Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 16 Februari 2011

BERITA BERGAMBAR




NORA DI KUALA LUMPUR



nota:
pagi ini nora akan dibawa
dari penjara kajang ke mahkamah
jalan duta
apa tuduhan belum jelas

undang undang digunakan untuk menindas
undang undang digunakan untuk merompak
harta rakyat !!!

nota:
kezaliman berada dimana mana
kejahantan wjud di mana mana
kemungkaran ada disana sini

tunisia mesir yemen
bahrain tehran kuala lumpur
semua sama - pemerintah zalim
pilihanraya menipu!!!


INI PEREMPUAN ARAB BANGUN BERJUANG





11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam to all,
waktu di bahrain skr ialah jam 11mlm.
beribu2 warga bahrain berkumpul di 'pearl roundabout'
mcm di tahrir square.
melaungkan slogan anti pemerintahan beraja.
kebanyakannya shia. aku baru pulang kesana.

i_refused
'pearl roundabout-kingdom of bahrain.

author faethal berkata...

Ahh..dasar polis brengsek!!
Hanya berani dengan marhaenis,
Dgn Bik Mama hilang telur dari kerandut,
Sembunyi di balik boroi perut.
Teruskan projek menjarah undi rakyat.
Masa itu rakyatkan bangkit menolak Bik Mama dan isterinya!!

http://pulakdah.blogspot.com/2011/02/prk-merlimau-anwar-ibrahim-gegar-melaka.html

Tudong lah kamu sebelum kamu ditudongkan berkata...

Wah nampak gayanya polis wanita kat Malaysia aje yang tak akan kena bakor dek api neraka, kerana mereka bersopan dan bertudong. Sebaliknya si Nora Malaysia, si Nora Mesir dan kedua polis wanita Mesir tu CONFIRM kena bakor dalam api neraka.

Pelik..., kan kat Mesir tu bahasanya Arab, tentulah jelas bagi mereka ayat Quran yang suruh pakai tudong,... atau sebenarnya mereka sedia maklum bahawa tak ada ayat Quran yang suruh bertudong!!!

Ini kot salah satu yang dikatakan "belenggu" yang kita baca dalam Surah Yasin tiap-tiap malam jumaat dan di majlis tahlil bila ada orang mati dan bila nak menghadapi peperiksaan.

Tanpa Nama berkata...

Film recommendation: the wind that shakes the barley. The socialist in me went Go Ireland! So good.

Tanpa Nama berkata...

Api dalam sekam selama mana boleh bertahan.Kuasa pemerintah menggunakan undang2 bukan memebela rakyat marhain sebaliknya undang2 itu dgunakan utk mempertahan penguasa yg korup,penipu dari segala penipu...contoh bodoh lihat sahaja menteri besar Melaka dan bekas menteri besar Negeri Sembilan sudah terang lg bersuluh entah kemana perginya SPRM..anak bilis seperti pegawai kerajaan yg telan duit haram rm 100 dua tindakan pantas diambil,pembangkang? tak usah cerita..silap-silap kentut dikatanya rasuah..inilah dunia diakhir zaman kemunafikan bermaharalela....kerana apa?,keduniaan didahulukan akhirat dikemudiankan..kerana apa ? inilah hasilnya bila kita makin jauh mengenal ISLAM yg hakiki..mereka yang ingin melihat Islam itu runtuh ada dipelbagai penjuru...TOPENG ISLAM digunakan....dengan berbagai istilah...pendokong atau payung kpd Islam dalam sesebuah negara dilihat isteri-isterinya ketika berada didalam majlis rasmi rambutnya berbogel....sang suami berbuih-buih membaca teks tentang ISLAM yg diolah agar sedap didengar..bagi mereka yg tulus hatinya terhadap ISLAM akan nampak kesongsangan berlaku disitu jika mereka dibekalkan dengan ilmu keislaman yg tulin.Pokok yg utama didalam perjuangan Nabi Muhammad SAW..yg diperanginya dahulu bukanya kaum kafir tetapi tergolong didalam kelompok orang ISLAM itu sendiri..golongan MUNAFIK ..musuh dalam selimut gunting dalam lipatan..Sebagai seorang ISLAM keturunan atau ISLAM baka tanggungjawap kita menyelongkar mencari isi pati ISLAM itu sendiri dan belajar tentang keperluanya bukan hanya menunggu dan berbangga aku adalah seorang muslim...sembahyang,berpuasa,zakat naik haji pergi mekah..itu sahaja sedangkan hakikatnya pengisian ilmu kosong dan boleh terpesong...dimanakah kedudukan kita sekarang ini jika diukur mengikut landasan ISLAM..?.Jika kita benci kepada penipu jangan menipu diri sendiri..jika kita mengaku seorang Muslim jangan menipu kepada ALLAH..Maulidul Rasul disambut bukan diutamakan lahirianya sahaja hakiki adalah pengisian dan keinsafan...

Stupid University berkata...

Ayuh! Mesir, Tunisia sudah! Bahrain, Yemen akan tumbang juga! Malaysia bila lagi! Tumbangkan rejim zalim ini!

Tanpa Nama berkata...

Nak bandingkan keadaan di Malaysia & di Mesir? Nak suruh rakyat Malaysia bangkit tentang kerajaan?

Kita ikut la kaedah demokrasi negara kita. Kalau setiap kali tak puas hati nak memberontak, susah la. Banyak kekecohan akan berlaku.

Jika Pakatan menang kelak, perkara sama akan berlaku. Jika tak berpuas hati dengan kerajaan, rakyat akan bangkit menentang dan jatuhkan kerajaan. Mana perginya demokrasi yang diuar-uarkan oleh Pakatan selama ini? Jangan pandai cakap saja.

SONGLAP DUIT berkata...

macam lancau la demokrasi kat Malaysia ni.

Tanpa Nama berkata...

berontak aje senang ...18 hari aje dah tergulling semua pemimpin yang korup...nak tunggu pilihanraya?..xkan menang...!!!!!lambat!!!!

Tanpa Nama berkata...

'kalau ada otak gunakan otak tu...takkan lah kalau orang mesir/arab mentedarah arak...kau pun nak mentedarah arak...

memanglah orang yang paham bahasa arab dan agama ni ramai,,,tapi diorang buat ugak benda terlarang,,,tak itu pun kita nak ikut kut.

Dibagi akal pikiran,,,tapi tak guna,,,seghupa macam yang berkaki 4,,,

Tanpa Nama berkata...

weiiiiii
sila ikat semula telo masing2
jangan biadap aaaaaa
nanti mat tikus marahhhh