Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 2 November 2010

SENYUM MAK JANDA





CUBA BUAT PERBANDINGAN






PENDEK DAN TONGGET



nota:
tengok dua gambar dengan baik baik
dan pilih yang mana satu yang layak
jadi mak janda berhias
satu cun dan beradat sopan
yang satu lagi gemok pendek dan tongget kah kah kah


ROSMAH PEMANGKU PM JADI TANDA TANYA - harakahdaily

(Harakahdaily) - Tindakan i Rosmah Mansor mewakili Perdana Menteri dalam majlis yang tidak boleh disertainya menimbulkan pelbagai persoalan kini apakah beliau adalah pemangku perdana menteri.

"Saya keliru. Jika PM tidak sihat, bukankah sepatutnya timbalan perdana menteri yang mewakili beliau dan kerajaan, dan bukan Rosmah? Atau dia (Rosmah) pemangku PM," kata Malik Imtiaz Sharwa seorang peguam terkenal dalam twitternya.

Semalam, Rosmah telah berucap mewakili PM di Karnival Deepavali 1Malaysia di Litle India dekat Brickfield.

Dalam majlis itu, Najib melalui teks ucapan yang dibacakan oleh isterinya berjanji akan membantu orang India di negara ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… MAK JANDA INI NAK APA?.... kah kah kah..

kah kah kah… NAK JADI PEMAISURI AGUNG PUN HENDAK…. kah kah kah..

kah kah kah… TAPI MUKA TAK SECANTIK MANA…. kah kah kah…

kah kah kah… NAK JADI PENYANYI POP PUN NAK…. kah kah kah..

kah kah kah… TAPI SUARA MACAM IBRAHIM ALI SEDANG MANDI… kah kah kah….

woit… NAK JADI MENJADI MODEL PUN NAK… kah kah kah..

kah kah kah… TAPI TAK SE SLIM MODEL ALTATUYA…. kah kah kah…

kah kah kah…. NAK JADI ANAK DARA SEKALI LAGI PUN NAK….. kah kah kah..

woit… TAPI ANAK BERBELAS ORANG…. kah kah kah..

nota:
para wartawan sila tanya ini:
‘ maaf datin puan seri.. saya dari majalah
keluarga bahagia ingin nak tahu… ada berapa ramai
anak mak datin seri …” kah kah kah


19 ulasan:

Datuk berkata...

kah kah kah
telah disahkan SIRIM
saper PM malaysia sebenar
ini baru betul dan benar
PM seorang mak janda

kah kah kah

rosebiwu~ berkata...

hadooiii!!sumpah lawak la ko ni bro isham..gelak sorang2 aku oi~mmg mampos kna hambat tido lua nih..bwahahahaha

Tanpa Nama berkata...

woit! isham itu Doralin la.. sama negeri pun kena kutuk ka?

kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

NAK JADI KONTRAKTOR KELAS A+...kah kah kah kah

NAK BINA MENARA 100 TINGKAT...NAK TENGOK UMNO88 TERSUNGKUR...kah kah kah kah

NAK TENGOK PUSARA-PUSARA 'PEJUANG TELAN'...kah kah kah kah

yb berkata...

Mengucap TT. Saya bangkang kamu yang telah mendiskriminasi wanita di sini.

Allah telah berfirman

Surah at-Tin 4: Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya.

Surah Ghafir 64: Dan Dialah yang membentuk kamu lalu memperelokkan rupa kamu.

Surah at-Taghabun 3: Dan Dialah yang membentuk kamu lalu memperelokkan rupa kamu dan pada-Nya lah tempat kembali.

Lihatlah kalian:

Manusia adalah makhluk yang paling mulia dan paling disayangi oleh Allah swt. Mereka adalah kemuncak penciptaan dan sesempurna kejadian.

yb

Tanpa Nama berkata...

sang suami dah kena badi altantuya, sang isteri pula nak tunjuk saper powerrr..mmg sah le bekas mak janda ni ada power sakti..power sakti yg dinamakan queen control..

Yong berkata...

Biorle dia nak berdepavali. Bukannya pegang lilin sebab ade kawan mati pun.

Tanpa Nama berkata...

dulu2 selalu dengar org kata..laki prevet,bini jadi sarjan.

sekarang kalau laki perdana menteri..bini di panggil apa ea?

