Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 16 Februari 2011

KAUM BURUH BERSATULAH!!!



SABIT-TUKUL TANDA BERANI



nota:
hayunkan tangan
ancungkan ke langit
kaum buruh
kamu membuat dunia!!!


MEF TETAP TOLAK GAJI MINIMUM, DAKWA TIDAK PRATIKAL - minsider


Persekutuan Majikan-majikan Malaysia (MEF) masih kekal dengan pendiriannya menolak gaji minimum dan berharap kerajaan tidak akan mengambil langkah terburu-buru dalam melaksanakan dasar itu.

Kerajaan dijangka mengumumkan dasar gaji minimum muktamad pertengahan tahun ini.
Meskipun persekutuan itu turut sertai sesi makmal anjuran Kementerian Sumber Manusia bagi mendapatkan input terbaru, yang berakhir semalam, pihaknya telah menekankan semula pendirian tidak menyokong dasar gaji minimum sama sekali.

“Pendirian kami tetap sama, tidak berubah. Kami masih berharap kerajaan tidak akan melaksanakan dasar gaji minimum,” kata Pengarah Eksekutif MEF Shamsuddin Bardan kepada The Malaysian Insider hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

nota:
karl marx kata:
kaum kapitalis ini akan menggali kuburnya sendiri

ini adalah contoh terbaik
dan membuktikan bahawa memang betul
kaum kapitalis ini sedang menggali kubur sendiri

adalah baik dalam kedaaan sekarang agar kaum pemodal ini
terus berkeras dan berdegil

ini akan membakar semangat kaum buruh
malah kalau pun ada gaji minima
bukan bermakna keuntungan yang lain dapat
dirasakan oleh yang bekerja dan yang membanting tulang

diharapkan tuntutan gaji minima ini akan terus ditolak
dan lebih baik lagi kalau gaji buruh buruh ini
dipotong

naikan lagi kemarahan kaum buruh


kaum buruh bangun dan melawan
tidak rugi apa apa
kecuali rantai penindasan terputus



6 ulasan:

Sepukal berkata...

Dengar khabar gaji minimum RM900 tu nak diturunkan ke RM500. Memang kerajaan dan para kapitalis adalah ular berkepala dua kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Abg Isam,

Saya ni pengurus kilang, peminat Tukar Tiub. Saya tak setuju betul dgn cadangan upah minima, tapi saya setuju kalau upah berdasarkan perduktiviti i.e. saya buat camni.... pekerja ada upah man/day & ada juga upah berdasarkan produktiviti..... kalau hari tu mereka kuat "ngular", mereka akan dapat upah man/day.... tapi kalau haritu mereka rajin giler..... mereka dapat upah berdasarkan produkviti yang semesti > tinggi dari upah minima......majikan tak sakit hati, pekerja ngular berjam2, geng2 pekerja pun sama, tak lah menungu kengkawan mereka pergi jamban berjam2......

Non-Governmental Individual berkata...

DAN DIHARAPKAN HARGA MINYAK DINAIKAN LAGI !

Tanpa Nama berkata...

tayar pancit la kat ampg..blh dtg tukar tiub ke.. nak gi memburuh nie..

Tanpa Nama berkata...

mereka enggan meneruskan permintaan gaji minima kerana fulus ke poket mereka akan susut sikit!

kepada cibai-cibai ini...
celakalah hidup mereka
mampoooslah digelek tayar lori balak

hidup pemburuh!

Tanpa Nama berkata...

saya nak bertanya kepada yg arif,apa hukum makan duit"atas angin'?haram ke halal?byk org2 umno suka buat bisnes atas angin.sub sana sub sini.kerja x buat tapi duit dapat..mcm mana dgn duit tu?