Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 2 November 2010

PADAN MUKA - TAK SEDAR JUGA ?





PADAN MUKA - UNDI LAGI !



nota:
tipu jangan tak tipu
lebong jangan tak lebong
lebong dalam dalam
kah kah kah

HARGA PETROL RON 97 NAIK 5 SEN - mkini

Harga petrol RON 97 dinaikkan 5 sen lagi mulai esok. Berikutan itu, harganya kini RM2.15 seliter, demikian menurut laporan.
.
Bagaimanapun harga pertrol RON 95 dan diesel tidak berubah.

Ini adalah kenaikan pertama harga minyak selepas kenaikan "5-dalam-1" pada 15 Julai tahun ini, yang bertujuan untuk mengurangkan beban subsidi kerajaan.

Pemotongan subsidi merupakan sebahagian daripada rancangan kerajaan untuk mengurangkan subsidi untuk barangan keperluan seperti yang dicadangkan oleh Idris Jala.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI HADIAH UNTUK ORANG DI GALAS… kah kah kah…

woit… INI HADIAH UNTUK ORANG DI BATU SAPI…. kah kah kah

kah kah kah… PADAN MUKA…. SAPA YANG UNDI GEROMBOLAN … kah kah kah…

woit… SAPA YANG BELUM MENGUNDI…. LEBIH BAIK UNDI PAKATAN….. kah kah kah

12 ulasan:

matstimketum berkata...

mana-mana kereta yang tak boleh pakai ron95, rm2.15 seliter untuk ron97 sudah berat beb! apakah jadahnya pm mesial ni?

Tanpa Nama berkata...

tkahkahkah...din overall pun dah baca hal ni dlm geng satu lagi tiub bocor..keh..keh.keh..ni bukan cubaan tau...DIN OVERALL

Orang Kelawar berkata...

Orang orang UMNO sekelian,apakah anda sanggup hidup dalam semua barangan mahal.Habis rakyat berpendapatan kecil dikikisnya.Yang senang hanya segelintir kecil aje.Kalau di kampung-kampung hanya ketua kampung,pengerusi jkk dan dua tiga orang,orang orang kuatnya saja.Duit yang mereka perolehi,duit yang sepatutnya yang kita dapat habis mereka pulak melalui saluran beberapa projek dan program.Kalau di kampung tu,peruntukan JKK membersih dan pembangunan kampung.Dipujuk orang kampung supaya buat kerja gotong royong kemudian mereka jamu dengan makan bubur kacang,duit puluhan ribu yang lain habis mereka pulun.Juga daripada pemberian cukuong-cukong yang menjalankan projek haram samaada dalam atau tepi dan berhampiran kampung.Sebagai penutup mulut setiap bulan bagi wang tutup mulut kepada ketua kampung atau barisan pimpinan JKK.Bila ketua kampung nak pergi haji,berikan dua tiga ekor lembu buat kenduri bagi orang kampung makan.Lembu diberi oleh cukong-cukong ini.Berubahlah orang Melayu,sudah sudahlah mengharap makan percuma atau makan free.Akibatnya tergadai diri,maruah akhir negara akan tergadai.Kampung tak usah nak cakapla,itulah antara punca banyak tanah kampung terjual dan orang Melayu pindah ditepi hutan.Orang Melayu tinggal di bawah jambatan sudah berlaku.Walaupun masih kes terpencil.Hakikatnya sudah ada dan sudah berlaku.Tukarkan selimut lama yang dah kumal dan koyak rabak walaupun sudah sebati dengan diri.

Tanpa Nama berkata...

berita baik buat warga felda, harga barang diselaras lagi, kah kah kah..
lepas ni pangkah amno lagi...

kah kah kah.... tahniah buat semua pengundi amno.. korang memang cibai

teganu kite berkata...

isamudeng,
minyok naik pulok doh, nattang bewok lebong, lebong, lebong - tttuuiih.
Pitih banyok. tanye Mok Badok RM. Pitih banyok nok wat menara warisang. Pitih banyok wat belanje pilihangraye kecik, pitih banyok wat beli wakel rakyat katok gomok.
Pitih banyok tabor di Galas.

PRU-13, mapuh mung gerombolang barisang. Kalu dok ccaye tanye la Mat Said Kemamang yang bijok itu.

Di bawo rang ikang...

Tanpa Nama berkata...

pukimak punya kerajaan pusat!x abis2 citer psl subsidi.nak keling"tong sj

abekie03 berkata...

Salah satu kejayan projek tipu melayu....

cicit ngah layor berkata...

Kepader pengundi2 grombolan PRU12 teman nak pesan jangan ler komer mengeloh pasai minyak naik dan baghang2 lain naik.Bukan nyer sikit pengundi grombolan yg hidup bawah paras kemiskinan.Bior padan dengan miker komer tu sepadan2nyer...komer dapat kain batik,pelikat free..komer dapat surah Yassin dan sampoi soghat free,komer luper saper dighi komer.Komer luper,kalau tak sbb pilihanrayer,YB komer tu tak ndaknyer ngacak lecah depan tangger ghomah komer,komer pon tak dikenai dek dier.Sekaghang ghaserkan....Pasai minyak naik 5duit,semuer baghang akan naik.Samer2 ler kiter menanggong azab.

Tanpa Nama berkata...

Mangkuk punya PM. Bagi bajet mama berjuta, minyak tak bleh turun.

Tanpa Nama berkata...

chantekkk...pundekkk..naik lg..pas nie naik lg..naik lg..ntah bila nk turun aku pn x tau..hrmmmm..malang btol dpt pemimpin cam nie..

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

Pelik...
minyak naik sebab perubahan iklim!

apa punya benak pengundi amno nih!
cibai betul otak korang.

din kaki lutu dreba berkata...

cuba hang bayangkan.....

kiraan sehari:
naik 5 sen
1 kereta isi 10 litter = 50 sen
2 juta kereta = 50 sen x 2 juta
= rm 1 juta

kiraan setahun:
RM 1 juta x 365 = rm 365 juta

**lepas jugak duit rasuah PRK