALI RUSTAM DIDAKWA TIPU RAKYAT
- mkini

Ali Rustam diminta membuat penjelasan tentang kenyataan Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD) yang menafikan badan tersebut mengiktiraf Melaka sebagai negeri maju, lapor HarakahDaily.

Sebelum ini, kerajaan negeri Melaka mendakwa OECD sebagai badan bebas telah memberikan pengiktirafan bahawa Melaka telah mencapai status negeri maju pada 20 Oktober lalu.

Timbalan Pengerusi Lajnah Penerangan PAS negeri, Yusof Wahab berkata perkara itu adalah serius kerana membabitkan imej kerajaan negeri dan maruah rakyat negeri Melaka.

"Mana mungkin kerajaan negeri mengisytiharkan Melaka negeri maju tanpa black and white dari badan bebas itu, ini dah kira masuk bakul angkat sendiri,” katanya.

Menurut beliau, rakyat negeri Melaka berasa tertipu dengan penafian OECD itu dan kerajaan negeri mesti membuat penjelasan mengenainya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit….HARAKAH INI PUN SATU…. kah kah kah..

woit… BAGI CHAN LAAA…. PAK ALI KITA INI NAK JADI GEDEBE…. kah kah kah..

kah kah kah… TAPI ..OECD ITU APA?.... kah kah kah..

kah kah kah…. MEK JAH DARI TANJUNG KELING TANYA… OECD INI JANTAN KE BETINA?... kah kah kah…

kah kah kah…. OECD INI ABANG KEPADA SIDI ORAZA KE?.... kah kah kah..

kah kah kah… ATAU ADIK KEPADA ABDULLAH CD…. kah kah kah..

woit… OECD INI ADA ANAK PEREMPUAN TAK?..... kah kah kah,…

kah kah kah…. KALAU ADA SILA HANTAR KE MALAKA… kah kah kah..

kah kah kah… BOLEH KENA CC DAN BOLEH KENA SI DI OLEH SEORANG TAMBI…. kah kah kah


nota:
sprm sila siasat
ini satu scam besar
ini satu kes tipu

berapa banyak duit belanja masa buat peristiharan?
siapa yang dapat kontrek?
ini projek tipu siapa?

mustahil sprm tak baca akhabar
kalau dulu di ipoh surat layang pun disiasat
kes ini ada kenyaataan resmi dari oecd
tak kan takut dengan oecd pulak kah kah kah

21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah!

kantoi..
tak menipu tak sah..
tak menipu tak bulih idop..

ini obatnyer amat senang, picit telur Ali Rustam, kemudian suruh dia kokok!

kah! kah! kah!

Bigfish berkata...

Kalau dah bergelumang dengan UMNO tu, memang tak logik lah mungkee nih bersih macam ubat gigi darlie.

Kesian betol orang2 melaka, dah lah sokong BN, pah tu kena tipu lak oleh pak ali last term nih, nasib nasib

alorgajahmari berkata...

ciss...negeri maju konon...kilang masray plastic kat alor gajah tu gaji cuma 480,mesin tiap2 minggu rosak,OT hampeh...itu kau ckp maju...piiiraaaahhh...aku baru bg satu contoh...banyak lagi contoi kalau nak...

Tanpa Nama berkata...

Alamak !! satu malaysia kena tipu oleh si Ali Ketam.....

......besok Ali Ketam akan lancarkan jambatan dari pulau Melaka ke sumatera !! kah..kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

OECD tu sama ke dgn CD blue?

Tanpa Nama berkata...

dah selalu kena tipu pun ramai lagi pengundi amno yang bangang

Tanpa Nama berkata...

mana bleh siasat...OECD ni adik OCPD

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah...aku sebagai rakyat melaka awal-awal lagi dak agak ni perkara kelentong... saja-saja dapat cuti free satu hari..

SL Chan berkata...

aku ni kat melaka..nampak banyak poster melaka bandar maju 2010..tonjol "kmpundek" saja...

din kaki lutu dreba berkata...

ha ha ha berita gumbira.....
pemberita melayau, berita hairan, tv3suku ada tanya muhidin?
berita ni muhidin tak nak ulas ker?