Tinta.Muallimah berkata...

janda berpuaka yeop !

Tanpa Nama berkata...

Dulu-dulu orang kata PiEm kita Kuty. Kuti-kuti pun ia seorang yang pandai. Memang betul-betul pandai dan isterinya juga bijak. Nama Malaysia mahu juga ditanyai pelancung untuk berkunjung. Anak cucu buat duit senyap-senyap, tak kacau rakyat. Kita sahaja bising siang malam tak sabar minta yang baru, bukan lama 22 tahun sahaja, kalau kita ada anak yang pintar tentunya baru nak masuk kerja. Kalau disambung belajarnya jadilah perjuangan kita yang belum selesai.

Dapat kita yang baru, wah terbilang kerana MR~Clean-nya. Isteri sungguh berhemah mahu menaikkan nama Malaysia dengan projek batiknya, naik juga pendapatan penjual batik, dah bagus. Tapi PiEmnya pula dikatakan asyik zzzzz sahaja hingga tak sedar perangai anak-menantu di benci rakyat, tercundang akhirnya.

Nah dapat kita gantinya. Oleh kerana sokongan naiknya untuk membalas budi, dengan bertangkalkan ramalan nama maka budi dan namalah yang kita dapat, Mr. Senyap. Satu contoh terbaik bagi rakyat agar suka dengan yang tidak bersuara. Pun masih dikatakan malang sungguh rakyat Malaysia. Si isteri pula buat hal bertenaga kerana makan beras Mongol yang tinggi hasiatnya.

Elok kita kontrol darah tinggi jangan dibiarkan naik dengan kelakuannya. Percayalah, tak lama nanti hilanglah tu, sama-sama kita berdoa jangan sampai sunami masuk ke sungai Pahang. Kalau berlaku, penggantinya entah yang macam mana pulak yang kita akan dapat ?. Dr Wan Azizah, eloklah kamu bersedia kalau-kalau doa rakyat termakbul cepat.

Tanpa Nama berkata...

sbb itu aku anti dgn org gemuk/pendek ni dlm idup aku.wat malu negara saja

Sokong Datin Seri Rosmah berkata...

Walau apa pun yang dilakukan oleh Datin Seri Rosmah Mansor berkaitan dengan pekerjaan suaminya ia dikatakan mengambil kesempatan.

Kita sepatutnya mengucapkan 'SYABAS' bukan untuk syarikat air swasta diSelangor tetapi kepada Datin Seri Rosmah Mansor yang bijak menggunakan nafsunya menguasai suami dan juga kerajaan Malaysia.

Trend yang ditunjukkan oleh Datin Seri Rosmah ialah Kuasa Keluarga Mohd. Najib dalam Malaysia. Kalau zaman hang tuah dulu disebut sebagai kerajaan sultan Mohd. Najib.

Kehebatan Datin Seri Rosmah bertindak tanpa merujuk kepada peraturan protokol membuatkan Timbalan Perdana Menteri jadi menteri kanan yang bodoh. Kesian diaa...... Lihat mukanya... bertambah sembab jadinya.

Siapa yang melantik Mohd. Najib jadi Perdana Menteri...? Beri kemenangan mudah tanpa ada pertandingan.... inilah pewaris UMNO Baru yang hebat kononnya tidak ada ahli UMNO Baru yang paling hebat kecuali dia saja....Tanpa dia UMNO Baru dan Tun Mahathir akan pusus. Sekarang apa dah jadi... ahli keluarganya pijak kepala.... Padan muka.

Ada sesiapa dari kalangan ahli UMNO Baru berani menegur tindakan Datin Seri mengambil kesempatan itu...? Tidak ada kecuali orang yang tidak menyokong UMNO Baru yang mendedahkan sikap "lebih sudu dari kuah..."

Persoalannya mengapa ahli UMNO Baru jadi bacul kesemuanya..? Jawapannya mungkin kerana mereka ikut idealogi Hang Tuah... tidak boleh menderhaka kepada ketua walaupun ketua itu berkelakuan seperti binatang.

Datin Seri Rosmah mempunyai alasannya sendiri mengapa beliau bersikap dan bertindak sebegitu rupa.

