Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 2 Disember 2010

SATU LAGI CONTOH KETUANAN MELAYU





INI DIA KETUANAN MELAYU




DARI FACE BOOK AHMAD NIZAM

Ketuanan Melayu...Kg Matau merupakan penempatan orang Melayu yg paling awal di Bandar Jengka.Dikatakan sejak pertengahan tahun 1960-an Matau telah dibuka dan didiami oleh pekerja2 industri balak ketika itu.kini sehingga hujung tahun 2010 nasib penduduk Matau masih lagi tidak terbela.Sejak sekian lama penduduk Matau memohon mendapatkan geran tanah namun tidak pernah dilayan.malah penduduk tidak mendapat keperluan asas seperti air bersih,bekalan elektrik pula diperolehi dgn inisiatif sendiri.kebelakangan ini sudah terdengar berita yg penduduk Matau akan dihalau keluar bagi memberi ruang kpd pembangunan (dibaca:projek kroni) pembinaan rumah kedai.untungnasib penduduk Matau 100% Melayu terumbang ambing.Inilah Ketuanan Melayu sebenarnya

9 ulasan:

Anti TELAN berkata...

Bukan Ketuanan Melayu 'Ketuanan TELAN' lah...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

ha ha ha
ketuaan melayu
makin lama makin layu
lagi tua lagi layu

kerabatASTANA berkata...

anti telan:buruk sgt tu ketuanan TELAN--better change it into Ketelanan Melayu.hahahhhaha

tanpa nama:ketuanan melayu
makin lama makin sayu
makin tua makin layu (nie dah bunyi cam mati pucuk pulaks) hahhahahha

**melodi pun ambil pernyataan dari dua2 pihak--nie sokabar perdana sendiri makin lama makin haram jadinya. no wonderlah trafik laman gossip lagi kencang drpd dorang suma! owh, malaysia ku

***jauh di mata, sakit di hati

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha... melayu memang satu bangsa yang bangsat...

MonkeyShooter berkata...

Salam Bro TT. Tolong jangan hapuskan "Ketuanan Melayu". Tapi tolong hapuskan "Memperhambakan Melayu". Rakyat semua perlu sedar, kerana konsep itulah ramai pemimpin-pemimpin Melayu terutama dari UMNO yang amat kaya raya termasuk kroni mereka. Ini termasuklah suku sakat mereka yang tak semena-mena dilantik mengetuai GLC (Syarikat yang keuntungan hanya bagi ke pemimpin dan kalau rugi rakyat yang tanggung). Begitu jugalah kalau mahu "income", para pemimpin ni akan cipta pelbagai projek menggunakan kos atau hasil cukai rakyat untuk diagihkan kepada kroni dan sebagai balasannya mereka akan dapat persen secara alibaba (pak cik dan mak cik Felda, 100 tahun lagipun tak akan percaya). Kadang kala "pengemis terhormat", pun tumpang sekaki untuk mengayakan anak dan cucu mereka dengan berkerjasama merampas kuasa daripada kerajaan pilihan rakyat. Kepada rakyat marhaen, tolong jangan kecewa kalau mereka ini masih hidup sejahtera walaupun berbuih mulut kita menyumpah dan mendoakan supaya dilaknat oleh Allah, kerana setiap sesuatu kejahatan dan pengkhianatan mesti ada balasannya. Apa lagi mereka ini mengkhianati amanah rakyat yang berjuta ramainya. Kepada yang nak kencing tu! Tolong simpan air tu banyak-banyak, tak lama lagi bolehlah kita buat siram kubur mereka menggantikan air bunga mawar, kerana itu selayaknya bagi maruah mereka di dunia ini. Tapi kalau tak tahan sangat, kencing lah atas kubur sendiri, kerana bodoh sangat pergi undi UMNO.

Sivakumar berkata...

Nak bodek Bik Mama bukan saja pakai bunga, siap pakai spesis nama bunga!

Tak tahan la aku dgn berita Bik Mama ni.

Bacalah sendiri:

Spesis bunga orked dinamakan dgn nama Rosmah.

Tanpa Nama berkata...

aku yang duduk bandar jengka pun sedih

banyak penduduk miskin, anak sekolah ramai

banyak orang jengka, mak cik felda pun ramai

ada yang nak beli timun pun tak mampu

ketuanan melayu apa begini. Ketuanan bela kroni untuk boroikan perut adalah!

RUMPUT HIJAU berkata...

Jadilah...jika tidak Melayu tidak berTuan langsung. Nak berTuankan Islam takut dan tak yakin pulak

Hellioz berkata...

meleis supremacy
haha~