Bagilah ulasan sikit, TPM. Rakyat nak dengar jugak kerja2 rustam ni!

azmie berkata...

mengikut perakuan oecd, reban ayam aku adalah sebuah reban ayam yg maju

Tanpa Nama berkata...

MARI KITA GELAK KAN MELAYU
KAH KAH KAH KAH...
PASAL MAK AKU MELAYU
KAH KAH KAH KAH...
PAK AKU MELAYU
KAH KAH KAH KAH...
MAK HAMPA MELAYU
KAH KAH KAH KAH...
PAK HAMPA MELAYU
KAH KAH KAH KAH...

mutiah firman berkata...

ali rustam selalu cakap benda tak bermakna, malahan setiausahanya lebih pandai dan bersemangat berucap dr diri beliau sndiri maka aku pelik camne dia boleh 'menarik hati para pengundi'

Tanpa Nama berkata...

Hahaha... heran bin pelik aku, apasal Melayu selalu saja kena tipu? Nak kata tak sekolah, zaman la ni semua pi sekolah, nak kata tak mengaji, la ni semua dah terer2 pun. Tapi, apasal Melayu asyik juga kena tipu? Dahlah tu yang menipu tu sah2 Melayu pulak tu. Nampaknya fenomena Melayu tipu Melayu ni dah teramat parah sekarang ni, bukan calang2 yang menipu tu tau... semua hebat2 dan berpangkat pulak tu...

Bilakah agaknya orang2 Melayu kebanyakan yang selalu ditipu ni akan sedar dan menendang jauh2 Melayu2 UMNO penipu tu biar K.O terus ke dalam longkang politik ciptaan mereka sendiri.

Hidup Melayu! Celaka Melayu penipu!!!

Tanpa Nama berkata...

Lahawo,babi,celaka....itu lah salam orang Melaka.
Percaya sangat kat orang UMNO jadi jangan lah marah kalau siang malam kena tipu.
Dulu anak Thamby dan sekarang anak Rustam dah berapa keturunan yang kena kencing.
Padan muka tak sedor2 diri.....

hafszach berkata...

Ni bukan ali ketam lagi ni dah jadi ali hanjing

Budak Jelebu berkata...

Kah kah kah....
Aku tengah tunggu ni...

Apa Ali rustom nak lebong nak jawab lepas ni...
Apa mahyidin nak kelentong nak jawab isu ni...
Apa najeeb nak auta nak cover perkara ni...

Kah kah kah yg jelas ..org melaka bodoh kena tipu dgn ketua menteri sendiri....
Memang dasar penipu..dh kena hukum politik wang pun tak insaf2 ..asik nak menipu je kejenyaaa..

kah kah kah..1 Malaysia termasuk PM pun kena tipu..siap buat pengistiharan negeri maju...

Kah kah kah PM pun kena tipu

rattlehead berkata...

salam....woi Budak jelebu...lu ckp ayat baik skit....jgn sesuka kata org melaka bodoh kena tipu dgn ketua menteri sendiri....

ramai la org melaka yg tak sokong BN....yg benci ali ketam pun ramai..

ayat lu baik jaga skit...apa yg ko bangga sgt dgn jelebu tu....org jelebu kira pandai sgt ke kalo berMP kan Rais Yatim bongok tu...

rattlehead berkata...

kalo aku ckp org jelebu bodoh sbb pilih rais yatim jd MP ko jgn marah plak ye.....huhuhu

sorry bro hisham...cuma nak ajar org lu dan budak Jelebu cara bckp dgn berkhemah..

yg bodoh hanya org yg sokong BN..jgn babitkan org lain plak.....

Tanpa Nama berkata...

Woit, Ali Rustam tak tipu lah.

Melaka negeri maju sebab ada sekolah budak mengandung.

ipohmali berkata...

sila baca ini kahkah.....

KUALA LUMPUR - The Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD) said the declaration of Malacca's developed status made by Prime Minister Najib Abdul Razak on Oct 20 was not endorsed by the organisation.

The Malaysian Insider reported Tuesday that John Hall, a representative of OECD, confirmed in an email that the organisation did not endorse the declaration as it was not in a position to set the criteria.

Hall, who managed the OECD-hosted Global Project on Measuring the Progress of Societies, said there is no official definition of a developed country which he said he had stressed in his speech made during a celebration held on Oct 20.