Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 2 November 2010

MEMBUDAYAKAN JALAN RAYA




DAH MULA PANDAI PANJAT PAGAR




TUNJUK PERASAAN DI DUN PULAU PINANG - mkini

Sekumpulan kira-kira 100 orang yang mewakili peniaga di Komtar dan ahli Parti Cinta Malaysia mengadakan bantahan di hadapan Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang pagi ini.

Mereka membantah kenaikan tarif air dan isu pengambilan tanah di Balik Pulau. Penunjuk perasaan juga menuntut untuk berjumpa dengan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng tetapi dihalang oleh dua pagar yang berkunci di luar bangunan itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI HARAPAN KITA…. kah kah kah..

kah kah kah…. KITA TELAH BERJAYA…. kah kah kah…

kah kah kah… TUNJUK PERASAAN TELAH MULA DI TERIMA SEBAGAI BUDAYA OLEH GEROMBOLAN…. kah kah kah..

kah kah kah… INI YANG KITA MAHU… GEROMBOLAN TURUN KE JALAN…. kah kah kah....

kah kah kah... NANTI BILA ADA TANAH DI RAMPAS MACAM DI BEREMBANG... BOLEH AJAK MEREKA... kah kah kah

nota:
kesian dengan madey
madey kata tunjuk perasaan bukan budaya kita
sekarang gerombolan pun telah pun menerima hakikat
bahawa tunjuk perasaan ini adalah budaya politik kita
madey kena hantuk kepala ke dinding kah kah kah…



14 ulasan:

a mad janitor berkata...

BRAVO!! Tanah di Balik Pulau tu memang patut dijadikan isu besaq!

tau tak, bukit bendera yang aman damai pun depa nak buat bagi jadi World Class Resort?

Kepala sotong apa? the hill is perfect this way, no need for any resort! nak pelingkup mcm Cameron Highlands or Frasers?

Tanpa Nama berkata...

yang semakin bongok kita..punya la banyak isu boleh demo tapi semua tido..

Tanpa Nama berkata...

hahahahahahahahaha...dulu PR wat BERSIH dorg ckp bukan budaya kita..menyusahkan semua org..sekarg bila korg buat xder plak kluar paper..xder plak kluar tv3suku..sama je perangai gerombolan nie..mn fru..mn polis..tanah melayu nie bkn di pulau pinang je kena ambik..da bnyak da yg tergadai oleh gerombolan..nape korg x wat perhimpunan bantah tindakan gerombolan..tanah pulau pinang 2 da brp bnyak tergadai kepada cukong sewaktu zaman pemerintahan UMNGOK dl lg..sudah2 lah..semua org tau..semua org nmpak..br 2 thn PR memrintah..yg 50 thn korg x pikir ke sape yg wat onar..pikir ler..jgn jd pengampu kuat sgt..

Tanpa Nama berkata...

sudah2 la 2..hangpa semua xdak keja len ka..hangpa kata bukan budaya hangpa wat perhimpunan mcm nie..ayaq naik..isu ambik tanah..awat waktu gerombolan perintah PP dl ayaq x penah naik ka..tanah x kena amik ka..woiii..pikiaq la woi..pak jib dah habaq minyak ron97 naik 5 duit..hangpa p la panjat pagaq ghumah dia plak..

UMNO PENINDAS RAKYAT berkata...

Hoi mangkuk...
Dgr sini baikx....
Di Johor tarif air pun naik mulai 01 Nov 2010 dan merupakan kadar tertinggi di M'sia...
Mana dia Melayu Johor untuk mempertahankan hak rakyat...
Kenapa Melayux ini hanya sibuk dgn negeri yg di perintah oleh PR saja..
Awat...? Rakyat Johor ni dah kena cucuk hidung ke atau dah tepu dgn umngok atau dah kena nasi kangkang sehingga tak terkata apax...?

Bangang punya Melayu Umno...

Tanpa Nama berkata...

baguslah ber-demo !!

mai kita sama-sama ber-demo kat putrajaya pasal 'Sardines' utk pelajar2 miskin sudah ghaib !!

Tanpa Nama berkata...

kes pengambilan balik tanah kat Balik Pulau tu sebahagian besarnya adalah tanah milik cina..melayu punya hanya beberapa persen

Tanpa Nama berkata...

UMNO PENINDAS RAKYAT ..... jangan main tuduh-tuduh org Melayu Johor mcm itu .... org Melayu Johor ada MARUAH & HARGA diri.

Menjadi pemimpin JALANAN MURAHAN bukan cara org MELAYU JOHOR. Kamu cakap cukup MUDAH .. kamu org Johor KE ?

Sy yakin TIADA SEorg PUN rakyat Johor yg SETUJU, semenjak dari dulu lagi, kenaikan demi kenaikan atas alasan kos operasi loji air. Ianya bermula apabila SAJ dibawah Ranhill mengambil alih, sepatutnya ianya diberi kepada SWC sekitar akhir 90'an.

Memang tarif air yg tertinggi walaupun Johor puya bekalan air mentah yg mencukupi berbanding negeri-negeri lain. Dan kemudahan loji-loji air yg baru ... tidak perlu lagi bergantung kpd PWD Singapore.

Selebihnya kamu bukan segala Secondary data yg ada utk kajian. Org Johor dah cukup BOSAN dgn semua ini ... Jika ANDA hendak tahu. BERTEKAK PUN TIDAK BERGUNA.

aku@JB.

Tanpa Nama berkata...

gerombolan ni bongok isham oooi.. kalo dia gi buat demo, perangai cukup beruk lebih dari jin yang baik hati lagi perangai dia..

kalo gerombolan buat demo, macam cibai saja demo dia.. orang tak cerdik saja buat demo dengan gerombolan.. demo dia banyak menyakitkan hati saja kalo kita tengok.. lebih tak bertamadun dari cara orang asal buat demo..

Tanpa Nama berkata...

kpd aku@JB..

Abiss..melayu johor buat apa?tadah ajee bila UMNO naik kan tariff air?..x reti2 nak buat sesuatu?..ke mmg dah kena nasi kangkang?hahaha..

aku@muar berkata...

Aku orang joho

tapi aku setuju....
memang orang joho yang undi amno tak ada telo

ada faham??

Tanpa Nama berkata...

Kekekekeke..
MELAYU JOHOR..????????????
Hehehehhehehhe.....
Hidup Melayu Johor...
Hidup Umno...
Kekekekekk..
KhakkkkkkkkkkkkkkPuehhhhhhhhhhhh....

Tanpa Nama berkata...

awat ler depa bangang sangat pi demo tu buat apa? Apa pasal tak pi consult dengan ketua 40 ulama muda tu dulu? Bukankah ustaz tu kata, kalau nak tegur pemimpin tak boleh main redah aje, mesti mau pelan2 juga, mula2 kena tarik tangan Lim Guan Eng masuk dalam bilik dan bisik pelan2 apa yang hangpa tak puas hati tu... Ha! camni barulah ada gaya Islam ala Umno, tak gitu Ustaz Fathul???

shahmetal berkata...

ini ke yg kita expect utk masa depan politik kita?

politik malaysia tak mengalami revolusi apa2, politik malaysia hanya akan merasa 'penggantian', bukan 'perubahan'.

tak faham? tunggu.. tunggu PKR naik memerintah negara. korang akan tau.

selagi mentaliti bodoh melayu tak diubah.. PKR tak mengubah mentaliti kita. PKR hanya menggunakan taktik UMNO dan memulangkannya kembali.