Dan rakyat Malaysia juga mempunyai alasannya yang lojik untuk mengutuk sikap dan tindakan yang dilakukan oleh Datin Seri Rosmah yang melampaui batas tugas sebagai seorang isteri perdana menteri.

Jika selepas pilihanraya ke13 UMNO Baru masih lagi menguasai kerajaan pusat, apa yang dilakukan oleh Datin Seri Rosmah akan menjadi ikut-ikutan oleh isteri pemimpin UMNO Baru yang lain... "kepimpinan melalui tauladan..."

Perlukah kita menegur sikap Datin Seri Rosmah secara extrem...? Sebenarnya Datin Seri Rosmah Mansor tidak bersalah dalam hal ini. Datin Seri cuma memuaskan nafsu syawatnya saja. Tapi yang bersalah adalah ahli UMNO Baru.

Ahli UMNO Baru yang memberi laluan mudah kepada Mohd. Najib menjawat jawatan sebagai presiden parti dan menjadi perdana menteri. Tapi apabila berlaku pelanggaran protokol dalam kerajaan ahli UMNO Baru mendiamkan diri.

Bab agama mereka bodoh. Bab budaya mereka jadi bangang. Apa yang mereka mampu lakukan adalah membodek, mengampu, komisyen, rasuah dan cantas kawan.

Perlukah rakyat 1 Malaysia memberi sokongan kepada parti UMNO Baru lagi bagi meneruskan pemerintahannya dalam kerajaan pusat sedangkan apa yang berlaku terhadap kempimpinan Mohd. Najib mereka tidak mampu melakukan teguran..?

Lihat muka orang yang mengaku mereka adalah ahli dan pemimpin UMNO Baru dan tanya pada mereka...

...Kalau seorang isteri pemimpin tidak boleh dipimpin menjadi isteri yang dihormati bagaimana UMNO Baru boleh menjaga kepentingan hidup rakyat yang berjuta dan berbilang kaum...?

Jawapannya ialah...

'BOLEH BLAH UMNO BARU...'

cicit ngah layor berkata...

Bab gemok kughuih,tinggi pendek tu dah dijadikan Allah,nak buat mcm maner lagi.Tp bab urusan resmi kerajaan ni ngaper pulak dier yg jadi penyebok.Aper jawatannyer dlm kabinet?Tak kan sampai begitu sekali beghaninyer melangkah kepaler TPM.Daghi Syarifah Rodhiah sampai ler keJin,tak ader pulak teman tengok kes2 melangkah kepaler ni.Ini ler tander2 org dah mulang tebiat...nak ucap bye bye ler pader putre Jayer tak lamer lagi.

Tanpa Nama berkata...

yb 07:50
nak bagi tau kat hang yang belajar agama Islam sekerat jalan ,
ayat DIBAWAH ni pun bolih batal akidah kalau ikut tafsiran ulamak sekerat jalan yang hang pi belajar tu:
1.BAGUS SUNGGUH UBAT DOKTOR TU,SEBIJI MAKAN UBAT DIA DAH SEMBOH.
2.MUJUR ADA BN,KALAU TIDAK KITA DAH MATI TAK MAKAN.

sebab tu pi belajar lagi,baru bawa mai apa apa tafsir,jangan dok bawa ilmu rasul melayu.

Tanpa Nama berkata...

Gila glamer mak janda nih.

Rosebiru berkata...

Kah kah...Syam aku ada produk nk suggest pada mak janda nih..suruh dia tgk link nih

http://bit.ly/aeV5Fk

kah kah kah..

Untuk Mak Janda Sahaja

kah kah kah

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

TT..
apa kena hang ni?

aku rasa tindakan beliau tu betul
100 peratus betul
dan aku sokong!

sebab dia memang perdana menteri
mat monggol tu barulah wakil perdana menteri

budaksekolah berkata...

aku naik rimas la dengan makcik neh. erghh. allergic aku.

1Crony berkata...

Yang Dikasihi Bro TT. Boleh lah kita sama-sama pergi menuntut ilmu power "nasi kangkang" Bik Mama. Orang yang ada banyak wang dan beristeri cantik pun (100x lawa berbanding, Bik Mama) sanggup ditinggalkan kerana mahukan "daging kerbau pendek masak lomak cili api" tu. Tanyakan sekali tok bomoh mana dia cari dan berapa pengkerasnya?