Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 2 November 2010

JANGAN KELENTONG PENGGUNA





BUKAN SUSAH NAK LETAK HARGA




RISALAH SKIM KAWALAN HARGA MULA DIEDAR
- melayau

KUALA LUMPUR 1 Nov. - Para pegawai Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan mengedarkan Risalah mengenai Skim Kawalan Harga Musim Perayaan 2010 sempena Deepavali diedarkan kepada para peniaga bagi menyedarkan mereka tentang pelaksanaannya yang bermula semalam.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob berkata, tindakan itu bagi mengelakkan peniaga memberi alasan 'tidak tahu' apabila penguatkuasaan dilakukan sehingga skim itu berakhir pada 9 November ini.

"Untuk dua tiga hari ini, tindakan masih belum diambil kerana kami faham bahawa masih ada peniaga yang terlupa untuk menukar tanda harga kepada warna merah jambu kerana skim kawalan harga untuk Deepavali baru bermula.

"Bagaimanapun, kementerian melalui pegawai penguat kuasa seluruh negara memantau dan menyebarkan risalah-risalah supaya perkataan 'tidak tahu' tidak dijadikan alasan untuk tidak mematuhi peraturan," katanya.

Ismail Sabri memberitahu, melalui pemantauan yang dilakukan semalam tiada peniaga menaikkan harga barang sebaliknya ada yang menjual dengan harga yang lebih rendah.
Bagaimanapun jelasnya, sebilangan kecil peniaga tidak meletakkan tanda harga berwarna merah jambu yang ditetapkan semasa tempoh kawalan harga musim perayaan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI SATU PERUBAHAN YANG BAIK… kah kah kah..

kah kah kah…. DULU BILA MUSIM PERAYAAN MENTERI LAWAT PASAR AYAM…. kah kah kah..

kah kah kah… BILA NAK HARI RAYA … LAWAT PASAR CHOW KIT… AMBIL GAMBAR DENGAN BANGKAI AYAM…. kah kah kah..

kah kah kah… SEKARANG….ADA FLYER…ADA RISALAH. kah kah kah..

woit… BAK KATA ORANG PUTIH… THE IDIOT MISS THE POINT…. kah kah kah..

woit.... WARGA BUKAN NAK BACA RISALAH…. kah kah kah..

kah kah kah… WARGA NAK HARGA YANG SETIMPAL….. kah kah kah..

nota:
cuba pergi siang dan malam ke pasar chow kit
kenapa tanda harga tak ada diletak
apa salah letak tanda harga?
susah sangat nak letak harga
ini tugas kementerian untuk pastikan

cuba pergi ke pasar di chow kit
kenapa dacing timbang tu tidak menghadap kepada si pembeli
kenapa dia menghadap kepada si penjual.
kenapa tidak gunakan timbang yang tak boleh tipu
apakah ini kerana semua dacing timbang ini milik gerombolan kah kah kah


8 ulasan:

Sudin berkata...

Woit....isham !

Eh apa da...
merah jambu apa da...

Selar papan,kerisi,gelama,temenung,kembung pecah perut...kah,kah,kah dah main longgok....se-longgok RM3.00....tanda betapa susahnya nak beli pakai timbang kati dan kilo...beli longgok ajelah...itu yang mampu...

Merah jambu kepala hangguk dia....
ini cite macam shafie afdal baghal lah..
menteri melayu bajau penipu...

Bulan puasa/raya..harga ayam naik.

woit...shafie baghal..!!
hutang diesel 20 sen bila mahu bayar...?

Suka hati korang lah....
tak dinaikkan...barang korang sorok....kekurangan bekalan lah....kah,kah,kah

Bila diesel naik 20sen...berapa lori minyak diesel korang nak....kah,kah,kah

Dasar lanun !

Tanpa Nama berkata...

pasar chow kit tu sempit la isham.. aku bengang la sebab sempit, tapi gurdwara situ besau sangat macam mesjid negara..tak sempit pulak.. tak ada kavita pun gi semayang kat situ.. 2-3 ekor jugak..

masalah harga kat chow kit bukan kerana harga sangat..tapi permintaan tinggi.. kalo gi membeli kat situ, barang2 yang elok, sapa nak jual murah2 isham ooi.. aku belasah jugak udang rimau RM80 sekilo.. kalo nak tunggu dia turunkan rm40 sekilo, takkan nak tunggu sampai malam besok, baru dia nak turunkan? nak repot menteri? kahkahkah.. pergi mampus la menteri2 ni sumer.. dia pun tak larat nak kuatkuasakan undang2.. asyik kerje buncitkan perut sajo la.. kendian gi gebang, dia ada kuasa-kuasa-kuasa.. pastu tangkap orang.. rakyat hidup nak mampos, boleh pergi mampos la dia.. janji dia dapat rembat duit..

kerje2 turun pasar ni, dia tak dapek duit isham ooi.. kalo gi melawat tapak projek pasar, ok la.. ini boleh dia propose bajet tinggi sket.. bia boleh merembat gitu..

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

eleh...eleh....

Ko letak la warna apa pun....
Semua barang dah naik laa.
Coli ngan spender saiz XXXL aje yang tak naik sebab permintaan rendah.
Mak janda tetentu aje yang beli

B.A.B.I = bonus tak dapat petrol naik

Tanpa Nama berkata...

Sabri....
LANCHOW LAH LU...

Tanpa Nama berkata...

agaknya semua dacing dilahirkan dengan gene menipu??

Tanpa Nama berkata...

timbang dacing tak adil!

Tanpa Nama berkata...

bn bodoh pemutar alam,
mengaku 50 tahun gemilang,
pasang la tanda harga semua barang kawalan sebesar kapal selam,
pembeli tengok, peniaga payah temberang.

generasi bundle

Tanpa Nama berkata...

risalah memudahkan peniaga tulis tanda harga kt kertas tu bila ada sport cek.. hehehe